مخبر

پیام خانواده- رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد: تا پایان خرداد حداقل ۳ میلیون دوز و تا شهریور ۵۰ میلیون دوز واکسن کووایران تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

به گزارش پیام خانواده ،با افتتاح صدها پروژه توسط بنیاد برکت، از امروز ۵۰۰ روستای محروم کشور دارای آب شرب شدند و برای آبرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر هم تفاهمنامه همکاری امضا شد.  

صبح امروز آیین " باران برکت"، با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران عامل بنیاد برکت و بنیاد احسان، مدیرعامل شرکت آبفا و معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین این دو وزارتخانه در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام در تهران آیین امضای تفاهمنامه بنیاد برکت با دو وزارتخانه برای آبرسانی به ۵۰۰ هزار روستایی و احیای ۳۰۰ قنات و ایجاد ۱۲هزار شغل برگزار شد.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: حدود یکسال پیش تفاهمنامه‌ای را با وزارت نیرو امضا کردیم و متعهد شدیم که در آبرسانی به ۵۰۰ روستای محروم و بی‌آب کشور مشارکت کنیم و امروز با افتتاح این پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آب شرب برخوردار خواهند شد.

وی افزود:حجم سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری ازاین طرحها بیش از ۶۱۰ میلیارد تومان بوده که ۴۰۰ طرح به صورت لوله‌کشی و ۱۰۰ طرح به‌صورت آبرسانی سیار صورت گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: در این سالها هرجا در کشور مردم به مشکلی برخوردند و احساس کردیم معضلی در سطح بالا به وجود آمده، ستاد اجرایی فرمان امام درحد توانش ورود کرده و با مدل جهادی و مردمی برای رفع معضل اقدام کرده، چه در بحث واکسن و دارو و تجهیزات پزشکی، چه ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی، چه توزیع بسته‌های معیشتی بین آسیب دیدگان کرونا و امدادرسانی در سیل و زلزله و تأمین امنیت زنجیره غذایی و در این مورد هم آبرسانی به روستاها و احیای قنات‌ها درمناطقی که ازاین بحران رنج میبرند.

مخبر در بخش دیگری از سخنانش به بحث تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام اشاره کرد و گفت: همانطور که وزیر بهداشت اعلام کردند باتوجه به موفقیت خیره‌کننده واکسن کوو ایران برکت در مراحل مطالعات بالینی، به زودی مجوز تزریق اورژانسی این واکسن صادر خواهد شد و یک میلیون دوز از این واکسن که قبلا در کارخانه شفافارمد تولید و انبار شده در اختیار مردم قرار میگیرد.

وی ادامه داد: تا پایان خرداد حداقل ۳ میلیون دوز و تا شهریور ۵۰ میلیون دوز واکسن تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تأکید بر امن و موثر بودن این واکسن افزود: اولین دوز این واکسن در مرحله تست انسانی به دخترم تزریق شد و خودم هم با افتخار همین واکسن ایرانی را با اطمینان کامل خواهم زد و همانطور که قبلا هم اعلام کردیم علیرغم درخواست ۷ کشور برای خرید آن، تا زمانی که نیاز مردم داخل کشور تأمین نشود برنامه‌ای برای صادرات آن نخواهیم داشت.

علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی نیز در این مراسم گفت: از مخبر بابت ورود جدی و پیگیرانه به بحث آب و احیای قنات‌ها از طرف خودم و از طرف آقای وزیر تشکر می‌کنم، احیای قنات یعنی احیای زمین، احیای روستا و نهایتا احیای کشاورز که مهمترین عامل رونق یک کشور است.

وی افزود:امروز بنیاد برکت اسباب یک اتفاق کلیدی رافراهم کرده، با همکاری بنیادبرکت و به خدمت گرفتن توان خود مردم، باید قنوات که یک میراث بزرگ ومحصول ابتکار خود کشاورزان است را حفظ و مرمت کنیم چراکه آن را بهترین مسیر برای حل مشکل و رونق کشاورزی میدانیم.

حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آبفای کشور و معاون وزیر نیرو نیز دراین مراسم گفت: در کمتر از یکسال به همت ستاداجرایی فرمان امام و ورود جهادی بنیاد برکت ۵۰۰ هزار نفر در روستاها ازامروز آب شرب لوله‌کشی برخوردار شدند، این کار با قواعد دست و پاگیر دولتی قابل اجرا نبود و با دستور مخبر این پروژه‌ها بدون توقف و بوروکراسی معمول انجام شد، باتوجه به سال کم‌آب و خشکی که درپیش داریم این پروژه‌ها میتواند موجب نجات جان بسیاری از روستاها شود.

معاون وزیر نیرو افزود:از طریق بنیاد احسان و به‌کارگیری توان گروه‌های جهادی نیز آبرسانی سیار به ۱۳۰ روستا در سیستان و بلوچستان را آغاز کردیم که جا دارد بابت راه‌اندازی این نهضت آبرسانی از ستاد اجرایی قدردانی کنم.

در ادامه این برنامه، در ارتباطی ویدئوکنفرانسی با چهار استان، مهمانان در جریان جزئیات برخی از ۵۰۰ طرح "باران برکت" قرار گرفتند و با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به بهره برداری رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =