وحید نوری

پرچمدار کاوران فرزندان ایران در هانگژو با گلایه از استقبال مسئولان تهرانی از وی گفت: برخورد مسئولان هیات نابینایان استان تهران به گونه‌ای بود که انان حتی منکر این بودند که من ورزشکار این استان هستم.

به گزارش پیام خانواده  وحید نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص استقبال سرد هیات نابینایان استان تهران از وی اظهار داشت: روز (جمعه) از هانگژو به ایران برگشتم اما اتفاقاتی در مراسم استقبال از من رخ داد که ناامیدم کرد. من هم پرچمدار کاروان فرزندان ایران بودم و هم مدال طلای این دوره از بازی‌ها را کسب کردم اما در کمال تعجب دیدم که سرپرست هیات نابینایان اصلا هیچ توجهی به من نداشت و اعلام کرد تو ورزشکار سهمیه استان تهرانی نیستی. این خیلی به من برخورد چرا باید منکر من باشند؟ استدلال او این بود که من در ۲ سال گذشته هیچ مسابقات قهرمانی کشوری برای تهران به میدان نرفتم. من به توصیه مربیان تیم ملی در قهرمانی کشور حضور نداشتم. من یک ورزشکار ملی هستم و برای کشورم به میدان می‌روم باید مواظب باشم که درگیر مصدومیت نشوم تا بتوانم در آوردگاه های بزرگ موفقیت کسب کنم.

وی ادامه داد: حتی علی جوادی مدیرکل ورزش استان نیز ابتدا همین نظر را داشت اما زمانی که با وی صحبت کردم متوجه شدم اطلاعات غلط به او دادند. مدیرکل ورزش شهر ری نیز اصلا خبری از من نداشت. در حالی که من در شهر ری هستم. او از اعزامم بی‌خبری بود نمی دانم چرا باید بی‌خبر باشد. کسی که سکان ورزش شهر ری را بر عهده دارد چرا باید من که هم مدال جهانی، مدال پارالمپیک، قهرمانی آسیا و مدال طلای بازی‌های آسیایی دارم نشناسد من پرچمدار کاروان ایران بودم و این یک افتخار برایم به شمار می‌رود اما در شهر خودم مسئولان خبری از این کار ندارند. به نظرم به او نیز اطلاعات غلط دادند. به عنوان مدیرکل شهر ری حتی یک پیام تبریک به من نداد. این کار در ۱۰ ماه به بازی‌های پارالمپیک پاریس نمی‌تواند درست باشد. من انتظار حمایت از ورزش استان تهران دارم اما آنها منکر حضور من در این استان هستند.

دارنده نشان طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با گلایه از برخی ناملایمتی‌ها گفت: ما برای ایران عزیز می‌جنگیم و با تمام مشکلات که هست به بهترین عناوین رسیدیم اما نحوه برخورد و حاشیه‌سازی برای تیم بسیار سوگیرانه است. من ورزشکار این استانم، شناسنامه‌ام صادره از این استان است و عکسم نیز در ورودی اداره کل ورزش استان قرار دارد اگر اینگونه نیست و ادعا می کنند که من عضو ورزش تهران نیستم چرا بعد از المپیک از من تقدیر شد؟

قهرمان جودو نابینایان جهان در خصوص احتمال حضورش در پارالمپیک نیز تصریح کرد: سهمیه المپیک پاریس برای من تقریبا قطعی است و می‌خواهم دومین طلای خود را در پاریس ضرب کنم. به دسته به‌اضافه ۹۰ کیلوگرم رفتم و تاکنون نیز عملکرد خوبی داشتم. حریف قدری از ازبکستان داشتم که در پاراآسیایی موفق به شکست او شدم. تمام تلاشم برای کسب دومین نشان طلای پارالمپیک است.

نوری با اشاره به بازگشت ۲ جودوکار از چین نیز افزود: شایعاتی درست شد و با آبروی ۲ جودوکار بازی کردند. در جریان بازی های آسیایی کلاس‌بندی انجام نمی‌شود بلکه کلاس‌بندی سال گذشته انجام شده و تا پایان سال ۲۰۲۴ اعتبار دارد. ۲ جودوکار ما کلاس‌بندی معتبر جهانی داشتند اما تست دوپینگ موجب شد تا نتوانند در دهکده بمانند. ما به هانگژو رفتیم اما در روز رژه و افتتاحیه اعلام کردند نمونه دوپینگ این ۲ ملی‌پوش مشکوک است.

وی ادامه داد: به خاطر رد شدن کلاسبندی هیچ ورزشکاری را از دهکده اخراج نمی‌کنند اما کسانی که دوپینگ کردند نمی‌توانند در دهکده باشند. ورزشکاران ما مشکوک به دوپینگ بودند و در تعلیق به سر می‌برند. وحید جدی و امید جعفری حق اعتراض دارند و اگر تست دوم آنها مثبت باشد محروم خواهند شد. این حاشیه‌ها برای جودوکاران گران تمام شد زیرا از یک سو انگ بینا بودن خوردند و از سوی دیگر متهم به دوپینگ شدند. این نمی‌تواند برای روحیه قهرمانان ورزشی اتفاق خوبی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =