فضای مجازی

بنیان‌گذار شبکه اقتصادی زنان جهان اسلام گفت: فضای مجازی نیازمند برنامه‌ریزی و ساماندهی است تا از مزایای این فضا بهره ببریم.

به گزارش پیام خانواده مریم ارشدی بنیان‌گذار شبکه اقتصادی زنان جهان اسلام در نشست تخصصی با عنوان خانواده محوری و آسیب‌های نوپدید که به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که روزی به‌عنوان عیب تلقی می‌شود در ادبیات رایج در فضای مجازی قبح آن می‌ریزد و آنچه که قبیح است یک ارزش می‌شود حتی در الفاظ و گویش‌ها ارزش جدیدی تولید می‌کند.

وی ادامه داد: امروز ما می‌توانیم از طریق فضای مجازی با وجود برنامه مناسب با کمک اعضای خانواده و مدیریت زنان در خانواده ما به‌وسیله فضای مجازی آنچه را که می‌خواهیم عرف شود را جریان‌سازی کنیم.

ارشدی تاکید کرد: در فضای مجازی به‌گونه‌ای می‌توان برنامه داد که بعضی از مباحث ما به مطالبه عمومی شود و در این میان باید به‌جای منع جایگزینی قرارداد.

وی ابراز داشت: در مجموع رواج و فرهنگ‌سازی متعهدانه کاربران در عرصه فضای مجازی باعث می‌شود که سلامت حریم خصوصی افراد حفظ شود از هجمه نامناسب جلوگیری شود آبرو و حیثیت افراد خدشه‌دار نشود و تبعات مثبت و منفی استفاده از فضای مجازی را در خانواده و جامعه حفظ کند و امنیت خانواده با ارتباط‌جمعی گسترش یابد.

ارشدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: قاعدتاً همه ما اذعان داریم زنان مدیران خانواده هستند و نقش آنها در تربیت غیرقابل‌انکار است و در این میان همه حق دارند از فضای مجازی استفاده کنند که نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی باید برنامه محور وارد شویم و اجازه ندهیم فرهنگ کشورهای بیگانه از این طریق در کشور غالب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =