کد خبر: 8222
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
زنگ تفریح

این روزها یک دغدغه دیگر به همه نگرانی های والدین اضافه شده است. چطور از پس هزینه‌های خوراکی‌های فرآوری شده که قیمت آن ها چند برابر شده بر بیایند و مهم تر این که آیا این خوراکی های خوش رنگ و لعاب به اندازه کافی سالم هستند و ارزش غذایی مناسبی دارند؟

به گزارش پیام خانواده  واقعیت این است که در سالم ترین خوراکی های فرآوری شده هم مقادیر زیادی مواد نگهدارنده ،شکر ،نمک ،چربی ،کربوهیدرات ناسالم و انواع اسید ها و رنگ ها وجود دارد. از طرفی قیمت بسته های کوچک بیسکوییت،کیک، شیرکاکائو، ذرت های بوداده، بستنی‌ها، آبمیوه ها و پاستیل‌ها روز به روز بیشتر می شوند و هزینه قابل توجهی روی دست والدین می‌گذارند. تهیه ساندویچ‌های خانگی به عنوان میان وعده سالمی برای دانش آموزان می‌تواند این نگرانی ها را به حداقل برساند.در این مطلب چند پیشنهاد غذایی برای والدینی داریم که دغدغه تهیه میان وعده های سالم و ارزان و مقوی برای دانش آموزان شان در مدارس را دارند.

چند پیشنهاد غذایی برای زنگ تفریح دانش‌آموزان

اسنک‌های خانگی بهترین جایگزین ساندویچ های آماده

اولین و بهترین پیشنهاد برای دانش آموزان مقاطع مختلف، ساندویچ های خانگی است. به راحتی با ساده ترین مواد اولیه می توان این اسنک ها را تهیه کرد و در اختیار دانش آموزان قرار داد.

ساندویچ نان، پنیر و گردو ، ساندویچ نان، پنیر و سبزی ، ساندویچ نان، پنیر، خیار و گوجه، ساندویچ نیمرو، ساندویچ املت، ساندویچ الویه، ساندویچ کتلت مرغ یا گوشت، ساندویچ کوکو سبزی یا سیب زمینی، ساندویچ سیب زمینی، تخم مرغ، خیارشور و گوجه، ساندویچ کره و عسل، ساندویچ کره و مربا، ساندویچ کره بادام زمینی، موز و عسل، ساندویچ خامه و شکلات صبحانه و ساندویچ شکلات صبحانه و موز از جمله ساندویچ هایی است که می توانید برای میان وعده و یا ناهار فرزندانتان آماده کنید.

این سمبوسه های همیشه محبوب

یکی از بهترین اسنک های خانگی سمبوسه است که همیشه برای کودکان جذاب و دوست داشتنی بوده . سمبوسه سیب زمینی راحت ترین و ارزان ترین نوع سمبوسه است که در زیر طرز تهیه ان را برایتان آورده‌ایم.

مواد لازم

نان لواش ۴ عدد

سیب زمینی ۴۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

جعفری ۱ دستته متوسط

زردچوبه ½ قاشق چایخوری

فلفل قرمز ½ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار کافی

چند پیشنهاد غذایی برای زنگ تفریح دانش‌آموزان

طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه ساده سیب زمینی ابتدا یکی از سیب زمینی ها را کنار می گذاریم، سپس باقیمانده سیب زمینی ها را به همراه ۲ لیوان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

۴۰ دقیقه زمان برای پخت سیب زمینی ها نیاز است. در همین حین سیب زمینی باقیمانده را پوست می گیریم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا سیب زمینی خرد شده را با آب سرد به خوبی می شوییم تا نشاسته اضافی روی آن از بین برود.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه پیاز خرد شده را به همراه مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه پیاز سبک شد، زردچوبه را به همراه فلفل قرمز و مقداری نمک و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را چند دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه سیب زمینی خرد شده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سیب زمینی های نگینی را به خوبی سرخ می کنیم، سپس نیمی از جعفری خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و در حد یکی دو دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

پس از اینکه سیب زمینی ها آبپز شدند، پوست شان را می گیریم و آنها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با گوشتکوب به طور کامل له می کنیم. در ادامه باقیمانده جعفری را به کاسه اضافه کرده و با سیب زمینی ترکیب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله تابه حاوی سیب زمینی نگینی را مجددا روی حرارت قرار می دهیم، سپس سیب زمینی له شده را به تابه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا با هم به خوبی مخلوط شده و کاملا یکدست شوند.

مرحله هشتم

حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه نان های لواش را به صورت طولی با اندازه ۱۰ در ۳۰ سانتی متر برش می زنیم، سپس ۱ قاشق سر پر از مواد سیب زمینی در ابتدا هر نان قرار داده و آنرا به صورت مثلثی جمع می کنیم.

مرحله نهم

پیچیدن سمبوسه سلیقه ای است و می توانیم سمبوسه ها را به صورت لقمه ای نیز بپیچیم. پس از اینکه پیچیدن سمبوسه ها به پایان رسید، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دهم

بهتر است برای جذب کمتر روغن از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنیم و نکته دیگر اینکه باید در ریختن روغن دست و دلباز باشیم و به اندازه ای روغن درون تابه بریزیم که سمبوسه ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

مرحله یازدهم

حرارت زیر روغن باید کم باشد، ولی روغن باید به طور کامل داغ شده باشد. در ادامه سمبوسه ها را درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم به خوبی سرخ شوند، پس از سرخ شدن یک سمت سمبوسه ها آنها را بر می گردانیم.

مرحله دوازدهم

در پایان وقتی سمبوسه ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.سمبوسه شما حاضر است .نوش جان!

چند پیشنهاد غذایی برای زنگ تفریح دانش‌آموزان

ساندویچ لوبیا سفید با پنیرچدار

این ساندویچ نیز یکی از میان وعده های مقوی است که می توانید برای فرزندانتان آماده کنید. می توانید به جای پنیر از مرغ و یا پنیرهای دیگر هم استفاده کنید.

مواد لازم

نان همبرگر ۴ عدد

لوبیا سفید پخته‌شده با کمی پیاز نگینی و ادویه به میزان لازم

پیاز متوسط خردشده یک عدد

گوجه متوسط یک عدد

پنیر چدار ۴ تکه

کاهو به میزان لازم

طرز تهیه

۱- ابتدا فر را روشن و دمای آن را روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنیم.

۲- نان‌های همبرگر را روی یک ورق پخت قرار می‌دهیم و سپس به مقدار مساوی درون هر چهار نان همبرگر لوبیای پخته‌شده، گوجه‌فرنگی، پیاز و پنیر قرار می‌دهیم.

۳- نان‌ها را روی سینی فر قرار می‌دهیم و درون فر می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم تا ۲۰ دقیقه درون فر پخته و طلایی شود. سپس از فر خارج و با سس و کاهو تزیین می‌کنیم.

چند پیشنهاد غذایی برای زنگ تفریح دانش‌آموزان

اسنک قارچ

اسنک‌ها نیز مانند ساندویچ‌ها بین کودکان بسیار پرطرفدار هستند وچون طرز تهیه‌ی آن‌ها بسیار ساده و سریع است. مادران می‌توانند با تنوع دادن به مواد داخل آن بهترین تغذیه را برای فرزندان خود تهیه کنند.

مواد لازم

قارچ 6 عدد بزرگ

فلفل دلمه ای یک عدد متوسط

پیاز 2 عدد کوچک

روغن به میزان لازم

ادویه(نمک،فلفل ،آویشن) به میزان لازم

پنیر پیتزا 5 ورقه

نان تست 10 عدد

چند پیشنهاد غذایی برای زنگ تفریح دانش‌آموزان

طرز تهیه

برای تهیه اسنک قارچ ابتدا پیازها را نگینی خرد کرده و با روغن کافی آن ها را تفت می دهیم. بعد از تفت پیازها، فلفل دلمه ای را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا فلفل ها کمی نرم شود. قارچ ها را به اندازه دلخواه خرد می کنیم و با حرارت زیاد تفت می دهیم تا قارچ آب نیندازد. همه مواد را با هم مخلوط کرده و مقداری ادویه اضافه می کنیم.

در این مرحله روش تهیه اسنک قارچ، مواد را به میزان متناسب روی نان تست پهن کرده و یک ورق پنیر پیتزا روی آن قرار می دهیم و سپس نان تست دیگری روی آن می گذاریم، بدین ترتیب ساندویچ ها را آماده می کنیم و در دستگاه ساندویچ ساز قرار می دهیم. (دستگاه را با کمی روغن چرب کنید و روی نان تست را نیز کمی چرب نمایید). بعد از مدت زمان ۴ الی ۵ دقیقه وقتی نان اسنک ها برشته شد ساندویچ ها آماده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =