کد خبر: 4376
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۳
وزیر بهداشت لبنان

پیام خانواده - وزیر بهداشت لبنان می‌گوید: وزارت بهداشت لبنان از حزب‌الله کمک دریافت می‌کند نه اینکه وزارت به این جنبش کمک کند، حزب‌الله سکان هدایت وزارت بهداشت را با هدف خدمت به همه مناطق و قشرهای ملت لبنان در دست گرفته است.

به گزارش پیام خانواده، «حمد حسن» وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان از سیاستمداران شاخص وابسته به جنبش حزب الله به شمار می‌رود که در مدیریت بخش بهداشت و درمان این کشور، استراتژی همکاری با تمام نهادها و ارگانهای مختلف و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات آنها به ویژه امکانات جنبش حزب الله را برای خدمت به بهداشت و درمان مردم لبنان در پیش گرفته است.

حمد حسن در مصاحبه اختصاصی و مشروح با خبرنگار تسنیم در بیروت به سئوالات مختلف در حوزه بهداشت و درمان لبنان و مشکلات و معضلات و به طور خاص کمک‌های جنبش مقاومت حزب الله لبنان به این بخش پاسخ داده است.

مهمترین محورهای مصاحبه با وزیر بهداشت لبنان

-در این دوره با اپیدمی روبرو شدیم که نه تنها برای لبنان که برای تمام دنیا عجیب و ناشناخته است. مایه توفیق و عنایت الهی و غیبی است که حزب الله با ارتشی از نیروهای مخلص داوطلب به کمک وزارت بهداشت آمد

- حزب‌الله و تمام نیروها و نهادهای مدنی و بهداشتی و پزشکی و اجتماعی و شوراهای وابسته به آن نقش بزرگی در کمک به وزارت بهداشت داشتند و سبب تبدیل آن به الگویی برای تمام مناطق لبنان و اجرای آن شدند.

-لبنان در سایه بحران اقتصادی به حیات خویش ادامه داده است در شرایطی که ظالمانه مانع انتقال حواله‌های مالی از مهاجران به خانواده‌هایشان می‌شوند و حساب‌های بانکی و مالی آنها را کنترل می‌کنند.

- شاهد زیر پا گذاشتن اصول دموکراسی و عدالت توسط کسانی بودیم که مدعی آن بودند، متاسفانه شعار آن را می‌دهند، اما عکس آن عمل می‌کنند.

- حدود پنج ماه آمادگی بیمارستان‌های دولتی را بالا بردیم. در حالی که خیلی از مسئولین بیمارستان‌های خصوصی از پذیرش مسئولیت فرار می‌کردند.

-انفجار چهارم آگوست 2020 انفجار شوم و نحسی بود که باعث تداخل تمام مسائل و قضایا با هم شد. من آنجا بودم و با چشم خود دیدم که هیچ اقدام پیشگیرانه صورت نمی‌گرفت.

-با دوستان در کادر رهبری حزب الله، نخست وزیر و برخی مراجع و اصحاب رسانه که با برادران سوری روابط خوبی داشتند، تماس‌هایی گرفته و گفتم که لبنان به دلیل کمبود اکسیژن در آستانه یک فاجعه است.

-محموله‌های اکسیژن در زمان مناسب به لبنان رسید و جناب رئیس جمهور بشار اسد بار دیگر، منت بر ما گذاشت و محموله 75 تنی به لبنان ارسال کرد.

- آنچه با آن روبرو هستیم، بحران مالی و قدرت اقتصادی بسیار شکننده است که به ما اجازه نمی‌دهد، نیاز خود را در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی تأمین کنیم.

- نکته قابل توجه کمک برادران ایرانی و سوری و عراقی و بسیاری از کشورهای دیگر بود که با توانمندی و امکانات اندک خود کمک به جامعه لبنان را بر خود لازم دانستند.

-من بر این ائتلاف دائمی و بر این حمایت موجود و مستمر محور کشورهای مقاومت تکیه می‌کنم که سبب می‌شود نه قانون قیصر و نه غیر قیصر نتواند برای جوامع، محدودیت‌های کُشنده و بسیار شدید ایجاد کند.

- پس از انفجار بیروت، برادران در جمهوری اسلامی ایران در صدر کشورهایی بودند که به وزارت بهداشت و کشور و مردم لبنان کمک کردند.

-حمد حسن یک ستاره نیست، اگر او ستاره دیده شده به خاطر درخشش و قدرت و توانمندی حزب الله و رهبران آن است که شخص مناسب را برای جای مناسب انتخاب می کنند.

- وزارت بهداشت از حزب‌الله کمک دریافت می‌کند نه اینکه وزارت به این جنبش کمک کند. ثانیا، حزب‌الله سکان هدایت وزارت بهداشت را با هدف خدمت به همه مناطق و قشرهای ملت لبنان در دست گرفته است.

-حزب‌الله با وزارت بهداشت الگویی بسیار عالی و ارزنده ارائه می‌کند. موفقیت حزب‌الله در وزارت بهداشت لبنان تاثیرات مثبتی بر جامعه داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =