مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مردم از گرانی‌های موجود گلایه دارند، گفت: مشکل گرانی را به‌صورت ریشه‌ای و اساسی در کشور حل کنید.

 به گزارش پیام خانواده   آیت الله مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد امید در جامعه مهم‌ترین مسئله در پیشرفت کشور است و در این زمینه مردم نسبت به شما امیدوار هستند.
وی به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: حل ریشه‌ای و اساسی مشکل گرانی در کشور یک ضرورت است که باید محقق شود و علاوه بر این بعضی از شرکت‌های دولتی خود باعث گرانی هستند، البته برخی از کاسبان نااهل نیز به گرانی دامن می‌زنند.
وی بر روی مسئلۀ قاچاق و واردات بی‌رویه نیز تاکید کرد و گفت: البته حل این مشکلات، زمان بر است، اما دولت ضمن توجیه مردم، برای حل آنها باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهد. آیت الله مکارم شیرازی به گلایۀ شدید مردم از نظام بانکی کشور اشاره کرده و بیان داشت: متأسفانه بانک‌ها به مصوبات دولتی هم توجه نمی‌کنند که باید نسبت به اصلاح نظام بانکی کشور فکری اساسی صورت گیرد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت اتمام طرح‌ها و پروژه‌های مهم در قم همانند فرودگاه و مترو اشاره کرده و گفت: قم باید شهری آباد، منظم و آبرومند شود و در برخی موارد که مفاسدی وجود دارد باید با تشکیل کارگروه فرهنگی جهت با این مفاسد مقابله شده و از آن‌ها کاسته شود.
مرجع تقلید شیعیان بر ضرورت توجه به کارگران نیز اشاره کرد و گفت: برخی از کارگران کارخانجات مشکلاتی دارند که باید به آن‌ها رسیدگی شود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =