حجت‌الاسلام‌ سید محسن حسینی مرادآباد

رئیس کمیسیون فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک با بیان این که زیرساخت‌های لازم برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها فراهم شود، گفت: حریم زن مسلمان در ورزشگاه‌ها باید حفظ شود.

به گزارش پیام خانواده  حجت‌الاسلام‌ سید محسن حسینی مرادآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اشاره به مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، اظهار داشت: ورود بانوان به ورزشگاه باید با رعایت شرایط شرعی و حفظ حریم زن مسلمان انجام شود. برای حفظ حرمت بانوان کشور در ابتدا باید زیرساخت‌های لازم تعبیه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به‌سهولت در رفت‌وآمد بانوان در ورزشگاه‌ها بیان داشت: در وهله اول رفت‌وآمد مناسب و پارکینگ در ورزشگاه‌ها تعبیه شود؛ پارکینگ مناسب جهت پارک وسایل نقلیه شخصی و وجود وسیله نقلیه عمومی در ورزشگاه‌ها جهت سهولت در رفت‌وآمد تماشاگران لازم و مهم است.

وی با اشاره به خدمات‌دهی در ورزشگاه‌ها به بانوان تماشاگر عنوان کرد: مورد دیگر می‌توان به وجود سرویس بهداشتی مناسب، وجود مراکز خدمات‌دهی مناسب در ورزشگاه‌ها نظیر بوفه، نمازخانه و محل استراحت مناسب و در شأن بانوان دانست؛ احتیاجاتی که در طول مدت تماشای مسابقات ورزشی و مخصوصاً فوتبال که زمان زیادی را صرف ورود و تماشا و خروج از ورزشگاه می‌شود باید با ارائه خدمات مناسب به آنان صورت گیرد؛ زیرا این مورد جزو اولویت‌ها است.

حسینی مراد آبادی با اشاره به بلیت‌فروشی سیستمی بیان کرد: افراد باید بتوانند در زمان مناسب و با شرایط مناسب اقدام به تهیه بلیت کنند و شاهد وجود مافیای بلیت و بازار سیاه نباشیم؛ وجود سیستم هواداری و بلیت‌فروشی سیستمی می‌تواند این معضل را برطرف کند.

وی با اشاره به جایگاه تماشاگران در ادامه گفت: وجود صندلی‌های اختصاصی و شماره‌گذاری شده از الزامات تماشای مسابقات برای تماشاگران در ورزشگاه‌ها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اینکه ورود بانوان به ورزشگاه‌ها زیرمجموعه ورزش حرفه‌ای است، گفت: بانوان برای تماشای مسابقات به ورزشگاه می‌روند که این مسابقات معمولاً حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای است که تماشاگر جدی دارند.

حجت‌الاسلام‌ حسینی مرادآبادی با اشاره به نکات موجود در ورزش حرفه‌ای تأکید کرد: ورزش حرفه‌ای باید دارای زیرساخت حرفه‌ای از نظر فضا و امکانات عمرانی باشد علاوه بر این قوانین حرفه‌ای از ملزومات ورزش حرفه‌ای است و باید این قوانین رعایت شود، نمی‌توان از این قوانین چشم‌پوشی کرد یا این قوانین را در محیط غیرحرفه‌ای نگارش کرد.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی در ورزش حرفه‌ای بیان داشت: نگاه مسئولین فرهنگی در ورزش حرفه‌ای به این صورت است که حداقل پنجاه‌درصد کار فرهنگی در ورزش بحث وجود قوانین لازم و رعایت نظم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اینکه ورزش حرفه‌ای نیازمند مدیریت حرفه‌ای است، گفت: نمی‌شود ورزش را حرفه‌ای دانست، اما مدیران در ورزش مدیرانی غیرحرفه‌ای و غیرورزشی باشند و اگر ورزشی هستند حرفه‌ای ورزش را مدیریت نکنند؛ لازمه ورزش حرفه‌ای مدیریت حرفه‌ای است.

وی با اشاره به وجود مربیان حرفه‌ای در ورزش حرفه‌ای بیان داشت: مربیان حرفه‌ای قاعدتاً رفتار حرفه‌ای از خود نشان می‌دهند؛ بسیاری از چالش‌هایی که در جامعه وجود دارد و رسانه‌ای هم می‌شود، غیرحرفه‌ای رفتارکردن بعضی از مربیان است که خود به یک چالش اجتماعی در ورزش ما منجر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ حسینی مرادآبادی با اشاره به وجود ورزشکار حرفه‌ای در ورزش حرفه‌ای، عنوان داشت: ورزش حرفه‌ای ورزشکار حرفه‌ای می‌طلبد که آموزش حرفه‌ای دیده باشد و رفتاری حرفه‌ای با رسانه‌ها، هواداران، مربی، داور و ورزشکاران حریف و تیم خود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ورزش حرفه‌ای رسانه حرفه‌ای می‌طلبد گفت: ورزش حرفه‌ای نیازمند رسانه‌ای حرفه‌ای است و اگر این رسانه در ورزش وجود نداشته باشد، گاهی چالش‌هایی در ورزش ایجاد می‌کند که بسیار ساده قابل‌پیشگیری است، اما اگر رسانه حرفه‌ای باشد می‌تواند چالش‌های ورزشی را کنترل کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به نظارت در ورزش حرفه‌ای، خاطرنشان کرد: زمانی که در ورزش حرفه‌ای قوانین حرفه‌ای وجود داشته باشد، اما نظارت حرفه‌ای نباشد، عملاً قوانین ضمانت اجرایی نخواهند داشت.

وی با اشاره به قراردادها در ورزش حرفه‌ای اظهار داشت: در ورزش حرفه‌ای قراردادها نیز باید حرفه‌ای باشند؛ یکی از مشکلات جدی در ورزش حرفه‌ای کشور خصوصاً فوتبال که بیشتر دیده این موضوع در آن دیده می‌شود، قراردادهای است که غیرحرفه‌ای نوشته شده و به همین علت ضررهای جدی به ورزش کشور و بیت‌المال وارد کرده است و حقوق ایران، باشگاه و وزارت ورزش را نتوانسته‌اند به‌صورت درست در آن قرارداد تعبیه کنند و دچار ضررهای جدی شده‌اند.

حسینی مرادآبادی با اشاره به وجود لوازم و امکانات حرفه‌ای در ورزش حرفه‌ای افزود: وجود لوازم و امکانات حرفه‌ای در ورزش حرفه‌ای هم برای موفقیت و هم دیده‌شدن و رسانه‌ای شدن ورزش اهمیت دارد و موجب افزایش کیفیت ورزش خواهد شد و هوادار لذت بیشتری از تماشای ورزش کسب کند؛ وجود این لوازم باعث ایجاد امنیت بیشتر برای ورزشکاران و همراهان نیز ضروری است.

وی با اشاره به وجود اخلاق حرفه‌ای در ورزش بیان کرد: در بحث اخلاق حرفه‌ای در ورزش کم‌کاری‌هایی صورت‌گرفته و متأسفانه ورزشکاران، مربیان و مدیران نیز اطلاعات ضعیفی در بحث اخلاق حرفه‌ای دارند، برخی هم که از این مبحث اطلاعاتی را دارند نمی‌توانند اخلاق حرفه‌ای را ورزش به‌صورت کامل رعایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =