خسرو پناه

پیام خانواده - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید فرهنگ کار کردن به ارزش تبدیل شود و جلوی هدر رفتن عمر افراد و ظرفیت‌های فراوان جمعیتی کشور را گرفت بر لزوم تدوین برنامه‌های قابل سنجش برای ترویج فرهنگ کار تاکید کرد.

به گزارش پیام خانواده؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در هفتمین نشست شورای هماهنگی ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی که با موضوع راهبری میز فرهنگ کار تشکیل شد، در سخنانی اظهار کرد: فرهنگ کار در آیات و روایات ما بسیار مورد تأکید بوده است و کارهای پژوهشی و تحقیقاتی فراوانی در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در این خصوص صورت گرفته است. باید از این منبع عظیم و در دسترس استفاده کرد و آن را مبنای عمل میز فرهنگ کار قرار داد.

وی با مروری بر تجربیات نسل‌های گذشته در انجام کار از سنین کودکی افزود: باید فرهنگ کار کردن به ارزش تبدیل شود و جلوی هدر رفتن عمر افراد و ظرفیت‌های فراوان جمعیتی کشور را گرفت.

خسروپناه گفت: برخی افراد دنبال کارهای کم زحمت و آسان هستند، در صورتی که کار کردن توانایی‌های بسیاری برای انسان شکوفا می‌کند و تأثیرات فردی قابل توجهی دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از استماع گزارش میز فرهنگ کار و شرح بسته‌های اجرایی تدوین شده، ضمن تقدیر از تلاش‌های ستاد فرهنگی و اجتماعی و دبیر میز، ابراز امیدواری برای بهره‌مندی این میز از نخبگان فرهنگ کار، خواستار تبدیل اقدامات تدوین شده به پروژه‌های مشخص و قابل سنجش برای بسته عملیاتی فرهنگ کار شد تا نهادهای مربوط اقدامات لازم را انجام دهند.

دکتر محمود حاجیلویی دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی نیز در این جلسه ضمن تبیین فرآیندهای اجرایی میزهای تخصصی در ستاد گفت: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ کار و براساس صراحت‌های قانونی که به خصوص در نقشه مهندسی فرهنگی کشور وجود دارد و نیز همکاری خوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به‌ویژه معاون فرهنگی این وزراتخانه، دکتر چکشیان، میز فرهنگ کار از جمله موضوعات اولویت‌دار ستاد فرهنگی و اجتماعی است و گام‌های خوبی برای تدوین بسته‌های اجرایی برداشته است.

وی افزود: بر اساس سوابق گذشته تأمین بودجه برای اقدامات فرهنگی، امری مهم و ضروری است و نیاز است در گام بعدی برای بسته‌های اجرایی بودجه متناسب نیز برآورد شده و محل‌های تأمین این بودجه نیز بررسی و تعیین شود.

دکتر محمد چکشیان دبیر میز تخصصی فرهنگ کار ومعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری بر اهمیت منزلت کار در جامعه، گفت: با توجه به ضرورت گفتمان‌سازی در مسئله فرهنگ کار، میز تخصصی فرهنگ کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است تا موضوع فرهنگ کار و تلاش به‌عنوان گفتمان غالب بین مدیران ارشد کشور شکل گیرد.

براساس گزارش روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بسته‌های اجرایی تدوین شده در میز فرهنگ کار افزود: براساس این بسته‌های اجرایی، برای هر یک از اقدامات دستگاه‌ها و نهادهایی مسئولیت پذیرفته‌اند تا با مشارکت و هم‌افزایی مراحل اجرایی‌سازی این بسته سیاستی را پیش برند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =