شاهین صادقی نسب

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی باید قاطع و کوبنده باشد، گفت: این پاسخ می‌تواند غیرمستقیم باشد.

به گزارش پیام خانواده شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در روز عید فطر اظهار داشت: در خصوص جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد، آنچه که در راهپیمایی روز قدس شاهد آن بودیم به معنای واقعی کلمه یک حرکت و نهضت جهانی بود.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب این بود که امروز جهانیان متوجه شده‌اند که دهه‌ها است رژیم صهیونیستی آن‌ها را فریب می‌دهد و جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند.
صادقی نسب تأکید کرد: صهیونیست با روش‌های مختلف در طی دهه‌های اخیر یهودیان را مظلوم نشان داده و به نحوی القا کرده بودند که یهودی‌ستیزی همواره در جریان است.
وی افزود: صهیونیست‌ها با این اقدامات همواره دنبال این بودند که یک مشروعیتی را برای دولت یهود بخرند و بگویند که اشغال سرزمین فلسطین حق ما است و بالاتر از آن این اشغال نیست.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز دنیا دید که به چه میزان این جماعت ملعون جنایت‌کار هستند و اساساً هیچ‌گونه ارزشی برای جان انسان‌ها قائل نیستند و بیش از 33 هزار غیرنظامی را در غزه به شهادت رساندند که بیش از 80 درصد آن‌ها کودکان و زنان هستند.
وی ادامه داد: این یک نسل‌کشی تمام‌عیار است و افکار عمومی دنیا این را فهمیده و در تظاهرات ها و اعتراضات این را می‌بینیم.
صادقی نسب افزود: بزرگ‌ترین دستاورد مقاومت ازبین‌بردن گفتمان صهیونیست‌ها بود و نشان داده شد که مظلوم واقعی کیست.
وی بیان داشت: ما در روزهای اخیر شاهد این بودیم که نخست‌وزیران ایرلند و اسپانیا با قاطعیت گفتند که کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شد، موضوعی که پیش‌ازاین صحبتی از آن نبود.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: این نشان‌دهنده فشاری است که افکار عمومی و مردم این کشورها به دولت‌هایشان می‌آورند و قطعاً این رویه در تمام کشورهای اروپایی دیر یا زود در پیش گرفته خواهد شد.
وی افزود: حتی حاکمان آمریکا در ظاهر هم که شده از این جنایت‌ها انتقاد می‌کنند که نشان‌دهنده فشار عمومی است که از سوی مردم وارد می‌شود.
صادقی نسب تأکید کرد: تنها کشوری که بدون هیچ کم‌وکاستی در کنار صهیونیست‌ها ایستاده دولت انگلستان است، وزیر امور خارجه انگلستان به‌صراحت حمایت خودش از اسرائیل مطرح کرده و هیچ انتقادی هم از این‌همه کشتار نکرد.
وی بیان داشت: این رژیم تولدش با انگلستان است به‌طوری‌که این روباه پیر و استعمارگر این رژیم را به وجود آورد و از آن حمایت کرد.
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بخش‌های دیگری از صحبت‌های رهبر انقلاب، افزود: ایشان به موضوع حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز اشاره کردند که همان‌طوری که قبلاً هم بیان شده یکی از دلایل اصلی خشمی است که این رژیم از جمهوری اسلامی ایران دارد.
وی ادامه داد: به‌طورکلی این رژیم تمامی فعالیت‌های جبهه مقاومت در منطقه را ناشی از جمهوری اسلامی ایران می‌داند.
صادقی نسب ابراز داشت: از طرفی چون در یک بحران جدی در غزه گیر افتاده و ازاین‌رو علاقه‌مند است که جنگ را به خارج از مرزهای خودش ببرد تا از فشارهای جهانی روی خودش بکاهد.
وی افزود: آن چیزی که واضح است زمانی که به کنسولگری ما حمله می‌کنند انگار به خاک ما حمله کرده‌اند و با رعایت موازین و قوانین بین‌المللی ما باید پاسخ نظامی کوبنده بدهیم.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: این پاسخ می‌تواند بازدارندگی مناسبی را برای آینده ایجاد کند؛ اما شیوه و نوع پاسخگویی بسیار مهم است.
وی ادامه داد: در گام نخست در عرصه دیپلماسی باید به‌خوبی این جنایت آشکار و نقض قانون را به جهانیان نشان دهیم و افکار عمومی جهان را آماده تقابل ایران و اسرائیل بکنیم.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این رژیم با همراهی آمریکا همواره سعی کرده از چند جبهه به ایران فشار وارد کند، از تحریم تا ترور همواره ابزارهای فشار به ایران بوده است و علاوه بر این اقدام تروریستی که در سیستان و بلوچستان رخ داد ارتباط مستقیمی با اسرائیل دارند.
وی افزود: در واقع تلاش می‌کنند که در ابعاد و در مکان‌های مختلف تنش‌های امنیتی را برای کشورمان ایجاد کنند و در این میان نوع پاسخگویی ما باید حساب شده باشد.
صادقی نسب بیان داشت: اولین و مهم‌ترین موضوع این است که وقتی می‌بینیم جیش الظلم علناً مقر خود را کشور پاکستان قرار داده و این کشور هیچ برخوردی با آن‌ها نمی‌کند و در عوض تیپ زینبیون را گروهک تروریستی اعلام می‌کند این یک پیام برای ما دارد و آن این است که ما نمی‌توانیم جیش الظلم را بی‌ارتباط با دستگاه‌های اطلاعاتی پاکستان بدانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =