رتبه‌بندی معلمان

تلاش فرهنگیان در تبیین مطالبات خود، امروز در مجلس شورای اسلامی به ایستگاه پایانی رسید و طرح رتبه‌بندی معلمان تصویب شد، اقدامی که پیام و اظهارات نمایندگان در حمایت از بهبود وضعیت معیشت آنها در فضای مجازی را به دنبال داشت.

به گزارش پیام خانواده نمایندگان ملت با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان پس از چندین سال و تلاش های دولت سیزدهم در اختصاص اعتبارات لازم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نشان داد قوای مقننه و مجریه در کنار یکدیگر و در راستای رفع دغدغه فرهنگیان ثابت قدم هستند.

فرهنگیان کشور در روزهای گذشته با برگزاری تجمعات آرام در برخی نقاط کشور به دنبال بیان مطالبات خود و شنیدن آن توسط دولت و مجلس شورای اسلامی بودند. اگرچه این مطالبات پیش از این جزو دغدغه‌های دولت سیزدهم بود اما باعث شد که در اقدامی مشترک با مجلس شورای اسلامی نتیجه مناسب تری حاصل شود.

امروز (۲۴ آذرماه) نمایندگان مجلس با بررسی ادامه مواد لایحه رتبه بندی معلمان به این لایحه رای مثبت داده و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش را موظف به تهیه آیین نامه اجرایی آن کردند و دولت در صحن مجلس و جلسه سران قوا متعهد شد که این طرح را در سال جاری و از ۳۱ شهریور به بعد اجرا کند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی هم پس از تصویب تمامی مواد لایحه رتبه‌بندی معلمان در سخنانی به نمایندگان مجلس، کمیسیون آموزش و تحقیقات خدا قوت گفت که با تلاش خود لایحه رتبه‌بندی معلمان را که قریب به یک دهه در فراز و نشیب بود، در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم با تامین بار مالی آن به نتیجه رساندند.

وی یادآور شد: البته معلمان عزیز مطمئن باشند که دغدغه اول مجلس شورای اسلامی و مجموعه حاکمیت معلمان هستند که بتوانند در تربیت و آموزش فرزندان این سرزمین با امنیت کامل با احساس و شعف خوبی ان شاالله کار آموزش را پیش ببرند.

لایحه رتبه بندی معلمان در نهایت پس از تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تایید نهایی در اختیار اعضای شورای نگهبان قرار می گیرد.

اظهارات نمایندگان مجلس در پی تصویب لایحه رتبه بندی معلمان

بهروز محبی نجم آبادی ‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن‌ و ششتمد در همین رابطه در توییتی نوشت: بعد از ماه‌ها تلاش برای قانونی کردن اعمال آخرین مدرک معلمان امروز همکاران عزیزم در صحن همراهی کردند. با دفاع از حق فرهنگیان عزیز این فرهیختگان گرانمایه به حق خود رسیدند. الحمدلله؛ این توفیق را به فرهنگیان عزیز تبریک عرض می‌کنم.

وی در رشته توییت دیگری عنوان کرد: لایحه رتبه بندی به تصویب رسید. ۱) احکام حقوق فرهنگیان شریف در بازه ۸۰/۸۰۰/۰۰۰ ریال تا ۱۵۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال قرار خواهد گرفت. ۲) نیروهای محترم اداری از رتبه بندی برخوردار خواهند بود. ۳) محدودیت درصدی در رتبه‌ها حذف گردید تا رقابت آسیب نبیند. ۴) اعمال آخرین مدرکِ مورد تایید تثبیت شد. ۵) همه امتیازات موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برابر سایر کارکنان دولت برای فرهنگیان نیز به قوت خود باقی است. ۶) مجلس یازدهم در سخت‌ترین شرایط کشور برای این خدمت به فرهنگیان شریف، علیرغم اینکه آن را کافی نمی‌داند، همه تلاش خود را بکار بست.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در بررسی رتبه‌بندی معلمان بر ارتقا سریع‌تر رتبه معلمانی که در مناطق محروم به خدمت مشغول هستند تاکید کردیم. بحمدلله تصویب شد که به ازای هر سال تدریس در مناطق محروم ۳ ماه در ارتقا رتبه تسریع شود.

همچنین ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در قوه مقننه هم در توییتی نوشت: با تصویب لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان در مجلس، امیدواریم و تلاش خواهیم کرد که فردای فرهنگیان عزیز بهتر از امروز باشد، ان‌شاءالله.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام نیز نوشت: سرانجام پس از انتظاری طولانی و فراز و فرودهای فراوان لایحه رتبه‌بندی معلمان به تصویب نمایندگان مردم رسیده و به شورای نگهبان ارسال شد. این اقدام گام مهمی در حمایت از حقوق فرهنگیان بوده اما قطعا پایان کار نیست و مجلس کماکان خود را در قبال معلمان متعهد می‌داند.

حسن شجاعی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه هم نوشت: لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از یک دهه معطلی در مجلس انقلابی تصویب شد. استحقاق معلمان عزیز، بیش از اینهاست ولی شروع خوبی‌ است.

مهدی اسماعیلی ‏‏نماینده مردم شهرستان میانه نیز عنوان کرد: خارج کردن لایحه رتبه بندی معلمان از رکودی ۱۰ ساله و تصویب آن یکی از اقدامات ماندگار مجلس یازدهم خواهد بود. ارتقا معیشت معلمان و رفع تبعیض در نظام پرداخت از اهدافی بود که مجلس با نظارت بر اجرا، تحقق آن را مطالبه خواهد کرد.

احمد نادری نماینده مردم تهران هم توییت کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان بالاخره پس از فراز و فرودهای بسیار به تصویب رسید. خود را همیشه معلم می‌دانم و در قبال این قشر شریف وفرهیخته و همه معلمانم‌ و بطور خاص معلم کلاس اولم سر تعظیم فرود می‌آورم. از این پس هم قطعا مجلس وکمیسیون آموزش همه تلاش خود را درجهت رفاه بیشتر معلمان خواهد کرد.

وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه هم در توییتر نوشت: منزلت و معیشت معلمان از دغدغه های مجلس یازدهم است. خانه ملت اهتمام خود را بر این مهم با به نتیجه رساندن اولویت دار لایحه رتبه‌بندی معلمان نشان داد و قطعا ناظر بر اجرای آن تا کسب رضایت معلمان عزیز خواهد بود. قدردان تلاش طلایه‌داران عرصه تعلیم و تربیت هستیم.

محمد رشیدی نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت: تصویب رتبه‌بندی معلمان را در شرایط خاص تحریمی و محدودیت منابع بودجه وظیفه خود دانستیم و صدالبته حق معلمان فرهیخته را بیش از این می دانیم. ان شاالله در آینده تکمیل این لایحه و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار مجلس انقلابی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =