یاسر احمدوند

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسئله جمعیت و خانواده از اولویت‌های اصلی جامعه ما است که باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار بگیرد.

یاسر احمدوند  در مراسم جشن دومین سالگرد تأسیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم، اظهار داشت: فعالیت و حضور مؤسسه خاتم در زمینه خانواده ارزشمند و ستودنی است.

وی ادامه داد: اگر در کشور ما مجموعه‌های مردمی موضوعات فرهنگی و اجتماعی را پیگیری کنند قطعاً ثمربخش خواهد بود و در این میان دولت باید به امر سیاست‌گذاری بپردازد.

احمدوند افزود: مسئله جمعیت و خانواده از اولویت‌های اصلی جامعه ما است که باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص ازدواج و تشکیل خانواده ابراز داشت: لزوماً موضوعات اقتصادی عامل اصلی تشکیل خانواده و ازدواج نیست چرا که در بین اقشار مرفه جامعه تمایل به ازدواج و فرزندآوری کمتر مشاهده می‌شود.

احمدوند تصریح کرد: اصلی‌ترین عامل در عدم ازدواج جوانان موضوعات فرهنگی است که باید برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: افرادی که تشکیل خانواده نمی‌دهد و یا این که تمایلی به فرزندآوری ندارند به‌این‌علت است که امیدی به آینده ندارد و این جا سیاست‌گذاران باید وارد عمل شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دستاورد جامعه اسلامی باید انسان باشد، اما امروز شاهد هستیم که هنجارها و خواسته‌ها تغییر پیدا می کند که باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: علت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خودخواهی و عدم ایثار است که اکنون شاهد آن هستیم.

احمدوند تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه متولی اصلی نیست اما علاقه‌مند هستیم که در این زمینه از مؤسسات حمایت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =