کد خبر: 6543
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
نجفی قدسی

انتظار می‌رفت بعد از بیانات و انتقاد صریح رهبری معظم انقلاب نسبت به بی‌کیفیتی خودروها و عدم رضایت مردم از آن‌ها و تصدیق بجا بودن اعتراض مردم نسبت به آن‌ها اقدامی جدی برای توقف خودروهای ناایمن و کشف فساد پنهان و مافیای آن‌ها صورت می‌گرفت که متأسفانه فقط به یک بیانیه توجیه‌گرانه بسنده کردند و وعده اصلاح را به آینده موکول کردند.

به گزارش پیام خانواده مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی با عنوان «اتمام حجت با خودروسازان» آورده است: انتظار می‌رفت بعد از بیانات و انتقاد صریح رهبری معظم انقلاب نسبت به بی‌کیفیتی خودروها و عدم رضایت مردم از آن‌ها و تصدیق بجا بودن اعتراض مردم نسبت به آن‌ها اقدامی جدی برای توقف خودروهای ناایمن و کشف فساد پنهان و مافیای آن‌ها صورت می‌گرفت که متأسفانه فقط به یک بیانیه توجیه‌گرانه بسنده کردند و وعده اصلاح را به آینده موکول کردند و اخیراً هم حتی با پررویی بر نرخ همین محصولات بی‌کیفیت افزودند؟!

متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«و ما علینا الا البلاغ المبین» و بر عهده ما جز رساندن آشکار پیام، وظیفه‌ای نیست. (یس، ۱۷)

به تازگی کلیپ لحظه خداحافظی شهید پور جلو از شهدای مدافع حرم از شهرستان بهبهان را دیدم که بسیار متأثرکننده بود، او هر چقدر دختر سه چهار ساله‌اش را می‌بوسید تا اجازه دهد پدرش برود، ولی او به شدت بی‌تابی می‌کرد و مانع می‌شد و دست و پاهای پدر را می‌گرفت که نرود و در آخر دید که پدر راهی رفتن شد دوید پشت درب خانه ایستاد و دست‌هایش را به در گذاشت تا مانع باز کردن درب توسط پدرش شود و او باز هم دخترش را بوسید و نوازش کرد و این جدایی عاشقانه پدر و دختربچه بسیار سوزناک بود.

خوب است کمی به فکر برویم ببینیم برای این انقلاب و جمهوری اسلامی چه جوان‌ها و خون‌های پاکی را داده ایم و آیا عملکرد ما هم در راستای از جان گذشتگی آنهاست!

اخیراً رئیس پلیس راهور طی سخنانی اظهار کرده است علت آتش گرفتن خودروها بعد از تصادفات این است که خودروسازها ضخامت باک بنزین خودروها را کاهش داده‌اند! حرف عجیبی است و جا داشت بلافاصله برای این موضوع تشکیل پرونده شود و کسانی‌که مسبب کاهش ضخامت باک خودرو هستند به پای میز محاکمه کشیده شوند!

البته قبلاً هم عرض کردیم عدم استحکام و بی‌کیفیت‌بودن خودروهای داخلی دلیل اصلی تلفات انسانی در تصادفات کشورمان است که با هیچ جای دنیا قابل قیاس نیست. هم‌اکنون در اروپا تلفات تصادفات تقریباً به صفر رسیده است، یعنی از هر صد هزار نفر دو الی سه نفر در تصادفات ممکن است کشته شوند و دلیل آن هم نه اینکه تصادفات نشود بلکه استحکام و کیفیت ایمنی خودروها طوری است که سرنشین آسیبی نمی‌بیند.

اینکه مردم ما خودروی مطمئن و مستحکم و باکیفیت سوار شوند حق آنان است و ما نباید آنان را مجبور کنیم سوار ارابه‌های مرگ شوند. خودروسازها حالا که ناتوان هستند از اینکه خودرو واقعاً استاندارد و ایمن تولید کنند موظف هستند به خریداران از همان ابتدا بگویند که مسئولیت سوار شدن این خودروها با خودتان و احتمال آتش گرفتن و کشته و مجروح شدن دارد و ما هم هیچ مسئولیتی قبول نمی‌کنیم! همانطور که روی پاکت سیگارها انذار می‌دهند که برای سلامتی مضر است، شما هم باید ناایمن بودن و بی‌کیفیتی خودروها را علناً به مردم بگویید تا مردم هم اینقدر برای خرید آن خوردوهایی که به گفته رئیس پلیس راهور «ارابه‌های مرگ» هستند، صف نکشند!

اما مگر سودجویی می‌گذارد که با مردم صادقانه رفتار کنید!‌ ای‌کاش از خون شهدای مدافع حرم و همه شهیدان دفاع مقدس که برای این مردم و حفظ نظام جمهوری اسلامی جان دادند درس می‌گرفتید و با جان مردم بازی نمی‌کردید؟!

سالانه حداقل ۲۰ هزار الی ۳۰ هزار کشته در تصادفات داریم؟ آیا این رقم کمی است، در حالی که کل شهدای جنگ تاکنون حدود ۲۲۰ هزار نفر است و حال آنکه تاکنون بیش از یک میلیون کشته در تصادفات معادل پنج برابر جنگ تلفات داده‌ایم!

تولید خودرو باصطلاح ملی که بخش زیادی از آن‌ها قطعات نازل و بی‌کیفیت است که طبق سفارش خوردوسازها از خارج کشور وارد می‌شود واقعاً کار صحیحی است؟! آیا چهل سال فرصت کمی برای ارتقاء کیفیت خودروها بود؟!

واقعیت این است که مافیای خودرو و خودروسازها نمی‌خواستند خودرو خوب تولید کنند و هدف آن‌ها صرفاً کاسبی بود و قصد خدمت به مردم و افتخارآفرینی برای کشور را نداشتند، تحریم را هم نباید بهانه کنند، چون در همین شرایط تحریم دیدیم که بحمدالله قوای نظامی ما از ارتش و سپاه به پیشرفت‌های شگرفی از ساختن موشک‌ها و ناوها و پهبادها دست پیدا کردند که هیچ دشمنی جرئت تعرض به خاک میهنمان را ندارد.

یعنی ساخت ماشین خوب و باکیفیت و ایمن از ساخت موشک‌های نقطه‌زن چند هزار کیلومتری سخت‌تر است؟! یا تولید ماشین خوب از ساختن ناوها و زیردریایی‌ها سخت‌تر است؟! خوب معلوم است که اصلاً قابل قیاس نیستند، و معنای آن این است که در طول این سال‌ها خودروسازها و مافیای حاکم بر آن‌ها نخواسته‌اند از توان علمی دانشمندان جوان و مبتکر کشورمان استفاده کنند والا هم‌اکنون باید ما بهترین خودروهای جهان را می‌ساختیم.

مردم ما همانطور که برنج ایرانی را بر خارجی ترجیح می‌دهند، اگر خودروی داخلی برتر از خودروی خارجی باشد قطعاً استفاده از خودرو داخلی را بر خارجی ترجیح خواهند داد، اما تا مادامی که خودروهای داخلی ناایمن باشد استفاده از خودروهای مطمئن خارجی ضروری است.

سخنی با مردم عزیز کشور

سخنی هم با مردم عزیز کشورمان دارم و آن اینکه شما که بارها صحنه‌های تصادفات و یا فیلم‌های آن‌ها را دیده‌اید که به محض کوچکترین تصادفی ماشین‌ها مچاله می‌شوند و در حقیقت سرنشین روی هوا می‌رود و هیچ حفاظی ندارد و ظاهر خودروها یک حلبی بیش نیست، پس با چه اطمینان خاطری سوار این خودروها می‌شوید؟! مدتی به‌خاطر حفظ سلامتی خود و خانواده‌تان از خرید این خودروهایی که به قول رئیس پلیس راهور ارابه مرگ هستند خودداری کنید و با وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس رفت و آمد کنید و یا حتی از دوچرخه استفاده کنید و حتی‌الامکان ترددها را کمتر کنید تا بلکه زعمای قوم حرکتی کنند و به این فساد چهل ساله خودروسازها فاتحه‌ای بخوانند.

هنوز از انتقاد صریح رهبر معظم انقلاب از خودروسازان داخلی سه ماه نگذشته که فرمودند: «مردم از کیفیت خودرو ناراضی‌اند و درست هم می‌گویند، حق با مردم است یعنی اعتراض مردم بجاست، این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند، این همه حمایت در طول این سال‌ها از صنعت خودرو شده، خب کیفیت خودرو خوب نیست.»

انتظار می‌رفت بعد از این بیانات و انتقاد صریح رهبری معظم اقدامی جدی برای توقف تولید خودروهای ناایمن و کشف فساد پنهان آن‌ها صورت می‌گرفت که متأسفانه فقط به یک بیانیه توجیه گرانه بسنده کردند و وعده اصلاح را به آینده دادند و اخیراً هم حتی با پررویی بر نرخ همین محصولات بی‌کیفیت افزودند! و حال آنکه طبق نظر کارشناسان یک خودروی پراید برای آن‌ها چهل میلیون تومان هم تمام نمی‌شود، اما قیمتش را به دویست میلیون رسانده‌اند! و باز هم این کارخانجات ادعای ضرر هم می‌کنند! آیا واقعاً جیب آن‌ها سوراخ نیست! خوب اگر ضرر می‌کنید چرا ادامه می‌دهید! ادامه ضرر که خوب نیست، ادامه ندهید و باعث این همه قتل و کشتار مردم هم نشوید!

انتقادات مکرر نمایندگان مجلس از بی‌کیفیتی خودروها و نهیب دولت هم تا کنون نتوانسته است ترمز خودروسازان را بکشد و این مطالب را به آن‌ها حالی کند و گمانم فقط شلاق قوه قضائیه است که ان‌شاءالله آن‌ها را تأدیب خواهد کرد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =