علم الهدی

پیام خانواده-همسر رئیس جمهور گفت: غزه هل من ناصر کودکان است که خداوند آنها را مبعوث کرد تا علیه خشونت و بی‌فرهنگی و الحاد قیام‌کنند و نصرت و پیروزی را بدست آوردند.

به گزارش پیام خانواده؛ جمیله علم‌الهدی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی روز شنبه در همایش بین‌المللی اشک مریم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: غزه هل من ناصر کودکان است که خداوند آنها را مبعوث کرد تا علیه خشونت و بی‌فرهنگی و الحاد قیام‌کنند و نصرت و پیروزی را بدست آوردند. خداوند را برای این نعمت بزرگ پیروزی باید شکر کرد.

وی با بیان اینکه امروز روز جهانی خشونت علیه زنان نامیده شده، خاطر نشان کرد: در عصری به سر می بریم که زنان دچار خشونت کهنه و خشونت نو شدند. خشونت کهنه همان خشونتی است که به صورت سنتی در طول تاریخ علیه زنان صورت گرفت و با اقداماتی قبیلِ محبوس کردن و حبس خانگی، از زنان در محدوده ظرفیت های خانگی استفاده شد و امروز هم شاهد نوعی از خشونت بر علیه زنان در اغلب کشور ها هستیم.

علم‌الهدی با اشاره به خشونت نو علیه زنان در عصر کنونی بیان‌کرد: در عصر مدرن به بانوان بشارت داده شد که از حبس نجات خواهند یافت و به کنشگری اجتماعی و استقلال خواهند پرداخت و شخصیت آنها وابسته نخواهد بود.

همسر رییس جمهور کشورمان افزود: در خشونت کهنه یا سنتی خشونت علیه آشکار و معلوم بود اما در خشونت نو که بیشتر ذیل استعمار شکل گرفته و در پی استثمار شکل بندی های متفاوتی پیدا کرده، خود زنان هم بخشی از این خشونت هستند و در این خشونت خانواده ستیزی اتفاق افتاده است.

خانواده هم درگیر آتش خشونت علیه زنان شد

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: در خشونت نو، زنان به فروپاشی خانواده کمک کردند. آنان تصور کردند برای بهای استقلال باید خانواده را نابود کنند و به مبارزه با خانواده پرداختند. خانواده را درگیر خشونت کردند و برخی حتی به آن افتخار هم کردند و تصور کردند در فعالیت های حرفه ای و شغلی و اداری کنشگری اجتماعی انجام می دهند، در حالی که بلوک های سازمانی زنان را از حبس خانگی در آورد اما آنها را در سازمان های اداری و قواعد حبس کرد.

وی گفت: امروز برخی از زنان در خانه، برخی در اداره و سازمان و برخی در بازار حبس هستند و به امر اجتماعی نمی پردازند و مهارت‌های آنها در این خشونت پنهان شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به جایگاه زن در فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که در ایران و فرهنگ های شرقی، زن در خانواده، سرپرست و به حمایت از خانواده مشغول است. اصل زوجیت، همکاری، همدلی و عطوفت و مهربانی است. در چنین فضایی اتفاق‌های جهانی هم به نفع خانواده و زنان رقم می خورد.

همسر رئیس جمهور با اشاره به حوادث غزه و واکنش‌ها علیه این جنایت بزرگ اظهار داشت: آنچه شاهدیم فریادی است که از سوی زنان مسلمان برخاسته است.

علم‌الهدی با ییان اینکه همایش اشک مریم، ابتدای یک حرکت بزرگ است که ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این یک همایش بین‌الادیانی برای تمام زنان یکتاپرست است که اسطوره بزرگ قرآنی، حضرت مریم را الگوی خود قرار می دهند. آنقدر که قرآن درباره شخصیت حضرت مریم آیات را نازل و ماجرای او را مطرح کرد که به اندازه سایر انبیا است.

وی عنوان‌کرد: حضرت مریم یک زاهد گوشه نشین نبود یک زن قیام کننده و پاک بود. مسجد الاقصی افتخار فلسطین است و خداوند در آنجا فرشته وحی را بر یک بانو نازل کرد.

این استاد دانشگاه با بیان‌اینکه آن چیزی که می‌ترسیدیم با بمب‌های هسته‌ای اتفاق بیفتد به وسیله فساد و فحشا در حال رخ دادن است، گفت: باید موقعیت بسیار حساس و تاریخی کنونی را درک کنیم. زمین و محیط زیست در حال نابودی است. نسل بشر در خطر فحشا و فساد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نهاد خانواده در حال فروپاشی است، تصریح کرد: زنان امروز باید مسئولیت تاریخی و هستی‌شناسی خود را خوب درک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =