سرمربی تیم ملی تکواندو مردان ایران

سرمربی تیم ملی تکواندو مردان ایران، گفت: می‌خواهیم کار کسب سهمیه المپیک پاریس را در گرنداسلم چین تمام کنیم.

به گزارش پیام خانواده  مجید افلاکی صبح پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص شرایط تیم ملی تکواندو مردان، اظهار داشت: متاسفانه انگلیس با سنگ‌اندازی، موجب شد تا نتوانیم در مرحله نهایی گرندپری که در منچستر برگزار شد، حضور یابیم و این اقدام آنها، به روح المپیک و ورزش ضربه زد.

وی افزود: پیش‌بینی این اقدام انگلیسی‌ها را داشتیم و حتی ۲ ماه زودتر از موعدی که خودشان مشخص کرده بودند، اقدامات لازم را انجام دادیم اما روادید را زمانی صادر کردند که مسابقات اوزان ما تمام شده بود. حداقل ۲ بازیکن ما شانس بسیار زیادی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ سیستم داشتند که متاسفانه حق آنها تضییع شد.

افلاکی در مورد حضور هوگوپوشان ایران در گرنداسلم چین که از روز دوشنبه آغاز می‌شود نیز بیان کرد: این مسابقات در چهار وزن المپیکی برگزار می‌شود و پس از نشستی که با رئیس فدراسیون، مدیر تیم‌های ملی و اعضای کمیته فنی داشتیم، تصمیم گرفتیم با تمام قدرت راهی چین شویم.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران با بیان اینکه ۲۱ تکواندوکار مَرد ایران راهی گرنداسلم می‌شوند، گفت: روز جمعه اعزام خواهیم شد و هرچند متین رضایی، آرین سلیمی و مهران برخورداری با توجه به مدال‌هایی که در مراحل قبلی گرنداسلم گرفته‌اند، از شانس بیشتری برای کسب سهمیه برخوردار هستند، اما من به هر چهار وزن امیدوارم.

وی گفت: البته به بازیکنان هم گفته‌ام، موفقیت به شرطی به دست می‌آید، که نفرات ما به غیر از رضایی، برخورداری و سلیمی، بتوانند حریفان مستقیم خود را قبل از مرحله یک‌هشتم از پیش‌رو بردارند.

افلاکی اضافه کرد: اگر ۲ یا بیشتر از ۲ سهمیه پاریس را در گرنداسلم کسب کنیم، دیگر نمی‌توانیم در مسابقات قاره‌ای کسب سهمیه حضور یابیم. اما اگر یک یا اصلا سهمیه‌ای نگیریم، امکان شرکت در پیکارهای قاره‌ای را هم خواهیم داشت.

وی گفت: تمام تلاش ما این است تا در گرنداسلم چین کار کسب سهمیه را تمام کنیم تا شرمنده مردم نشویم و بتوانیم برنامه‌های خود برای حضور موفق در المپیک را پیگیری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =