مجتبی تاجیک

پیام خانواده-مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های هفته‌ جوان را تشریح کرد.

به گزارش پیام خانواده؛ مجتبی تاجیک طی گفتگویی با بیان اینکه هر ساله مصادف با میلاد حضرت علی اکبر هفته‌ای را با عنوان هفته جوان نامگذاری می‌کنند، اظهار کرد: امسال از ۳۰ بهمن‌ماه تا ۶ اسفندماه به عنوان هفته جوان نامگذاری شده و در همین راستا برنامه‌های ویژه‌ای را برای جوانان در این ایام تدارک دیده‌ایم.

وی ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته سعی شده متناسب با ذائقه جوانان برنامه‌هایی را برای معاونان جوانان ارسال کنیم که این کارها با کمک تشکل‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ برنامه برای این هفته در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: اولین برنامه در نظر گرفته شده، گفت‌وگوهایی درباره انتخابات، معیارهای رای‌دهی، مشارکت رای اولی‌ها در انتخابات و نقش جوانان در آینده ایران است تا فضای مشارکت اجتماعی و سیاسی گرم شود.

تاجیک تصریح کرد: معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان برنامه‌هایی در حوزه اشتغال‌پذیری، مهارت‌آموزی، اعطای تسهیلات، برگزاری برنامه‌های آموزش‌های پیش از ازدواج، توسعه مراکز مشاوره و تشکل‌های مردم نهاد و توانمندسازی تشکل‌ها برای ایفای نقش در برنامه‌های سیاسی و اجتماعی دارد. به طور ویژه در هفته جوان برخی از این خدمات را به شکل متمرکز عرضه می‌کنیم، به طور مثال خدمات مربوط به حوزه آموزش‌های مهارت‌آموزی، آشنایی با فرصت‌های شغلی، کارگاه‌های خلاقیت در حوزه اشتغال و برنامه‌هایی در حوزه مشاوره پیش از ازدواج یا ازدواج را در این هفته پیگیری می‌کنیم.

ایفای نقش جوانان از دیگر برنامه‌هایی است که به طور ویژه امسال در هفته جوان به آن پرداخته شده است که تاجیک در این رابطه گفت: به طور معمول مرسوم است وقتی هفته‌ای به نام قشری نام‌گذاری می‌شود فقط آن قشر مورد توجه قرار می‌گیرند و خدمات‌گیرنده هستند. امسال برنامه‌هایی را برای بازی‌های بومی و محلی و گروهی در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان به جشنواره جوانان برتر ایران زمین نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره در ۱۰ محور در سراسر کشور برگزار می‌شود و از حیث کمی و کیفی، متحول شده است و همچنین تعداد نامزدها و داوران و جوایز چند برابر شده است.

به گفته تاجیک، اکنون در سراسر کشور داوران مشغول بررسی آثار نامزدهای جشنواره جوانان برتر ایران زمین هستند که در ۱۰ محور بخش‌های اشتغال، کارآفرینی، دانش بنیان، موسیقی و شعر و ادب، فعالیت جهادی، قرآن و خادم و اهل بیت و ورزش مشغول داوری هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی هفته جوان در سایر استان‌های کشور در حال برگزاری جشن هستیم. تنوع و تراکم برنامه‌ها موجب شده برخی از جشن‌ها تا ۱۷ اسفندماه هم ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =