کد خبر: 5288
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹
نشست

پیام خانواده - عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: خلق روابط اجتماعی جدید بین انسان‌ها و تغییر ماهیت و شکل ظاهری تعاملات فردی از تاثیرات رسانه بر جامعه بشری به شمار می‌رود.

به گزارش پیام خانواده، به نقل از ایکنا،نشست « نقش رسانه بر تغییرات کارکرد خانواده و سواد رسانه‌ای» شنبه یکم آبان‌ماه، به همت موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی(خاتم) در بستر فضای مجازی برگزار شد.

در این نشست، عاصمه قاسمی عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه امروزه رسانه فقط ابزاری برای تفریح و سرگرمی نیست، بیان کرد: خلق روابط اجتماعی جدید بین انسان‌ها و تغییر ماهیت و شکل ظاهری تعاملات فردی از تاثیرات رسانه بر جامعه بشری به شمار می‌رود.

قاسمی با اشاره به تغییرات روابط بین اعضای خانواده به تنهایی تحت تاثیر فضای مجازی نیست، اظهار کرد: تاثیر رسانه بر خانواده بر کسی پوشیده نیست، رسانه تنها بر کارکرد خانواده تاثیر نگذاشته است بلکه بر روابط خانوادگی نیز موثر واقع شده است.

وی با اشاره به جامعه‌پذیری و اجتماعی شدن به عنوان یکی از کارکردهای خانواده، گفت: رسانه در کارکرد خانواده سهیم می‌شود و حمایت عاطفی خانواده را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد اما داشتن نگاه مطلق و سیاه و سفید به رسانه نادرست است برای مثال اگر عده‌ای بر این باور هستند که اجتماعی شدن کودکان در بستر فضای مجازی شکل می‌گیرد و آن را اثر منفی تلقی می‌کنند، در حالیکه یکی از آثار مثبت آن، تسریع در اجتماعی شدن کودک است.

عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات در پایان تصریح کرد: امروزه در جامعه ما، داشتن سواد رسانه‌ای از ضروریات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =