سید محمدحسین چاوشیان

مدیر مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم» از راه‌اندازی شبکه مشاوران قرآن‌بنیان با عنوان «ارم» خبر داد و گفت: مراسم رونمایی رسمی از این شبکه روز نهم آذر سال جاری همزمان با میلاد حضرت زینب(س) با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود.

به گزارش پیام خانواده محمدحسین چاوشیان، مدیر مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم» در گفت‌وگو با ایکنا، از راه‌اندازی شبکه مشاوران «ارم» خبر داد و اظهار کرد: این شبکه با توصیه معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پس از انجام مشاوره‌های قرآن‌بنیان موفق در نمایشگاه بین‌المللی قرآن که با استقبال فراوان مردم نیز همراه شد، ایجاد خواهد شد.

چاوشیان ادامه داد: یکی از دلایل مهم ایجاد این شبکه، توجه به امر مشاوره‌های قرآن‌بنیان و نیاز آن در جامعه امروزی است. لذا تصمیم بر آن شد تا مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی (خاتم) در راستای اهداف خود که توسعه فرهنگ خانواده‌محوری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، انجمنی با عنوان روانشناسان و مشاوران (ارم) را با نگاه قرآن‌بنیان و مبنی بر رویکرد معنوی و دینی راه‌اندازی کند.

مدیر مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی با بیان اینکه این شبکه در حال حاضر از سوی سازمان ثبت شرکت‌ها نیز به صورت رسمی ثبت شده است، گفت: امیدواریم این شبکه که مجموعه‌ای از اساتید و در واقع بانکی از اساتید و مشاوران حوزه خانواده بوده و با نگاه معنوی و قرآن‌بنیان فعالیت می‌کنند را به خوبی پوشش داده و بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

چاوشیان تصریح کرد: در این شبکه مجموعه‌ای از اساتید از سراسر کشور احصا شده‌اند که هر کدام به صورت توأمان دارای تحصیلات عالیه حوزوی و دانشگاهی هستند. امیدواریم این مسیر با ظرفیتی که ایجاد شده و حمایت معاونت قرآن و عترت و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه پیدا کرده و بتواند مشاوره‌های قرآن‌بنیان را در طول سال به صورت شبکه‌ای در اختیار عموم جامعه قرار دهد.

طراحی اپلیکیشن خدمات مشاوره‌ای

وی ادامه داد: یکی از اقدامات دیگری که در این راستا انجام شده است، طراحی اپلیکیشن جامعی در حوزه خدمات مشاوره‌ای برای اولین بار در ایران است که خدمات مشاوره‌ای مختلفی را با رویکرد معنوی و قرآن‌بنیان ارائه می‌دهد. نکته مهم بحث پشتیبانی از این شبکه است. تفاوت این شبکه با سایر شبکه‌ها این است که امکان پیگیری مستمر مراجعه‌کنندگان تا پایان مسیر و رسیدن به حل مسئله و نقطه مطلوب وجود دارد.

مدیر مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی بیان کرد: مشاوران مجموعه مراجعه‌کنندگان را تا پایان راه همراه می‌کنند و سعی شده است تا با حفظ حریم شخصی افراد، امکان پیگیری مشکلات آن‌ها برای حل مسئله و رها شدن از معضلات در حوزه‌های مختلف تحصیلی، ازدواج، پیش از ازدواج، مشاوره حقوقی، مشاوره خانواده، مشاوره جمعیت و ... فراهم شود.

چاوشیان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این بار با ظرفیتی بیشتر، این مسیر را در طول ایام سال تحت عنوان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نام شبکه مشاوران «ارم» قرآن‌بنیان دنبال کنیم.

وی ادامه داد: همچنین، طی روز نهم آذرماه مصادف با میلاد حضرت زینب(س)، مراسم رونمایی از شبکه مشاوران «ارم» قرآن‌بنیان با سخنرانی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان ارشد و صاحب‌نظران عرصه خانواده و مسائل تربیتی برگزار خواهد شد. این مراسم علاوه بر اینکه مصادف با روز میلاد حضرت زینب(س) است، با سومین سالگرد مؤسسه خاتم و آغاز چهارمین سال فعالیت‌های این مؤسسه نیز همزمان شده است.

مدیر مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی تصریح کرد: با توجه به شرایط جامعه امروزی و فشارهای زیادی که بر روی خانواده‌ها از لحاظ معیشتی، اقتصادی، روانی و تربیتی وجود دارد، به نظر می‌رسد وجود چنین شبکه جامعی تحت عنوان شبکه مشاوران و روان‌شناسان با رویکرد قرآن‌بنیان و معنوی و دینی که بتواند خدمات مشاوره را به خوبی ارائه دهد، بسیار احساس می‌شود.

کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی گفت: در این شبکه در راستای اهداف اساسنامه مؤسسه خاتم در جهت ارتقای فرهنگ خانواده‌محوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم برمی‌داریم و امیدواریم با راه‌اندازی و تأسیس و ثبت رسمی مجموعه مشاوران «ارم» قرآن‌بنیان، بتوانیم خدماتی که از گذشته در این حوزه داشتیم را به صوت جامع‌تر، منسجم‌تر، منظم‌تر و هدفمندتر با افق گسترده‌تر و مخاطب بیشتر (به صورت حضوری و اپلیکیشن) ارائه دهیم.

چاوشیان اظهار کرد: در این مجموعه سعی بر آن خواهیم داشت تا با عموم مردم در ارتباط باشیم و مشکلات و مسائل آن‌ها را تا رفع مشکلات دنبال کنیم. تمامی خانواده‌ها و زوجین و افراد و جوانان برای رسیدن به حل مسئله خود در مجموعه مشاوران «ارم» به خوبی همراهی خواهند شد.

مدیر مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی بیان کرد: مدیریت مجموعه مشاوران قرآن‌بنیان «ارم» نیز بر عهده فاطمه‌سادات رازقی، قائم‌مقام مؤسسه خاتم است که سابقه زیادی در حوزه مشاوره کودک، ازدواج و جوانان دارد. امیدواریم مجموعه این تلاش‌ها بتواند گام مؤثری برای استحکام و تعالی خانواده‌ها و در نهایت دستیابی به جامعه سالم، شکوفا و پویا داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =