جام جهانی

تیم ملی تونس قرار است مانند ایران برای ششمین بار در جام جهانی حاضر باشد؛ آنها درست همانند ملی‌پوشانِ ما تا به الان طعم صعود از گروه را نچشیده‌اند.

به گزارش پیام خانواده چیزی تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ باقی نمانده است. بیست‌ودومین دوره‌ بزرگترین رویداد فوتبالیِ جهان برای دومین بار قرار است در قاره‌ کهن و به میزبانی قطر برگزار شود.

این بار صحبت از تونس است. تیمی شبیه به تیم ملی فوتبال ایران. آنها هم اولین حضور خود را مثل ما در سال ۱۹۷۸ تجربه کردند و مثل ما قرار است ششمین حضور را در قطر داشته باشند. آنها نیز سودای اولین صعود از گروه را دارند و باید دید به این مهم خواهند رسید یا خیر. قرار گرفتن در کنار تیم‌های مدعی فرانسه و دانمارک کارشان را دشوار می‌کند. استرالیا دیگر تیم حاضر در گروه است.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ «عقاب‌های کارتاژ» چیزی شبیه به تیم ملی ایران

طریقه‌ی صعود:

تونس بالاتر از اکوتوریال گینه با ۱۳ امتیاز توانست به عنوان صدرنشینی در گروهی چهار تیمی مجوز حضور در دور نهایی انتخابی جام جهانی در قاره‌ی سیاه را به دست بیاورد. آنها در دور بعدی حریف مالی شدند. بازی رفت در خانه‌ی مالی با یک گل به خودی به سود عقاب‌های کارتاژ تمام شد و تساوی بدون گل در بازی برگشت حکم به صعود تونسی‌ها داد.

سابقه در جام جهانی:

همانطور که گفته شد تونس ششمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کند. آنها اولین بار در سال ۱۹۷۸ به این مسابقات راه یافتند اما علی‌رغم کسب نتایج خوب و ثبت یک برد، یک تساوی و یک باخت از گروه صعود نکردند. ۲۰ سال بعد شاهد دومین حضور سفید و قرمزها بودیم. آنها با یک مساوی و ۲ باخت از گردونه‌ی رقابت‌ها کنار رفتند. چهار سال بعد همین نتیجه برای تونس تکرار شد. آنها با روسیه، بلژیک و ژاپنِ میزبان در یک گروه بودند که منجر به کسب تنها یک امتیاز شد.

تونسی‌ها در جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل عربستان به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند اما به اوکراین و اسپانیا باختند تا یک حذف تلخ دیگر برای‌شان رقم بخورد. ۱۲ سال دوری آنها از جام جهانی به طول انجامید. جام بیست و یکم، جایی بود که تونس یک مرتبه‌ی دیگر در بین ۳۲ تیم حاضرِ بزرگترین رویداد فوتبالی جهان قرار گرفت. آنها علی‌رغم ثبت یک پیروزی پس از ۴۰ سال در این مسابقات، به خاطر باخت به بلژیک و انگلیش شانسی برای راهیابی به یک هشتم نهایی نداشتند.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ «عقاب‌های کارتاژ» چیزی شبیه به تیم ملی ایران

بهترین عملکرد:

با توجه به نتایج کسب شده، تونسِ ۱۹۷۸ بهترین نمایش را داشت. پیروزی سه بر یک مقابل مکزیک، شروعی تماشایی را برای نماینده‌ی قاره‌ی سیاه رقم زد اما باخت یک بر صفر مقابل لهستان و تساوی بدون گل مقابل آلمان غربی حکم به حذف عقاب‌ها داد. تونس در الباقی حضورهایش همیشه ۲ باخت را در گروه تجربه کرده است.

سرمربی:

جالِل کادری، سرمربی تونس در قطر خواهد بود. مردی ۵۰ ساله که بازیکن نبوده و از حدود ۲۰ سال قبل مربیگری را استارت زده است. او در این مدت تبدیل به یک مارکوپولو شده و بیش از ۲۵ جابه‌جایی داشته است. او چند سال حضور ابتدایی‌اش را در تیم‌های تونسی پشت سر گذاشت اما سر از تیم‌های اماراتی و عربستانی درآورد. کادری در سال ۲۰۱۳ و همچنین حدفاصل سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ در تیم ملی تونس کمک‌مربی بود و نهایتا به خاطر کرونایی شدن سرمربی تونس و در خلال جام ملت‌های آفریقا، سکاندار تیم شد و جایش را حفظ کرد.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ «عقاب‌های کارتاژ» چیزی شبیه به تیم ملی ایران

سابقه‌ی تقابل با هم‌گروهی‌ها:

فرانسه: چهار بازی: ۲ مساوی و ۲ باخت

دانمارک: ۲ بازی: ۲ باخت

استرالیا: ۲ بازی: یک برد و یک باخت

ستاره:

وهبی خزری، همچنان ستاره‌ی اصلی تونس خواهد بود. او در روسیه نیز نمایش قابل توجهی داشت و با ۲ گل تبدیل به بهترین گلزن تاریخ تونس در جام جهانی شد. این بازیکن ۳۱ ساله چند سالی است که در لوشامپیونه فرانسه بازی می‌کند و حالا عضوی از تیم مون‌پولیه به حساب می‌آید. این مهاجم باتجربه ۲ سالی را هم در ساندرلند و فوتبال انگلیس پشت سر گذاشته است.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ «عقاب‌های کارتاژ» چیزی شبیه به تیم ملی ایران

برنامه‌ی بازی‌ها:

سه‌شنبه یک آذر: دانمارک- تونس ساعت ۱۶:۳۰

شنبه پنج آذر: تونس- استرالیا ساعت ۱۳:۳۰

چهارشنبه ۹ آذر: تونس- فرانسه ساعت ۱۸:۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =