رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی با پخش اعلامیه‌هایی در روز جمعه، شهر خان یونس و مناطق اطراف آن را منطقه جنگی اعلام کرد.

به گزارش پیام خانواده  ساعاتی پس از پایان آتش بس و از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ارتش اسرائیل روز جمعه با پخش اعلامیه‌هایی بر فراز شهر خان یونس در جنوب، این شهر را منطقه جنگی اعلام کرد و از ساکنان آن خواست فورا شهر را تخلیه کنند.

در اعلامیه‌های پخش شده رژیم صهیونیستی خطاب به مردم این منطقه آمده است؛«به ساکنان «القراره»، «خیربت خزعا»، «آبادان» و «بانی سهیلا»؛ شما باید فورا این مناطق را تخلیه کنید و در منطقه رفح پناه بگیرید. شهر خان یونس یک منطقه جنگی است».

در طول جنگ قبل از آتش بس اخیر، اسرائیل بارها به ساکنان شمال غزه گفته بود برای امنیت خود به جنوب نوار غزه حرکت کنند. شهر خان یونس در جنوب غزه قرار دارد.

سازمان ملل تخمین می‌زند که حداقل 946000 آواره داخلی غزه در حال حاضر در جنوب غزه هستند.
علیرغم غیرجنگی اعلام کردن جنوب غزه قبل از آتش بس، رژیم صهیونیستی بارها مناطق مختلف خان یونس از جمله پناهگاههای شناخته شده سازمان ملل را نیز هدف حملات هوایی خود قرار داده بود.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های ارتش رژیم موقت صهیونیستی امروز (جمعه) حملات خود به نوار غزه را از سر گرفتند.

آتش‌بس موقت در نوار غزه بعد از شش روز و تبادل تعدادی از اسرا بین صهیونیست‌ها و جنبش مقاومت حماس، با مخالفت و تعلل تل‌آویو در تمدید آن، به پایان رسید.

همزمان با آغاز حملات اشغالگران به مناطق مختلف در نوار غزه، رسانه‌های صهیونیستی نیز از به‌صدا درآمدن آژیرهای خطر حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر دادند.

شبکه «الجزیره» گزارش داد که بر اثر حمله جنگنده‌های صهیونیستی به اردوگاه «المغازی» در مرکز نوار غزه، دو فلسطینی به شهادت رسیده و چند نفر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین می‌گوید که از آغاز حملات امروز دست کم 26 فلسطینی کشته و دهها نفر مجروح شده و هزاران نفر نیز مجددا آواره شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =