کد خبر: 4266
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰
عبدالمجید تبون

پیام خانواده - رئیس جمهور الجزایر تاکید کرد که این کشور هرگز به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی نخواهد آورد.

به گزارش پیام خانواده به نقل از الخلیج الجدید، عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر امروز در سخنانی بر مخالفت خود با هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: هر کشوری آزاد است هر آنچه می خواهد انجام دهد اما مادامی که کشور مستقل فلسطین تشکیل نشود، الجزایر هرگز به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی نخواهد آورد.

گفتنی است فوریه گذشته یک هیأت پارلمانی الجزائر نشست بین‌المللی پارلمان‌ها را به دلیل مشارکت یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در آن، ترک کرد. اوایل ماه جاری میلادی نیز نمایندگان پارلمان الجزائر طرح قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به ریاست پارلمان ارائه کردند. این طرح شامل بندهایی مبنی بر ممنوعیت سفر یا هر گونه تماس مستقیم و غیرمستقیم با تل‌آویو است.

عبدالمجید تبون در بخش دیگر سخنان خود گفت: رئیس جمهور الجزائر درباره بازگشایی مرزهای زمینی این کشور با مغرب نیز با لحنی قاطعانه تأکید کرد: بازگشایی مرز با همسایه‌ای که هر روز علیه ما دست به اقدامات تحریک‌آمیز و تهاجمی می‌زند، ممکن نیست.

وی درباره مسئله صحرای غربی نیز که مهم‌ترین موارد اختلاف الجزائر و مغرب است، گفت که مغرب بایستی به سرعت به راه‌حل قابل قبول بر اساس قانون بین‌المللی بازگردد.

لازم به ذکر است مرز زمینی الجزائر و مغرب از ژانویه ۱۹۹۵ در پی اتهام‌زنی مغرب علیه الجزائر مبنی بر دست داشتن این کشور در انفجار تروریستی هتل «اطلس آسنی» در مراکش (اواخر دسامبر ۱۹۹۴) بسته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =