کد خبر: 5151
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
حسن زاده آملی

پیام خانواده- علامه حسن‌زاده آملی جملاتی را بیان فرمودند که پاسخ دقیق سؤال ناگفته‌ی من را دربرداشت. إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسدّها شیء إلی یوم القیامة.

این عکس شاید دل‌انگیزترین عکسی است که در عمر خود دیدم. ساعت‌ها و هفته‌ها، بلکه سال‌ها در طول تحصیل علوم دینی، به آن نگاه می‌کردم و نیرو می‌گرفتم. قلب فیزیکی علامه حسن‌زاده آملی از دیروز نمی‌تپد و قلب این کمترین شاگرد و عاشق مکتب وی در بلگراد بی‌وقفه در حال گریه است.
با کتاب‌های گران‌سنگ علامه حسن‌زاده بزرگ شدم و حتی در اوایل تحصیل برای تقویت زبان فارسی خود، ساعت‌ها و ساعت‌ها به سطور کتاب‌های ایشان خیره می‌شدم و بهره‌ها می‌بردم.
قریب به ده سال در کلاس‌های عرفان نظری شاگرد بنام ایشان، حضرت استاد یزدان‌پناه، شرکت کردم و لذا توفیق دارم خود را شاگرد کوچک مکتب علامه حسن‌زاده بدانم.
به کرّات در کوچه‌ها و پاساژهای کتاب‌فروشی شهر مقدس قم به دنبال علامه حسن‌زاده راه می‌افتادم. نزدیک ایشان نمی‌رفتم که مزاحم نشوم، ولی هر وقت که ایشان را می‌دیدم، تا چند هفته و ماه پس از آن، احساس می‌کردم از فیوضات حضور ایشان بهره‌مند هستم. روزی در «پاساژ قدس»، علامه حسن‌زاده را هنگامی دیدم که از یک کتاب‌فروشی بیرون آمدند، سؤال و درخواست مهمی از ایشان داشتم ولی با وجود این‏که پاساژ نسبتاً خلوت بود نزدیک نیامدم. ایشان تشریف آوردند، دست مبارک خود را بر سینه‌ام گذاشتند و جملاتی را بیان فرمودند که پاسخ دقیق سؤال ناگفته‌ی من را دربرداشت.
إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسدّها شیء إلی یوم القیامة.

شاگرد کوچک و عاشق مکتب علامه حسن‌زاده آملی (قدّس سرّه الشریف)، بلگراد، صربستان
شب اربعین شهادت سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (علیهما السلام)، سال ۱۴۴۳ هـ ق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =