دانش‌آموزان

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: بار اصلی برنامه سازی را دانش‌آموزان در میدان مدرسه برای موضوع استکبارستیزی انجام می‌دهند.

به گزارش پیام خانواده  حسین تاریخی امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اقدامات اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برای تقویت روحیه استکبارستیزی و کنشگری دانش‌آموزان اظهار کرد: یک بخشی به آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان برمی‌گردد که در قالب برنامه‌هایی مانند طلایه‌داران اتفاق می‌افتد تا دانش‌آموزان آموزش‌های معرفتی، سیاسی و اجتماعی را کسب کنند.

وی افزود: سرفصل‌های پیش‌بینی شده و محتوایی آماده شده که این دانش‌آموزان تحت آموزش‌ها قرار می‌گیرند و پشتوانه خوبی را پیدا می‌کنند، همچنین در مرحله بعدی وارد فضای مدرسه می‌شوند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد:دانش‌آموزان در مدرسه دست به طراحی و برنامه سازی می زنند که یکی از اقدامات برنامه «کافه ۵۷ »و در ایام دهه فجر با عنوان «مدرسه انقلاب» و «رسانش» انجام می‌شود.

تاریخی عنوان کرد: دانش‌آموزان اتحادیه در مدارس یک هیات مرکزی دارند که از حداقل سه تا ۲۵ نفر تشکیل می‌شود، این دانش‌آموزان با گردآمدن در کنار یکدیگر و با همفکری تصمیم می‌گیرند که محتواهای تولید شده را چگونه در مدرسه ارائه کنند.

وی ادامه داد: محتواها می‌تواند در قالب نشریه، برد، اردو و مراسم و همایش ارائه شود، انتخاب هرکدام از این قالب‌ها در اختیار دانش آموزان است و در ستاد مرکزی ابلاغی برای دانش‌آموزان نداریم که همه مجبور به بکارگیری یک روش شوند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه تشخیص قالب محتوا به عهده دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: بطور مثال دانش‌آموزان هنرستانی قالب‌هایی متفاوت با دانش‌آموزان نظری و هر رشته متفاوت با رشته دیگر را انتخاب می‌کند.

تاریخی یادآورشد: ما برنامه‌های محوری شامل مدرسه انقلاب، رسانش، کافه ۵۷ را به عنوان یک قالب کلی در اختیار دانش‌آموزان قرار می دهیم اما چگونگی جزئی سازی و اجرا در مدرسه به عهده دانش‌آموازن است.

به گزارش ایرنا، کافه ۵۷ با محوریت گفت‌وگوی دانش‌آموزان در محیط مدرسه و در یک فضای عقلانی و منطقی در آبان آغاز می‌شود که به گفته تاریخی در پنج هزار مدرسه متوسطه دوم در فاز اول، شاهد شکل‌گیری فضای گفت‌وگو و تبادل نظر برای نوجوانان خواهیم بود.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت دانش آموزان با همراهی و همکاری وزارت آموزش و پرورش به دلیل اهمیت خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در بین دانش آموزان کشور، امسال هم دهمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب را بر اساس محتوای بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می کند و محور اصلی محتوای نمایشگاه مدرسه انقلاب متن بیانیه گام دوم انقلاب است.

بار اصلی برنامه‌سازی برای استکبارستیزی برعهده دانش‌آموزان است

ماموریت‌های چهارگانه دختران

وی همچنین درباره تعریف نقش‌های جنسیتی برای دختران و پسران در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: در بخش دختران چهار ماموریت را پررنگ‌تر از سایر ماموریت‌ها در نظر گرفتیم، یعنی علاوه بر انجام ماموریت‌ها در بخش پسران، دختران می توانند نقش‌های متفاوت‌تری را به عهده گیرند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: موضوع ایفای نقش دختری، همسری، مادری و ایفای نقش اجتماعی است که در کنارهم روح و تعالی دختران را شکل می‌دهد که ذیل اینها تبین و تولید محتوا کردیم که بدانند تفاوت‌های جنسیتی آنها کارهای جدی‌تری را به آنها می‌سپارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =