تیم فوتبال استقلال

تیم فوتبال استقلال در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی کشور مقابل پارس‌جنوبی‌جم قرار خواهد گرفت.

به گزارش پیام خانواده  مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی کشور، فردا شنبه از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه با قضاوت احمد محمدی در ورزشگاه تختی جم با دیدار پارس‌جنوبی‌جم و استقلال تهران آغاز خواهد شد.

استقلال هفته بسیار تلخی را پشت سر گذاشت و با شکست مقابل پرسپولیس تا حد زیادی، شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست داد. آبی‌ها برای فراموش کردن این شکست نیاز به کسب پیروزی در این دیدار دارند تا به روحیه مناسب ادامه فصل را دنبال کنند.

استقلال جام حذفی را با برتری ۲ بر یک در مقابل تراکتور آغاز کرد و در مرحله قبلی نیز با ۲ گل ملوان را مغلوب کرد تا در جمع هشت تیم پایانی این مسابقات قرار بگیرد. استقلالی‌ها این انگیزه را خواهند داشت تا در صورت برتری پرسپولیس در مقابل حریفانش، این تیم را در فینال جام خذفی ملاقات کنند و بتوانند انتقام شکست دربی را از این تیم بگیرند.

پارس جنوبی که تا همین چند فصل قبل در لیگ برتر به مصاف حریفانش می‌رفت، در حال حاضر و در پایان هفته بیست و هشتم لیگ یک، در رده نهم جدول قرار دارد. مسیر جمی‌ها تا این مرحله بسیار آسان‌تر از استقلال بود.

شاگردان امید روانخواه ابتدا با یک گل ایمان سبز شیراز را مغلوب کردند و در مرحله قبل موفق شدند در ضربات پنالتی دریا بابل را از پیش رو بردارند تا در جمع هشت تیم پایانی این مسابقات قرار بگیرد.

پارس جنوبی در زمان حضور در لیگ برتر ۳ بار از استقلال میزبانی کرد که در این دیدارها دو برد و یک شکست نصیب جمی‌ها شد. آخرین تقابل ۲ تیم به هفته بیست و سوم از چارچوب نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر برمی‌گردد. جایی که استقلال با هدایت فرهاد مجیدی موفق شد با گل‌های علی کریمی و شیخ دیاباته شاگردان سیروس موسوی را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کنند و پارس‌جنوبی‌جم به سقوط نزدیک‌تر شود. سقوطی که در نهایت هم رقم خورد و این تیم به همراه شاهین بوشهر از لیگ برتر به دسته پایین‌تر رفت.

غیبت ۵ بازیکن استقلال

عارف غلامی بازیکن این تیم برای دیدار مقابل پارس جم، آبی پوشان را همراهی نخواهد کرد. غلامی از سرمربی استقلال برای این مسابقه مرخصی گرفته است. علاوه بر غلامی نام چهار بازیکن دیگر استقلال یعنی کوین یامگا، سبحان خاقانی، ابوالفضل جلالی و علیرضا رضایی نیز در فهرست آبی‌ها مقابل پارس جنوبی قرار ندارد.

قضاوت داور کم‌نام و نشان و مغضوب مجیدی

اولین و آخرین قضاوت احمد محمدی داور کم‌نام و نشان برای استقلال به دیدار هفته بیست‌ونهم فصل گذشته آبی‌ها در مقابل مس رفسنجان برمی‌گردد جایی که قهرمانی استقلال با هدایت فرهاد مجیدی قطعی شده بود و آن‌ها فقط به دنبال حفظ رکورد شکست ناپذیری خود بودند که موفق شدند با دبل امیرحسین حسین‌زاده، از سد مس رفسنجان عبور کنند.

البته آن بازی برای احمد محمدی با حاشیه‌هایی همراه شد و باشگاه استقلال نیز در پایان آن دیدار، از داور جوان مسابقه شکایت کرد. استقلالی‌ها و به خصوص فرهاد مجیدی به شدت از عملکرد او در آن دیدار ناراضی بودند و مجیدی به همراه دستیارانش در نشست خبری بعد از دیدار حاضر نشدند. مجیدی اعلام کرد که یکی از سیاه‌ترین روزهای داوری فوتبال ایران را تجربه کرده است.

آیا سرمربی استقلالی حریف برای آبی‌ها خوش یمن خواهد بود؟

امید روانخواه در میانه فصل جایگزین ایمان رزاقی راد شد و هدایت پارس‌جنوبی‌جم را در اختیار گرفت. روانخواه طی سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ برای استقلال بازی کرد و موفق شده بود در ۵۱ بازی با پیراهن این تیم ۷ گل نیز در کارنامه خود ثبت کند. او دوران مربیگری خود را در سال ۱۳۹۶ با هدایت سپیدرود رشت آغاز کرد.

آخرین تقابل استقلال ساپینتو در مقابل یک سرمربی استقلالی به چند هفته گذشته برمی‌گردد. جایی استقلال موفق شد در چارچوب هفته بیست‌و ششم هوادار را با نتیجه ۶ بر یک مغلوب کند. هدایت هوادار بر عهده ساکت الهامی بود که او نیز سابقه نشستن روی نیمکت استقلال را دارد. حال باید منتظر ماند تا مشخص شود که آیا سرمربی استقلالی حریف برای آبی‌ها خوش یمن خواهد بود؟ یا خیر.

ستاره احتمالی استقلال

مهدی قایدی که این روزها فرم بسیار خوبی دارد. این ستاره بوشهری در این فصل موفق شده در ۲۵ بازی ۹ گل را به ثمر برساند و برترین گلزن استقلالی‌ها تا به این جای فصل باشد. قایدی موفق شده چهار ضربه پنالتی را برای آبی‌ها به دست بیاورد و همچنین ۲ پاس را در کارنامه خود ثبت کند.

قایدی در دربی نیز علارقم شکست استقلال در مقابل پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و به خصوص در نیمه اول داشت و ۴۵ دقیقه سخت را برای مدافعان پرسپولیس به خصوص دانیال اسماعیلی‌فر و گئورگی گولسیانی رقم زد و بارها و بارها دروازه پرسپولیس را تهدید کرد. قایدی که اصالت بوشهری دارد باید در مقابل چشمان همشهری‌های خود مقابل پارس‌جنوبی‌جم قرار بگیرد.

ستاره احتمالی پارس‌جنوبی‌جم

محمدعلی صفیا که در نیم‌فصل به صورت قرضی از تیم آلومینیوم اراک جدا شد، به پارس‌جنوبی‌جم پیوست و عملکرد بسیار خوبی تا به اینجا برای این تیم داشته است. این هافبک ۲۵ ساله موفق شده ۳ گل را برای پارس‌جنوبی‌جم به ثمر برساند و در آخرین دیدار این تیم مقابل استقلال ملاثانی نیز عملکرد درخشانی داشت و گل اول جمی‌ها را به ثمر رساند.

صفیا که فوتبال خود را با عضویت در تیم‌های رده پایه باشگاه استقلال تهران آغاز کرده است، سابقه بازی در لیگ برتر با پیراهن تیم‌های نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم اراک را در کارنامه دارد و همچنین سابقه دعوت و پوشیدن پیراهن تیم‌های ملی نوجوانان و امید در کارنامه خود دارد.

برنامه کامل مسابقات مرحله یک‌چهارنهایی جام حذفی :

شنبه ۹ اردیبهشت

استقلال ملاثانی - هوادار تهران/ ساعت ۱۸ورزشگاه غدیر اهواز

پارس جنوبی جم - استقلال/ ساعت ۱۷:۳۰/ ورزشگاه تختی جم بوشهر

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت

نساجی مازندران - پیکان تهران/ ساعت ۱۷/ ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

پرسپولیس - گل گهرسیرجان/ ساعت ۱۷:۳۰/ ورزشگاه آزادی تهران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =