قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور گفت:پرستارانی که به کرونا مبتلا می‌شوند بعد از بهبودی زمانی که در شیفت‌های خود حاضر می‌شوند، برخی از آنها دچارعوارض ناشی از کرونا شده‌اند که نیاز است امتیاز شبه ایثارگری برای آنها در نظر گرفته شود.

به گزارش پیام خانواده عبدالله صفری، قائم مقام سازمان نظام پرستاری اظهار داشت:انتظار جامعه پرستاری از مسؤولان وزارت بهداشت این است که رسیدگی به پرونده شهدای مدافع سلامت را تسریع بخشند. تاکنون با وجود بیش از 100 شهید مدافع سلامت در گروه پرستاری کمتر از 50 نفر پرونده‌های آنها تعیین تکلیف شده است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: سختی کار شغل پرستاری بر همه آشکار است. زمانی که این عزیزان با اخلاص جان خودشان را در راه سلامتی بیماران گذاشته‌اند؛ شایسته نیست خانواده‌های آنها بیش از این بلاتکلیف بمانند. 

وی گفت:پرستارانی که به کرونا مبتلا می‌شوند، روزهای سختی را سپری می‌کنند. مدتی از چرخه خدمت به بیماران دور هستند و زمانی که در شیفت‌های خود حاضر می‌شوند، برخی از این عزیزان دچارعوارض و آسیب‌هایی ناشی از بیماری کرونا شده‌اند که نیاز است امتیاز شبه ایثارگری برای آنها در نظر گرفته شود.

صفری در خصوص وسایل حفاظتی پرستاران، بیان کرد:در حد لزوم وسایل حفاظتی برای پرستاران در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است، ولی نیاز است یک محیط ایمن برای این عزیزان ایجاد شود برای مثال؛ بخشنامه‌های که به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است، برای عدم بکارگیری پرستاران باردار در بخش‌ها اجرایی شود تا پرستاران بدون استرس و دغدغه‌ای به خدمات دهی بپردازند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور خاطر نشان کرد:روند بیماری در کشور با ثبات است مردم باید بدانند؛ با توجه به اینکه در آستانه نوروز هستیم تا جایی که امکان دارد از انجام سفرها پرهیز کنند که اگر این پرهیز نباشد، شاهد افزایش ورودی‌های بیمارستان‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =