میدان و دیپلماسی

کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از نکات قابل تامل و توجه در عملیات وعده صادق هماهنگی کامل بین میدان و دیپلماسی بود که به وضوح شاهد انجام وظایف تفکیک شده میان آنها از ابتدا تا لحظه انجام عملیات و پس از آن تا به امروز هستیم.

به گزارش پیام خانواده  میرقاسم مومنی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص ابعاد و اهمیت عملیات بزرگ نظامی جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به تجاوز و نقض آشکار و قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی صورت گرفت، اظهارداشت: عملیات وعده صادق که از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و البته در هماهنگی کامل با دستگاه دیپلماسی کشورمان صورت گرفت یک اقدام هوشمندانه در راستای تقویت بازدارندگی و ارتقای جایگاه و تاثیرگذاری ایران در منطقه به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه پس از تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و سکوت جامعه جهانی ایران تنها گزینه خود را استفاده از حق دفاع مشروع قلمداد کرد، گفت: شاهد این رویه نادرست از سوی برخی مقامات کشورهای غربی در تماس با رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پس از عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در دمشق بودیم که آنها از ایران درخواست داشتند تا پاسخی به اقدام رژیم اسرائیل ندهد.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: نادرستی مسیری که غرب در این مسئله برگزید آنجا بود که آنها نه تنها اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را در نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی وین محکوم نکردند، بلکه از ایران خواستند تا از حق دفاع قانونی و مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد در راستای دفاع از امنیت ملی خویش استفاده نکند.

مومنی افزود: بنابراین پس از آنکه رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای دیپلماتیک از سوی وزارت امور خارجه کشورمان به نتیجه نرسید و همزمان شاهد عدم محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی از سوی غرب و به ویژه آمریکا نیز بودیم، نوبت به اقدام عملیاتی در راستای تنبیه متجاوز به خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران رسید.

وی عنوان کرد: امروز بیش از گذشته افکار عمومی جهان شاهد استانداردهای دوگانه غرب در حمایت از تجاوز و جنایات آشکار رژیم صهیونیستی و در مقابل تاختن به اقدامات صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در راستای منافع سیاسی غرب گام برنمی‌دارد، است.

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: یکی از نکات قابل تامل و توجه در عملیات وعده صادق هماهنگی کامل بین میدان و دیپلماسی بود که به وضوح شاهد انجام وظایف تفکیک شده میان دستگاه‌های نظامی و دیپلماتیک کشورمان از ابتدا تا لحظه انجام عملیات و پس از آن تا به امروز هستیم.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که بارها مقامات سیاسی و نظامی کشورمان اعلام کردند اگر رژیم اسرائیل یا متحدان آن در پاسخ به عملیات دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران اقدامی انجام دهند، پاسخ ایران بسیار شدیدتر و سهمگین‌تر از عملیات وعده صادق خواهد بود.

گفتنی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل بیش از ۲۸۰ موشک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد که اکثر آن ها به هدف اصابت کرده است.

ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =