کد خبر: 12034
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
بیمه زنان خانه‌دار

پیام خانواده- زنان خانه‌دار، دختران مجرد و دانشجویان می‌توانند خودشان را بیمه تامین اجتماعی کنند.

به گزارش پیام خانواده؛ با توجه به قوانین سازمان تامین اجتماعی تمام دانشجویان می‌توانند هم‌زمان با تحصیل تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند. همچنین زنان خانه‌داری که متاهل و فاقد فرزند بوده و از طریق همسر خود از خدمات درمانی استفاده می‌نمایند و دختران مجردی که تحت کفالت پدر هستند می‌توانند با عقد قرارداد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند.

کارشناس شعبه ۲۰ سازمان تامین اجتماعی که برای معرفی این طرح‌ها به تحریریه خبرآنلاین آمده بود، می‌گوید: «بیمه دانشجویی و زنان خانه‌دار زیرمجموعه بیمه مشاغل آزاد یا طرح فراگیر می‌شوند، حق پرداخت این نوع بیمه‌ها سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد دارند.»

او ادامه می‌دهد: «تعهدی که سازمان تامین اجتماعی در مقابل نرخ ۱۲ درصد دارد شامل بازنشستگی می‌شود. تعهد سازمان برای پرداخت حق بیمه ۱۴ درصدی شامل بازنشستگی و بیمه عمر است. همچنین تعهد سازمان برای پرداخت حق بیمه ۱۸ درصدی علاوه بر بازنشستگی و بیمه عمر، شامل خدمات از کار افتادگی هم می‌شود.»

او بیان می‌کند: «هرکدام از بیمه‌شدگان دانشجویی و زنان خانه‌دار که بخواهند علاوه بر خدمات بازنشستگی، عمر و از کار افتادگی از خدمات درمانی هم استفاده کنند به حق بیمه پرداختی آن‌ها مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اضافه می‌شود.»

زنان خانه‌دار و دانشجویان با این شرایط خودشان را بیمه کنند

زنان خانه‌دار و دانشجویان با این شرایط خودشان را بیمه کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =