به گزارش پایگاه خبری پیام خانواده؛ در روزهای گذشته، تعدادی از کاربران فضای مجازی خواستار برخورد جدی با روند نگرانکننده استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات رسانهای شدند. روندی که در آن برخی از آگهیگذاران با بهرهگیری از تصاویر زنان، که اغلب با ژستهای تحقیرآمیز و البته تحریکآمیز است تلاش میکنند تا کالایی را بفروشند یا توجه مخاطبی را جلب کنند. این مطالبه اگر چه تازه در بستر دیجیتال امروزی شکل گرفته اما ریشه در دههها و حتی سدههایی از تاریخ رسانهای و فرهنگی جهان دارد.برای درک بهتر این پدیده باید به عقب برگردیم؛ به آستانه قرن بیستم؛ زمانی که رسانههای چاپی و تصویری به سرعت در حال گسترش بودند و تبلیغات به عنوان بازوی تجاری سرمایهداری نوپا، هویت خود را پیدا میکرد.
از انقلاب صنعتی تا تولد تبلیغات مدرن
ابزارسازی در عصر تلویزیون
