کد خبر: 5430
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷
مدیرکل اوقاف استان قم

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: حضور حضرت فاطمه معصومه(س) در قم کوتاه بود اما در عین حال ایشان منشأ خیرات و برکاتی دائمی برای این شهر شدند.

به گزارش پیام خانواده،  به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در سوگواره آیینی اخت الرضا که عصر سه‌شنبه همزمان با سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه(س) در بقعه مطهر علی بن بابویه قمی برگزار شد اظهار کرد: مداحان و شاعران آیینی، علم داران سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و همه اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

وی افزود: این مدال افتخاری است که نصیب شما شده و امیدواریم همه ما این توفیق را بیابیم که تا آخرین لحظات عمرمان، حسینی بمانیم و حسینی از این جهان برویم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به سجایای اخلاقی و سیره نورانی زندگی بانوی نور و کرامت حضرت فاطمه معصومه(س)، بر ضرورت الگوگیری از این شخصیت بزرگوار تاکید کرد.

وی گفت: ولایت‌مداری و حرکت در مسیر حقیقت، بزرگ‌ترین درسی است که از زندگی این بانوی مکرمه می‌گیریم.

اسکندری با خطاب به مداحان و شاعران گفت شروع کلام همه ما باید با «بسم الله الرحمن الرحیم» باشد خاطرنشان کرد: توحید در راس همه معارف است و دین همان است که امام حسین(ع) برای آن به شهادت رسیدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: در طول تاریخ اسلام، دو بانوی بزرگوار وارد دو شهر شدند؛ یکی حضرت زینب(س) که وارد کوفه شدند و اهانت‌ها به ایشان شد و دیگری شهر قم است که مردمانش با اینکه، هیچ یک از حضرات معصومین(ع) را ندیده بودند ولی ارادت تام و تمامی به آن بزرگواران داشتند، نهایت تکریم و نسبت به این بانوی بزرگ داشتند.

وی ادامه داد: مردم قم استقبال باشکوهی از حضرت معصومه(س) نمودند و این امر، برگ زرینی برای تاریخ قم شده است.

اسکندری با بیان اینکه حضور حضرت فاطمه معصومه(س) در قم کوتاه بود گفت: در عین حال منشأ خیرات و برکاتی دائمی برای این شهر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =