کد خبر: 11191
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
سرمربی اسلحه سابر

سرمربی تیم سابر ایران گفت: در حال حاضر ایران در بین‌ تیم‌های آسیایی در انتخابی المپیک اول است و شرایط خوبی داریم؛ اما اگر همین شرایط را برای بعد از بازی‌های آسیایی متصور باشیم باید گفت جای نگرانی وجود دارد.

به گزارش پیام خانواده   امین قربانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته ۳ مسابقه داشتیم که عملکرد کلی ما خوب بود. جام‌جهانی اسپانیا اولین میدان ما برای کسب سهمیه المپیک بود، قهرمانی آسیا در چین و حضور در میلان ایتالیا و جدال با سابریست‌ها در قهرمانی جهان از دیگر رویدادهایی بود که در آن شرکت کردیم که در مجموع ۴ مدال نمایندگان کشورمان کسب کردند.

وی ادامه داد: در قهرمانی آسیا بعد از ۲۴ سال، علی پاکدامن موفق شد طلا بگیرد و محمد رهبری برنزی شد. تیم ایران رقیبی قدرتمند در آسیا دارد که موفق شدیم در این رقابت‌ها (ژاپن) آنها را شکست بدهیم، اما در قهرمانی جهان نتیجه را به آنها واگذار کردیم و رقابت و جدال برای برتری و پیشرفت همچنان ادامه دارد.

قربانی خاطر نشان کرد: البته امتیاز زیادی از دست ندادیم و خوشبختانه فاصله ما با ژاپن زیاد است، در رنکینگ ۲۸ امتیاز و در انتخابی المپیکی ۲۰ امتیاز اختلاف داریم، در حال حاضر ایران در بین‌ تیم‌های آسیایی در انتخابی المپیک اول است و شرایط خوبی داریم؛ اما اگر همین شرایط را برای بعد از بازی‌های آسیایی متصور باشیم باید گفت جای نگرانی دارد و اگر بی‌توجهی کنیم بدون شک چوب آن را خواهیم خورد.

سرمربی تیم سابر ایران تاکید کرد: ۴ تیم اول هر قاره سهمیه بازی‌های المپیک را خواهند گرفت، کره‌جنوبی در رده نخست رده‌بندی جهانی قرار دارد و ایران هم در رده نسخت آسیا در انتخابی است. ما با تیم‌هایی از جمله چین، ژاپن و چند تیم دیگر برای رسیدن به پاریس رقابت داریم و باید فاصله خودمان را با آنها همچنان حفظ کنیم. نتایج بازی‌های آسیایی اثری در کسب سهمیه المپیک ندارد و ما در دو بخش انفرادی و تیمی باید به مصاف رقبای خود برویم. در انفرادی علی پاکدامن و محمد رهبری به میدان خواهند رفت و در تیمی فتوحی و باهر نیز آنها را همراهی می‌کنند که این نفرات بر اساس عملکردی که در این مدت داشتند، انتخاب و معرفی شده‌اند.

وی یادآور شد: بعد از بازی‌های آسیایی ۸ تا ۹ رویداد برای حضور در المپیک خواهیم داشت که هر کدام نیازمند تدابیر خاصی است. تیم‌هایی که سودای حضور در المپیک دارند با ترکیب کامل از جمله تدارکات، ماساژور و عوامل دیگر به همراه دارند اما ما با ۴ ورزشکار و یک مربی راهی مسابقات می‌شویم با این وجود انتظار از سابر همچنان بالاست و کسی هم نمی‌داند با این شرایط با رقبای خود مبارزه می‌کنیم. اگر بخواهیم انصاف داشته باشیم باید ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای سابر کنار گذاشت تا در این مدت بتواند مانند سایر تیم‌های دیگر خود را برای حضور در این بازی‌ها آماده کند و این یک واقعیت است که هر چه بکاریم، درو می‌کنیم و این را از الان می‌گویم تا اگر فردا اتفاقی افتاد، نگویند دنبال توجیه کردن هستیم.

او تاکید کرد: متاسفانه آنطور که باید و شاید از این رشته المپیکی حمایت نمی‌شود،‌ فدراسیون تلاش خود را می‌کند اما یک دست صدا ندارد. من از همه مسئولانی که از سابر انتظار کسب نتایج خوب دارند انتظار دارم بر اساس همان نتایج هم به سابر اهمیت بدهند و این حمایت‌ها در یک دوره زمانی کوتاه جواب نمی‌دهد.

قربانی گفت: از روز فردا تمرینات ما از سر گرفته خواهد شد که تا روز اعزام ادامه دارد، در برخی از ایام دو جلسه و در برخی روزها یک نوبت تمرین را در برنامه داریم، از سویی دیگر در این مدت آنالیز رقبا را هم برای نمایندگان ایران در هانگژو خواهیم داشت و سعی می کنیم از کوچکترین فرصت‌ برای رسیدن به موفقیت استفاده کنیم تا بتوانیم به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =