کد خبر: 8608
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
اندیشه ابن سینا

اندیشه ابن سینا یک تنه تمام جهان را فتح کرده است و همه جهان از علم وی منتفع شده اند. همه سعی می نمایند این افتخار را به نفع خود مصادره کنند زیرا ما به درستی نتوانستیم ایشان را معرفی نماییم و حول شخصیت ایشان کار کنیم.

به گزارش پیام خانواده رئیس بنیاد ابن سینا شناسی همدان در کنفرانس علمی بین المللی انسان شناسی در اندیشه فلسفی ابن سینا، از برگزاری این کنفرانس ارزشمند توسط جامعهالمصطفی العالمیه تقدیر نمود.

آیت الله محمدی معرفی مفاخر علمی را همانند بزرگداشت ایام الله، جزئی از وظایف مسلمانان برشمرد و تاکید کرد: چهره های بزرگی مانند حسین بن عبدالله بن سینا، جزء روزهای روشنی است که جامعه و تاریخ نباید آنان را به فراموشی بسپرد؛ زیرا نورانیت فکری و جهاد علمی ایشان، کره زمین را روشن نموده است.

وی با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) که ابن سینا را شخصیتی منحصر به فرد می داند، ابراز داشت: در معرفی این شخصیت بی نظیر به تمامی اُمم و جهان باید کوشید. ابن سینا، افتخار اسلام، قرآن، بشریت و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به شمار می آید. مطالبی راجع به ایشان مطرح است که در هیچ کتابی به نگارش در نیامده از جمله نقل هایی که در مورد ارادت ایشان به حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) مطرح شده است.

رئیس بنیاد ابن سینا شناسی همدان با تاکید بر جریان کینه توزانه ای که تلاش کرده تا همه مفاخر ما را با تهمت های ناروا تخریب نماید، تصریح کرد: اندیشه ابن سینا یک تنه تمام جهان را فتح کرده است و همه جهان از علم وی منتفع شده اند. همه سعی می نمایند این افتخار را به نفع خود مصادره کنند زیرا ما به درستی نتوانستیم ایشان را معرفی نماییم و حول شخصیت ایشان کار کنیم.

آیت الله محمدی در تبیین انسان شناسی از دیدگاه ابن سینا خاطرنشان کرد: اندیشه ابن سینا در انسان شناسی را می توان در یک دوبیتی از وی یافت که می گوید: ای کاش بدانمی که من کیستمی/ سرگشته در عالم از پی چیستمی/ گر مقبلم آسوده و خوش زیستمی / ور نه به هزار دیده بگریستمی. یکی از مشکلات انسان امروز این است که برای شناخت همه چیز به جز خودش خیز برداشته است اما کسی می تواند خدا بشناسد که ابتدا خود را شناخته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =