کد خبر: 4951
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸

پیام خانواده- نگاهی به آمارهای مرگ و میر سالانه در آمریکا و مقایسه آن‌ها در چند سال گذشته، نشان‌دهنده تلاش دولت این کشور برای مخفی کردن آمار واقعی قربانیان کروناست.

آن 126 هزار آمریکایی دیگر به کدام علت جان باخته‌اند؟!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نگاهی به آمارهای مرگ و میر سالانه در آمریکا و مقایسه آن‌ها در چند سال گذشته، نشان‌دهنده افزایش قابل توجه شمار فوتی در این کشور از زمان آغاز همه‌گیری کرونا در جهان است. 

آمریکا از زمان آغاز همه‌گیری در صدر جدول مجموع ابتلا و فوتی در بین کشورهای کرونازده جهان قرار دارد و از ابتدا دولت این کشور در دوره دونالد ترامپ با انتقادهای زیادی در خصوص نحوه مقابله با این بیماری مواجه بود.

گرچه با روی کار آمدن دولت جدید و در پی واکسیناسیون گسترده آمار مبتلایان و قربانیان آمریکا رو به کاهش گذاشته بود اما در هفته‌های اخیر و در پی شیوع گسترده کرونای دلتا این کشور بار دیگر با خیزش ابتلا و فوتی و همچنین موارد بستری مواجه شده است. این در حالی است که افشای پنهانکاری‌ها در بیان آمار واقعی مرتبط با کرونا هم اخیراً در آمریکا خبرساز شده است. 

نگاهی به آمارهای ارائه شده از سوی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا--از آژانس‌های تحت نظر وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور--نشان می‌دهد آمریکا در سال ۲۰۱۸ در مجموع دو میلیون و ۸۳۹ هزار و ۲۰۵ فوتی را ثبت کرده که در مقایسه با سال ۲۰۱۷، ۲۵ هزار و ۷۰۲ مرگ بیشتر در آمریکا ثبت شده است. 

در سال ۲۰۱۹ هم دولت آمریکا شمار فوتی در این کشور را دو میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۳۸ نفر ثبت کرده که ۱۵ هزار و ۶۳۳ نفر بیشتر نسبت به سال ۲۰۱۸ بیشتر بوده است. 

اما در سال ۲۰۲۰  سه میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۱۴ فوتی در این کشور ثبت شده که به نسبت سال قبل از آن افزایش ۵۰۳ هزار و ۹۷۶ موردی را نشان می‌دهد. 

دولت آمریکا میزان فوتی ناشی از همه‌گیری کرونا در این سال را ۳۷۷ هزار و ۸۸۳ نفر اعلام کرده یعنی بر اساس این آمار حدود ۱۲۶ هزار افزایش فوتی را بر اثر عوامل دیگر غیر از کرونا برشمرده‌ است. این در حالی است که میزان افزایش آمار فوتی در آمریکا در سال‌های اخیر پیش از دوران همه‌گیری در مقایسه با سال قبل‌تر از، از سی هزار نفر فراتر نرفته است. 

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، کرونا سومین عامل اصلی مرگ و میر در این کشور در سال ۲۰۲۰ بود. آمار مرگ‌ و میر کرونا در آمریکا در روزها اخیر بار دیگر شدت گرفته و طبق گزارش‌ها یک بار دیگر کرونا به سومین عامل در بین ده عامل اصلی مرگ و میر در این کشور تبدیل شده است. 

در ژانویه ۲۰۲۱ کرونا به اولین عامل مرگ و میر در آمریکا با میانگین بیش از سه هزار فوتی در روز تبدیل شده بود اما پس از آغاز واکسیناسیون در این کشور، این عامل در ژوئیه ۲۰۲۱ به پله هشتم سقوط کرد.

با تسریع شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده، تعداد بستری‌های بیماران مبتلا به کرونا در این کشور برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۱ از مرز یکصد هزار نفر عبور کرده است.

از طرف دیگر، آن طور که تحلیل‌های واشنگتن پست نشان می‌دهد، آمار مرگ و میر روزانه مرتبط با کرونا نیز بار دیگر در ایالات متحده روندی صعودی در پیش گرفته و متوسط مرگ و میر روزانه در ایالات متحده تا روز چهارشنبه، تقریباً یکهزار و ۱۰۰ نفر بوده است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۱۶۱ هزار و ۳۳۱ مورد جدید مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۳۸ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۴۷۳ نفر رسیده و در شبانه روز گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار و ۲۹۲ آمریکایی مجموع قربانیان کرونا در این کشور به ۶۳۶ هزار و ۷۲۰ نفر رسیده است.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا در ارائه آمار دقیق صادق نبوده است. در یکی از جدیدترین افشاگری‌ها، «کتی هوکول» فرماندار جدید نیویورک در آخرین بروزرسانی آمار مرگ و میر کووید ۱۹ در نیویورک، شمار ۱۲ هزار فوتی ناشی از کرونا را به آمار قبلی اضافه کرد و افزود مانند فرماندار قبلی بر مرگ و میر در خانه سالمندان سرپوش نخواهد گذاشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =