آیت الله سید منذر حکیم

پیام خانواده- استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این‌که خانواده محوری نقطه آغاز تحول است، گفت: رشته تخصصی نظام خانواده اسلامی درحوزه های علمیه نیاز به تجدید نظر وارتقا بخشیدن دارد.

 به گزارش پیام خانواده آیت الله سید منذر حکیم با اشاره به اهمیت خانواده در رشد و تعالی جوامع اظهار داشت: خداوند متعال برای ارتقای انسان، انسان را یک موجود اجتماعی آفریده و در کوران حوادث، مشکلات در بستر روابط سالم میان افراد این ارتقا و رشد قابل تحقق خواهد بود.
وی ادامه داد: رشد واقعی یک انسان از مسیر خانواده آغاز می‌شود و به نتیجه و فرجام می‌رسد به طوری که در فلسفه تشکیل خانواده پیامبر (ص) فرمودند: ازدواج نصف بلکه دو سوم دین است، مسیر تقوا در بستر کانون خانواده حاصل می‌شود و بقیه عوامل در کنار خانواده است.
حکیم با بیان این‌که خانواده محوری نقطه آغاز تحول است، ابراز داشت: خانواده محوری یک سنت الهی تکوینی است و نظام تشریع متناسب و هماهنگ با تکوین است و غیر از این امکان ندارد.
وی به نقش حوزه‌های علمیه در این زمینه اشاره کرد و گفت: ۶ سال از تحول ما در حوزه می‌گذرد اما با این وجود رشته تخصصی نظام خانواده اسلامی درحوزه های علمیه نیاز به تجدید نظر وارتقا بخشیدن دارد.
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم به سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در سال ۹۵ در خصوص خانواده اشاره کرد و بیان داشت: ما اگر سیاست‌های خانواده که در ۱۶ بند بوده و سیاست‌های جمعیت که در ۱۴ بند بوده نصب العین قرار بدهیم، می‌توانیم به موفقیت‌های اساسی در حوزه خانواده برسیم.
وی خاطرنشان کرد: انسان یک موجود اجتماعی است و اولین و مهم‌ترین کانون خانواده است که از صفر تا صد شخصیت آدم را می‌تواند بسازد، از تولید و پیدایش تا برسیم به تکامل و رویش و پالایش تمامی این موارد در خانواده محقق می‌شود.
استاد حکیم تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه خانواده مسئولیت‌پذیر بارآوردن افراد است تا بتوانند این وظیفه را در جامعه به‌خوبی عملیاتی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =