مختار حداد

کارشناس مسائل منطقه‌ای سفر مقامات آمریکا به قدس اشغالی «عملیات روانی و نبرد رسانه‌ای» خواند وگفت: باتوجه به شرایط انتخابات ریاست جمهوری پیش روی، آمریکایی‌ها در شرایطی نیستند که خودشان را هزینه رژیم صهیونیستی یا دولت نتانیاهو کنند.

به گزارش پیام خانواده مختار حداد کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص سفر منطقه ای وزیر امور خارجه کشورمان که تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی متعاقب «عملیات طوفان الاقصی» که از سوی گروه مقاومت فلسطین حماس صورت گرفت، اظهارداشت: سفر آقای امیرعبداللهیان در این برهه زمانی بسیار اهمیت دارد و ما شاهد این بودیم که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی دستگاه سیاست خارجی با اتخاذ یک رویکرد فعالانه تماس‌ها و دیدارهای متعددی را با بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ترتیب داد.

ایران دیپلماسی قدرتمندی را برای حمایت از مردم فلسطین به کار گرفته است

وی با بیان اینکه تماس‌های تلفنی رئیس جمهور با سران کشورهای مختلف در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین هم در چارچوب سیاست کلی نظام در قبال مساله فلسطین است، گفت: بنابراین جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی قدرتمندی را در راستای حمایت از مردم فلسطین تا به امروز به کار گرفته و در راستای همین رویکرد است که سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چهار کشور منطقه‌ای را شاهدیم که در نوبه خود بسیار مهم و بی نظیر است.

این کارشناس مسائل فلسطین افزود: در واقع در شرایطی که برخی از کشورهای اسلامی در این برهه حساس یا سکوت پیشه کرده‌اند یا تحرک متناسبی با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی نداشتند، «ایران درخواست میزبانی نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی» را مطرح کرده‌ است.

رایزنی وزرای فرهنگ و اطلاع رسانی کشورهای اسلامی برای حمایت از خبرنگاران

حداد ادامه داد: در راستای «سیاست حمایت حداکثری ایران از مقاومت فلسطین» و باتوجه به اینکه در تحولات اخیر تنی چند از خبرنگاران هم توسط رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند، وزیر ارشاد هم به این مطلب اشاره کرد که اقداماتی را در راستای حمایت از خبرنگاران جهت پوشش رسانه‌ای در سرزمین‌های اشغالی انجام داده و در این راستا با برخی از وزرای فرهنگ و اطلاع رسانی کشورهای اسلامی رایزنی‌هایی را انجام داده است.

وی بیان کرد: مردم مظلوم فلسطین و گروه‌های مقاومت فلسطینی به دنبال احقاق حقوق طبیعی خود هستند چرا که آنها ۷۵ سال است که تحت اشغالگری رژیم صهیونیستی قرار دارند و خواهان آزادی سرزمین خود هستند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به سفر همزمان وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه بیان داشت: سفر آقای بلینکن در راستای حمایت از سیاست‌های تجاوزکارانه و اشغالگرانه رژیم صهیونیستی است، اما آمریکایی‌ها امروز در شرایطی نیستند که خودشان را هزینه رژیم صهیونیستی یا نتانیاهو کنند.

سفر مقامات آمریکا به قدس اشغالی «عملیات روانی و نبرد رسانه‌ای» است

حداد گفت: اظهارات وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا در دفاع از رژیم صهیونیستی را می‌توان «در قالب عملیات روانی و نبرد رسانه‌ای» قلمداد کرد، اما با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم پیش رو هست بعید به نظر می‌رسد که دولت بایدن بخواهد فراتر از اظهار نظر و مواضع دیپلماتیک و رسانه‌ای اقدام دیگری در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی داشته باشد.

وی تصریح کرد: طبیعتاً آمریکایی‌ها حامیان اصلی رژیم صهیونیستی هستند و این قبیل اقدامات هم در چهارچوب از رژیم اشغالگر قدس است.

این کارشناس مسائل فلسطین در خصوص «رویکرد متناقض و استاندارد دوگانه آمریکا» مبنی بر اینکه از یک طرف حمایت همه جانبه‌ای را از رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند و از طرف دیگر از گروه‌های مقاومت می‌خواهند که خویشتن‌داری کنند، افزود: این قبیل مواضع صرفاً می‌تواند اقدامی نمایشی در قالب عملیات روانی و برای تاثیر گذاشتن در روحیه گروه‌های مقاومت به حساب آید.

حداد با بیان اینکه «آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است»، ادامه داد: طبیعی است که آنها اقدام به تهدید مقاومت، ارسال تجهیزات و تسلیحات گسترده و حمایت‌های سیاسی و تبلیغاتی از رژیم صهیونیستی کنند و در همین چهارچوب هم تلاش می‌کنند تا مانع از اقدامات متقابل گروه‌های مقاومت در تقابل با رژیم صهیونیستی شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامی که مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی انجام داد یک شکست بزرگ امنیتی، اقتصادی، سیاسی و حیثیتی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان حامی اصلی آن رژیم به حساب می‌آید و سفر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه را هم می‌توان در همین چهارچوب و در راستای انجام عملیات روانی و حمایت از رژیم صهیونیستی و کاستن از روحیه و توان جبهه مقاومت قلمداد کرد که آن هم به نتیجه مطلوب نرسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =