کد خبر: 4189
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
چاووش اوغلو

پیام خانواده - وزیر امور خارجه ترکیه طی اظهاراتی اعلام کرد که اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین بخشی از یک کمپین پاکسازی قومی، مذهبی و فرهنگی است.

به گزارش پیام خانواده به نقل از آناتولی، «مولود چاووش‌ اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه در پیام ویدئویی که برای نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با موضوع «وضعیت وخیم حقوق بشر» در سرزمین‌های فلسطین ارسال کرد، اقدامات اسرائیل را یک کمپین پاکسازی قومی، مذهبی و فرهنگی دانست.

بر اساس این گزارش، چاووش اوغلو اظهار داشت: هفته‌های گذشته شاهد صحنه‌های دلخراش در فلسطین بودیم. آنچه رخ داد، به‌ دنبال اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل در مسجدالاقصی و محله شیخ جراح اتفاق افتاد. این اقدامات نیز بخشی از یک کمپین پاکسازی سیستماتیک قومی، مذهبی و فرهنگی است.

چاووش‌ اوغلو حملات اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی را «جنایت علیه بشریت» عنوان کرده و گفت: محاصره غیرانسانی غزه هیچ دلیل و توجیهی ندارد. این مجازات جمعی باید فوراً و کامل به پایان برسد. جامعه بین‌المللی مکلف به حفاظت از فلسطینیان است.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: باید ابزارهای موثری برای پایان دادن به مصونیت اسرائیل از مجازات پیدا کنیم. باید واقع‌بین باشیم. تا زمانی که به ریشه‌های اصلی درگیری نپردازیم، درد و رنج فلسطینیان ادامه خواهد یافت. وضعیت وخیمی که فلسطینیان در آن قرار دارند پایان نمی‌یابد مگر اینکه این اشغال غیرقانونی خاتمه یافته و فلسطینیان کشور خاص خود را داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه شورای حقوق بشر سازمان ملل در تمامی این زمینه‌ها نقش مهمی دارد، تاکید کرد: اکنون نیازی به حرف زدن نیست، بلکه وقت عمل کردن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =