عناصر ضد انقلاب

رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر اهانت هفته گذشته عناصر ضد انقلاب به راهپیمایان اربعین و مرکز اسلامی انگلیس را توهین آشکار به باورهای مذهبی و نماد اسلام‌هراسی توصیف کرد.

به گزارش پیام خانواده   مسعود شجره رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر در انگلیس روز شنبه این مطلب رادر گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا مطرح کرد و افزود: اتفاقی که یکشنبه گذشته افتاد و عناصر ضدانقلاب مقابل سفارت با پلیس درگیر شده و تعدادی از ماموران راهی بیمارستان شدند غیر قابل قبول است.

وی افزود: اما آنچه نیز غیرقابل قبول است این است که پلیس همان روز آنها را از مقابل سفارت تا منطقه هاید پارک جایی که راهپیمایی اربعین جریان داشت همراهی کرد. ان‌ها سپس به راهپیمایان که عمدتا پاکستانی بودند بشکل وحشیانه‌ای حمله کرده و حجاب زنان را از سرشان کشیدند.

وی افزود که هرچند با اوضاع با دخالت پلیس کنترل شد اما ماموران سپس آن‌ها را تا مقابل مرکز اسلامی انگلیس اسکورت کردند تا حمله وحشیانه‌ای علیه مردم صورت گیرد. «تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که مردم و حتی افسران پلیس با سنگ و بطری مورد حمله قرار گرفته‌اند. »
رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر این رفتارها را به شدت اسلام هراسانه تعبیر کرد و گفت:‌راهپیمایانی که در هاید پارک در مراسم اربعین شرکت کردند عاشق امام حسین (ع) بودند و این مساله ربطی به ایران ندارند. آن‌ها برای سوگواری حادثه کربلا و سردادن شعار لبیک یا حسین (ع) آمده بودند. اما حمله به آن‌ها نتیجه این ذهنیت است که هرکس مسلمان و عاشق امام حسین (ع) است طرفدار ایران هم هست. بنابراین آن‌ها با تفکر اسلام هراسانه به راهپیمایان حمله کرده و حجاب زنان مسلمان را از سرشان کشیدند.

خشم مسلمانان

شجره با بیان اینکه این رویداد باعث نگرانی و خشم جامعه مسلمانان شده است به تجمع اعتراضی امروز (شنبه) مسلمانان مقابل مرکز اسلامی انگلیس اشاره کرد و گفت از نظر معترضان، ماجرای هفته پیش غیر قابل قبول است و آن‌ها حق ندارند به بهانه تحولات ایران رفتار خشنی را از خود نشان داده و به باورهای دینی اهانت کنند. به همین دلیل است که مردم به صورت خودجوش گرد هم خواهند تا این تجمع را برگزار کنند.

مسلمانان معترض به رفتار توهین‌آمیز عناصر ضدانقلاب علیه مقدسات دینی قرار است بعدازظهر امروز (شنبه) مقابل مرکز اسلامی انگلیس تجمع اعتراضی برگزار کنند. این حرکت خودجوش از سوی شماری از نهادها، انجمن‌ها، مساجد و مراکز اسلامی مستقر در انگلیس مورد حمایت قرار گرفته است.

مسعود شجره درباره نقش کمیسیون اسلامی حقوق بشر گفت: از ما خواسته شده است که اوضاع را بلحاظ قانونی زیر نظر داشته باشیم و در خصوص مسائل حقوقی مشورت دهیم.

وی با این حال از اهمال پلیس لندن در مقابله با عناصر ضد انقلاب در ماجرای هفته گذشته انتقاد کرد و گفت هنگامی که اغتشاش‌گران مقابل سفارت رفتار وحشیانه‌ای را خود نشان دادند، پلیس باید به ماهیت آن‌ها پی می‌بُرد و برای کنترل آن‌ها به روش دیگری متوصل می‌شد، به‌جای اینکه‌آن‌ها را تا راهپیمایی اربعین و مرکز اسلامی اسکورت کند و آن حادثه عظیم رخ دهد.

رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر افزود:‌این شکست بزرگی برای پلیس است و ما خواهان پاسخگویی هستیم.

پلیس لندن هفته پیش تصاویر ۱۳ نفر از عناصر ضد انقلاب را که مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران و مرکز اسلامی انگلیس ایجاد بی نظمی و اغتشاش کردند منتشر کرد.

«کارن فایندلی» افسر ارشد پلیس لندن که مسئولیت دایره جرائم مرتبط با نظم عمومی را برعهده دارد گفت: ما تحمل نمی‌کنیم که مردم یا افسرانی که تمام تلاش خود را برای حفظ نظم انجام می‌دهند، مجروح شوند. اکنون هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم کسانی که مرتکب جرایم خشونت‌آمیز شده به عدالت سپرده شوند.

پیشتر نیز صادق خان شهردار لندن در توئیتی تحرکات اغتشاشگران را غیر قابل قبول توصیف کرده و خواستار محاکمه آن‌ها شده بود. وی با بیان اینکه تظاهرات مسالمت آمیز حق دمکراتیک شهروندان است تصریح کرد: «اما خشونت و حملات به پلیس و مردم جامعه هرگز قابل تحمل نخواهد بود»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =