امامی

پیام خانواده- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: تمدن توحش و تمدن جاهلی، هویت انسانی و هویت ارزشی و مقدس زنان را از آن ها گرفته است.

به گزارش پیام خانواده؛ حجت الاسلام منصور امامی یکشنبه شب در ویژه برنامه «بوسه بر دستان مادر» و گرامیداشت یاد شهدای کرمان که در سالن شهید سلیمانی ارومیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: ظلم به زنان و نادیده گرفتن حق و حقوق آنها مختص عربستان در دوره جاهلیت نبود، بلکه در شرق و غرب و اروپا و … هم تعدی به حقوق بانوان وجود داشت و دارد و تفکر غربی به زن به عنوان یک کالای دست دوم نگاه می‌کند و در گذشته هم چنین بود. و این مکتب اسلام است که زن را شخصیتی مقدس و متعالی می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه زنان الهی مثل حضرت زهرا (س) تاریخ را متحول کردند، گفت: نگاه کالا محور به زن، بشر را در ظلمت و تاریکی نگه می‌دارد. اسلام زن را به عنوان محور خانواده معرفی می‌کند و در واقع حیات حقیقی انسان به زن وابسته است، امروز غرب و نظام سرمایه داری به زن به عنوان ابزاری برای درآمد و پول درآوردن نگاه می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تمدن توحش و تمدن جاهلی، هویت انسانی و هویت ارزشی و مقدس زنان را از آنها گرفته است و اگر اسلام و نبی مکرم اسلام نبود، امروز معلوم نبود بشر به چه وضع اسفناکی دچار می‌شد، اسلام هویت زنان را به آنها برگرداند و انسان را با جایگاه متعالی حضرت زهرا (س) تعریف کرد.

حجت الاسلام امامی ادامه داد: زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غالباً غربی، بمثابه‌ی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و درعین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: در مسئله حجاب در زمان پهلوی یکی از مهم‌ترین عوامل کشف حجاب و برداشتن چادر از سر بانوان این بود که بتوانند پای نظام سرمایه داری را به کشور باز کنند و زنان را به برده و کالا تبدیل کنند و در این مسئله هم پای انگلیس و آمریکا در میان بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به زنان تأثیر گذار در اسلام، گفت: در اسلام زنان تأثیرگذار فقط در معصومین و اهل بیت خلاصه نمی‌شود، بلکه زنانی همچون «سوده همدانی» از شیعیان امام و قوت قلب حضرت بود، در جنگ صفین برای تشجیع سربازان و فرزندان دلاورش، اشعار حماسی می‌خواند و همین امر موجب عصبانیت معاویه می‌شد.

وی تاکید کرد: نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی انکارناشدنی است، بانوانی که از همان روزهای ابتدای جنگ چه پشت جبهه‌ها و چه در تربیت فرزندان صالح برای وطنشان نقش آفرینی کردند. زنانی هم چون مرضیه حدیدچی (طاهره دباغ) از مشهورترین این زنان در جریان انقلاب اسلامی و پیروزی آن و از یاران امام خمینی (ره) بود.

حجت الاسلام امامی افزود: اینکه در روایات بیان شده است «أَکْثَرُ اَلْخَیْرِ فِی اَلنِّسَاءِ» بیشترین خیرها در زنان است، به خاطر عظمت و جایگاه زن در جامعه و تمدن اسلامی است و امروز غرب و نظام استکبای و سرمایه داری از زنان مؤمن اسلامی عصبانی است چرا که آنها با ورود خود به عرصه و اجتماع، عرصه را برای جولان غربی‌ها تنگ کرده و تمدن عفن غربی را زیر سوال برده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =