غدیر و امیرالمومنین(ع)

رئیس ستاد مردمی غدیر با اشاره به اینکه کوچه بازاری شدن غدیر باعث ماندگاری آن می شود، گفت: هر کسی در هر حد توان امیرالمومنین علی(ع) و غدیر را از مظلومیت بیرون بیاورد و غدیر را به دنیا معرفی کند.

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد مردمی غدیر با اشاره به اهمیت روز غدیر، اظهار داشت: امروز غدیر جایگاهی که باید داشته باشد در جامعه ما و جهان اسلام و غیر اسلام را ندارد در حالی که طبق روایات، غدیر باید جایگاه اول را داشته باشد.
وی ادامه داد: مام صادق علیه السلام سه بار قسم جلاله خوردند و فرمودند «خداوند در عالم روزی را بالاتر از غدیر خم خلق نکرده است» زیرا زحمات تمام انبیاء در این روز به ثمر نشست و دین کامل شد و خداوند به پیامبر می فرماید اگر ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین(ع) را انجام ندهی رسالتت را انجام نداده ای.
رئیس ستاد مردمی غدیر با بیان اینکه خداوند دو برابر شب قدر و ماه مبارک رمضان در عید غدیر افراد را می آمرزد، گفت: برای اطعام هیچ روزی ثواب بالاتری از روز عید غدیر ندارد و کسی که عید غدیر به یک مؤمن اطعام دهد مانند این است که تمام انبیاء، امامان و صدیقان عالم را مهمان کرده است.
وی با اشاره به اینکه غدیر مغفول مانده است  خاطرنشان کرد: باید جایگاه غدیر را جابیاندازیم. باید غدیر و امیرالمومنین(ع) را از مهجوریت بیرون بیاوریم.
حجت الاسلام فرحزاد گفت: در جهان بشریت بسیاری از مردم سلبریتی ها، ورزشکاران و برخی شخصیت های مهم را می شناسند اما حضرت امیرالمومنین علی(ع) را غیر از مسلمانان کسی نمی شناسد.
غدیر مغفول مانده است
وی ادامه داد: هم خود امیرالمومنین اول مظلوم است و هم غدیر مغفول مانده است. برای اینکه غدیر را به دنیا بشناسانیم نیازمند یک بسیج عمومی هستیم.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه سخنان پیامبر همیشه کوتاه بوده است ، گفت: خطبه پیامبر(ص) در روز غدیر 2ساعت طول کشید که این از اهمیت این روز می باشد. واقعه غدیر به حدی مهم است که خداوند به پیامبر(ص) می گوید اگر در انجام آن کوتاهی کنی رسالت خود را انجام ندادهی.
وی اضافه کرد: امروز فرهنگ غرب و کسانی که نباید الگو باشند در دنیا الگو شده اند در حالی که امروز باید امیرالمومنین الگو باشد که نیست.  امروز دلیل مشکلات ما وجود مشکل در سرچشمه است. امروز ما ناخدای این کشتی را به دنیا معرفی نکرده ایم.
حجت الاسلام فرحزداد عنوان کرد: امروز عاشورا و امام حسین(ع) را غیر مسلمانان هم می شناسند چرا که در خصوص آن صحبت بسیار شده و کتاب های بسیار نوشته شده است البته خداروشکر و نباید دراین زمینه هم کم کاری شود اما غدیر این گونه نبوده و مغفول مانده است.
تا وقتی غدیر کوچه بازاری نشود ماندگار نخواهد شد
 وی با اشاره به اینکه تا وقتی غدیر کوچه بازاری نشود ماندگار نخواهد شد گفت: امروز عاشورا و امام حسین(ع) را به دنیا شناسانده ایم اما چرا غدیر شناسانده نشده است. هر کسی در هر حد توان امیرالمومنین علی(ع) و غدیر را از مظلومیت بیرون بیاورد.
رئیس ستاد مردمی غدیر ادامه داد: یکی از کتاب های بسیار خوب در زمینه غدیر که بسیاری از بزرگان مطالعه کرده و آن را توصیه می کنند کتاب غدیر برترین پیام آسمانی است.
توزیع بسته های معیشتی میان نیازمندان در روز غدیر انجام می شود
وی اضافه کرد: این کتاب در 15فصل آماده شده است و در زمینه های آداب روز غدیر، اطعام دادن در این روز، خواندن عقد اخوات، توزیع بسته های معیشتی و فرهنگی، چرایی احیای غدیر، نظر مراجع تقلید در خصوص غدیر، خطبه غدیر و برخی موارد دیگر مطالبی عنوان شده است.
حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به برنامه های وهابیت برای مقابله با اندیشه های ناب امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: دشمن آن گونه که به ولایت امیرالمومنین(ع) هجمه وارد می کند بر توحید و نبوت هجمه نمی کند که این موضوع نشان دهنده جایگاه بی نظیر امیرالمومنین(ع) است که باید بر آن تاکید شود.
برگزاری کاروان شادی در روز غدیر جهانی شود
وی گفت: روز غدیر باید کوچه بازاری و جهانی شود، یکی از مسائل مهمی که باید ترویج شود برگزاری کاروان شادی در روز عید غدیر است، یکی از اعمال روز غدیر بیعت با امام زمان (عج) است.
این استاد حوزه با بیان اینکه هیچ ماهی مانند ذی الحجه مناسبت های فراوان در رابطه با اهل بیت(ع) نداریم، گفت: اول ذی الحجه ازدواج امیرالمؤمنین(ع) با حضرت زهرا سلام الله علیها و هفتم ماه شهادت امام باقر علیه السلام نهم ماه روز شهادت حضرت مسلم و روز بزرگ عرفه است و بهترین وقت برای دعا است و سد الابواب، دهم روز عید قربان و اعلان سوره برائت توسط امیرالمؤمنین(ع) بعد از فتح مکه است.
وی ادامه داد: بعد از عید قربان نزول آیه فدک، ولادت امام هادی علیه السلام و عید بزرگ غدیر از جمله مناسبت های این ماه است که باید هر کدام از ما برای این عید بزرگ کاری انجام دهیم و پیامبر(ص) در روز عید غدیر فرمودند که واجب است این پیام غدیر را حاضران به غائبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت اعلام کنند.
حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه تمام اعمالی که ما در عید نوروز انجام می دهیم مانند دید و بازدید، پوشیدن لباس نو و تمیز، صله رحم، اطعام دادن و … در روایات برای عید غدیر بیان شده است، افزود: امام هشتم(ع) فرمودند در غدیر دل هر مرد و زن مؤمن را شاد کنید بنابراین باید یک جشن جهانی صورت بگیرد.
هر کسی در هر توانی که دارد باید به ترویج روز غدیر خدمت کند
وی با بیان اینکه تبلیغ غدیر از نماز و روزه واجب تر است چون محور است، عنوان کرد: عدیر قربان تا عید مباهله را به عنوان ایام جشن شادی معرفی کردیم و هر کسی در هر توانی که دارد باید به ترویج غدیر خدمت کند، تبلیغ غدیر را باید جز واجبات بدانیم، رسول خدا فرمودند واجب است حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا قیامت پیام غدیر را تبلیغ کند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =