مرکز کامپیوتری نور

حجت الاسلام رحیمی ثابت گفت: مراسم رونمایی از نرم افزار “جامع منابع تاریخ (نور السیره ۳)” پنجشنبه هفته جاری۲۸ مهر در قم برگزار خواهد شد.

به گزارش پیام خانواده    حجت الاسلام محمد علی رحیمی ثابت مدیر گروه تاریخ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، امروز در نشست خبری تشریح برنامه های همایش رونمایی از نرم افزار “جامع منابع تاریخ (نور السیره ۳)” که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات این مرکز در قم برگزار شد، به تبیین برنامه های مرکز نور در تولید و تهیه نرم افزار های علوم اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از گذشت ۱۶ سال از تهیه اولین نسخه نرم افزار تاریخی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی این توفیق حاصل شد که این مرکز نرم افزار جامعی از منابع تاریخ اسلام برای عرضه به مخاطبان تولید کند.

مدیر گروه تاریخ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی افزود: در نرم افزار جامع منابع تاریخ (نور السیره ۳) به نوعی سعی کردیم با انتخاب و جمع آوری کتاب های اصلی نرم افزار های متعدد و گردآوری در یک نرم افزار روند تحقیقات برای پژوهشگران سهل شود.

وی ادامه داد: این دانشنامه از ۱۴۲۵ عنوان کتاب که در ۳۳۹۶ جلد می شود تشکیل شده و علاوه بر کتابخانه دو بخش ویژه تبار نامه و تاریخ نامه را در این نرم افزار داریم که نسبت به نسخه قبلی به‌روز تر و کاربر پسند تر شده و با تغییر در شکل عرضه اطلاعات سعی شده این بخش برای استفاده پژوهشگران آسان شود.

حجت الاسلام رحیمی ثابت تاکید کرد: لذا این نرم افزار مجموعه تاریخی کاملی برای پژوهشگران است که بتوانند با استفاده از یک نرم افزار تمام نیاز های خود را مرتفع کنند.

وی گفت: مرکز تحقیقات کامپیوتری نور بعد بلوغ نسبی در نرم افزار هایی که در شاخه های مختلف جغرافیای تاریخی، تراجم، تاریخ ایران، تاریخ تشیع تولید کرده یک تجمیع و منتخبی از کتاب ها را در نرم افزار جامع منابع تاریخ(نور السیره ۳) جمع آوری کرده است.

حجت الاسلام رحیمی ثابت مهم ترین بخش این نرم افزار را کتابخانه جامع آن دانست و افزود: در کتابخانه این نرم افزار که تحت عنوان جامع منابع تاریخ عرضه کردیم فقط به کتب تاریخی اکتفا نشده و به مجموعه کتاب هایی که به نوعی به دانش تاریخ مرتبط هستند ازجمله تراجم، تاریخ تشیع، تاریخ ایران، انصاب، جغرافیای تاریخی نیز پرداختیم که از این حیث کمک بزرگی به پژوهشگران تاریخ است.

وی در پایان گفت: مراسم رونمایی از نرم افزار “جامع منابع تاریخ (نور السیره۳)” پنجشنبه هفته جاری۲۸ مهرماه از ساعت۱۰صبح لغایت ۱۲ظهر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رسول جعفریان و دکتر محمد حسین رجبی دوانی در سالن همایش های مرکز کامپیوتری نور در قم برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =