جام جهانی

تیم ملی فوتبال استرالیا برای تجربه‌ی دومین صعود از دور گروهی به یک معجزه احتیاج دارد؛ شاگردان آرنولد نسبت به رقبای خود قدرت کمتری دارند.

به گزارش پیام خانواده چیزی تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ باقی نمانده است. بیست‌ودومین دوره‌ بزرگترین رویداد فوتبالیِ جهان برای دومین بار قرار است در قاره‌ کهن و به میزبانی قطر برگزار شود.

تیم ملی فوتبال استرالیا موفق شد به سختی یک بار دیگر مجوز حضور در جام جهانی را به دست آورد. تیمی که با هدایت گراهام آرنولد به دنبال این است تا دومین صعود خود به دور دوم را جشن بگیرد. به نظر می‌رسد با توجه به قوای استرالیا و قدرت رقبایی چون فرانسه و دانمارک نتوانیم برای این تیم چندان شانسی را قائل باشیم تا بتوانند راهی یک‌هشتم نهایی شوند.

طریقه‌ی صعود:

همانطور که گفته شد کانگروها کار سختی برای صعود به قطر داشتند. آنها ابتدا در دور دوم با ۲۴ امتیاز و با ۱۰ امتیاز بیشتر نسبت به کویت و اردن صدرنشین شدند و به دور نهایی انتخابی راه یافتند. تیم‌های نپال و چین‌تایپه هم در این گروه حضور داشتند. مرحله‌ی بعدی جایی بود که طلایی‌پوشان نمایش خوبی داشتند و پس از عربستان و ژاپن با ۱۵ امتیاز مقام سوم را به دست آوردند و بالاتر از تیم‌های عمان، چین و ویتنام ایستادند. آنها برای جهانی شدن می‌بایست ۲ بازی در قطر برگزار می‌کردند.

نماینده‌ی اقیانوسیه‌ایِ آسیا ابتدا موفق شد با حساب ۲ بر یک از سد امارات بگذرد و سپس در دیداری دراماتیک پرو را در ضربات پنالتی از پیش رو بردارد. آرنولد در اوقات تلف شده، اندرو ردماین، دروازه ذخیره‌ی خود را وارد زمین کرد و این گلر کهنه‌کار با حرکات عجیبش در درون دروازه درخشید تا استرالیا یک مرتبه‌ی دیگر به جام جهانی راه یابد.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ آرنولد و رقبا به یک معجزه احتیاج دارند

سابقه در جام جهانی:

استرالیا طی روزهای آینده قرار است ششمین حضور خود در جام جهانی را تجربه کند. آنها بعد از جام جهانی ۱۹۷۴ که اولین حضورشان بود؛ دیگر به جام جهانی نرسیدند اما از سال ۲۰۰۶ تا به همین حالا شانس حضور در هیچ دوره‌ای را از دست نداده است. کانگروها حالا پنجمین حضور متوالی‌ خود را تجربه می‌کنند. آنها تا به اینجا ۱۶ بازی در بزرگترین رویداد فوتبال دنیا برگزار کرده‌اند که ماحصل آن ۲ برد، چهار مساوی و ۱۰ باخت بوده است.

بهترین عملکرد:

طلایی‌پوشان فقط یک بار از گروه خود صعود کردند و در همان دوره بهترین نمایش ممکن را به منصه ظهور گذاشتند. وقتی که گاس هیدینک سرمربی آنها بود. استرالیا در دور گروهی ابتدا ژاپن را با نتیجه‌ی سه بر یک شکست داد و سپس با ۲ گل مغلوب برزیل شد. این پایان کار نبود و کانگروها در سومین بازی مقابل کرواسی به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند و با چهار امتیاز به یک هشتم نهایی رسیدند.

در دور دوم تیم تحت هدایت مرد هلندی به سختی و در عین شایستگی با یک پنالتی مشکوک در دقیقه ۹۵ به ایتالیای ۱۰ نفره باختند و از گردونه مسابقات حذف شدند. آتزوری‌ها نیز در پایان مقام قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ آرنولد و رقبا به یک معجزه احتیاج دارند

سرمربی:

همانطور که اشاره شد گراهام آرنولد هدایت استرالیا را در دست دارد. مهاجم اسبق کانگروها که سابقه‌ی بازی در استرالیا، هلند، بلژیک و ژاپن را دارد طی ۵۶ بازی ملی، ۱۹ گل به ثمر رساند. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ به عنوان کمک‌مربی در تیم ملی استرالیا حضور داشت و سپس برای جام ملت‌ها هدایت کانگروها را در دست گرفت ولی به خاطر نتایج ضعیف برکنار شد. سرمربیگری تیم زیر۲۳ سال استرالیا و دستیاری تیم بزرگسالان دوباره برای آرنولد به ارمغان آمد. در سال ۲۰۱۸ دوباره شانس به این مربی رو کرد و او برای دومین بار هدایت استرالیا را در اختیار گرفت. در جام ملت‌های ۲۰۱۹ به دست امارات حذف شدند و حالا گراهام می‌خواهد مانند تیم ۲۰۰۶ که در آن دستیار بود، شگفتی بزرگی را خلق کند.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ آرنولد و رقبا به یک معجزه احتیاج دارند

سابقه‌ی تقابل با هم‌گروهی‌ها:

فرانسه: پنج بازی: یک برد، یک مساوی و سه باخت

دانمارک: چهار بازی: یک برد، یک مساوی و دو باخت

تونس: دو بازی: یک برد، یک باخت

ستاره:

پیدا کردن یک ستاره‌ی مشخص در تیم کنونی استرالیا کار دشواری است. آنها چند بازیکن باکیفیت دارند که در عین حال نمی‌توان به هیچ‌کدام لقب ستاره‌ی اصلی داد. متیو رایان در درون دروازه همچنان بهترین گزینه است. نفراتی چون آور مابیل، متیو لکی و تام روجیک هم حضور دارند که می‌توانند مثمرثمر باشند اما در این بین می‌توانیم به طور ویژه راجع به آجدین هروستیچ صحبت کنیم. بازیکن ۲۶ ساله‌ای که در حال حاضر برای تیم هلاس ورونا بازی می‌کند. او پیش از این برای خرونینخن هلند و آینتراخت فرانکفورت آلمان نیز توپ می‌زد و حالا در سری آ مشغول به بازی است. هروستیچ در جام بیست و دوم می‌تواند یکی از مهره‌های مهم استرالیا باشد.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ آرنولد و رقبا به یک معجزه احتیاج دارند

برنامه‌ی بازی‌ها:

سه‌شنبه یک آذر: فرانسه- استرالیا ساعت ۲۲:۳۰

شنبه ۵ آذر: تونس- استرالیا ساعت ۱۳:۳۰

چهارشنبه ۹ آذر: استرالیا- دانمارک ساعت ۱۸:۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =