کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی

رئیس کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی به تشریح برنامه‌های اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی در قم پرداخت.

به گزارش پیام خانواده  فاطمه السادات رازقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی در کشور اظهار داشت: خانواده، مهم‌ترین رکن هر جامعه است که در جهت حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه و همچنین عملکرد بهینه جامعه در جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، باید به آن توجه زیاد کرد و موجبات رضایت و سلامت روان آن را فراهم کرد.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که می‌تواند به ارتقای کیفیت زندگی و ارزش مداری در بافت خانواده کمک زیادی نماید، مفهوم معنویت است، سلامتی که از اعتقاد به معنویت ریشه می‌گیرد نوعی سلامت معنوی است که ریشه آرامش روانی را نیز در درون بافت خانواده فراهم می‌نماید.

رازقی بیان داشت: دستیابی به این مهم، جز در پرتو تربیت معنوی حاصل نمی‌شود، از همین رو حساسیت توجه به مفهوم تربیت معنوی در درون نظام خانواده، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی “خاتم” را بر آن داشت در راستای فراهم‌آوردن فرصت مناسبی برای گسترش و ترویج نتایج حاصل از پژوهشهای محققان و صاحب‌نظران حوزه خانواده در سطح بین‌الملل اقدام به برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی “خانواده و تربیت معنوی” به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی آذربایجانی و فرانسه کنند.

وی افزود: این کنفرانس با مجوز ISC به شماره ۲۱۶۳۰-۰۱۲۱۰ در تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار می‌شود.

رئیس کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی “خانواده و تربیت معنوی ادامه داد: این کنفرانس ساعت ۸:۳۰ صبح روز پنجشنبه در سالن بیان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شروع می‌شود که در پنل افتتاحیه بعد از گزارش مبسوط از روند برگزاری این رویداد توسط دکتر جان بزرگی رئیس کنفرانس در خدمت مهمانان ویژه این رخداد بزرگ علمی آقای دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سرکار خانم دکتر علم‌الهدی همسر محترم رئیس‌جمهور خواهیم بود.

وی بیان داشت بعد از افتتاحیه سه پنل تخصصی در صبح (ساعت ۱۰ الی ۱۲) و سه پنل تخصصی در عصر (۱۴-۱۶) در سالن‌های بیان، حکمت و معرفت برگزار می‌شود.

رازقی ابراز داشت: پنل‌های تخصصی روان‌شناسی با مدیریت دکتر سالاری فر در سالن بیان، پنل ارتباطات و رسانه با مدیریت دکتر نعمتی انارکی در سالن معرفت و پنل و فقه و حقوق با مدیریت دکتر کافی امامی در سالن حکمت، هم‌زمان در صبح و پنل علوم اجتماعی با مدیریت خانم دکتر خراسانی در سالن بیان، پنل اخلاق و علوم تربیتی با مدیریت دکتر داودی در سالن معرفت و پنل بین‌الملل با مدیریت دکتر رحمتی و دکتر قربان‌پور در سالن حکمت هم‌زمان در عصر برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: اختتامیه کنفرانس نیز ساعت ۱۶:۳۰ همان روز در سالن بیان با سخنرانی دکتر روشن رئیس کمیته علمی کنفرانس و حجت‌الاسلام‌والمسلمین غروی برگزار می‌شود.

رازقی خاطرنشان کرد: اساتید هر پنل به شکل حضوری دستاوردهای علمی خود را ارائه می‌نمایند و امکان شرکت در مراسم هر پنل به شکل حضوری و غیرحضوری از طریق لینک‌های مجازی برای مخاطبین فراهم است. ضمناً لازم به ذکر است برای همه شرکت‌کنندگان حضوری در مراسم گواهی معتبر با مجوز isc صادر می‌شود.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک‌های زیر به‌صورت مجازی در پنل‌ها شرکت کنند.

https://vc.rihu.ac.ir/ch/Bayan

https://vc.rihu.ac.ir/ch/Marefat

https://vc.rihu.ac.ir/ch/Hekmat

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =