کد خبر: 9730
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
خانواده

دین مبین اسلام بعنوان آخرین و کامل ترین نسخه نجات بشری برای تمامی شئون خانواده دستورالعمل و راهکار ارائه داده است.

به گزارش پیام خانواده  خانواده یکی از نهادهای بنیادی و سازنده اجتماعات بشری است و نقش بسزایی در رشد و تربیت افراد جامعه و توسعه و تقویت ارزش‌های والای انسانی دارد رشد و شکوفایی این نظام بی بدیل، مرهون شناخت و رعایت دقیق حقوق هریکی از اعضای آن نسبت به یکدیگر است.
عوامل بسیاری در تحکیم بنیان خانواده و سرزندگی آن مؤثّرند از جمله حُسن معاشرت در خانواده، نظم و انظباط، وجود روحیة مشورت در خانواده، صبر و پایداری زندگی، روحیة عفو و گذشت، حاکمیّت صداقت در فضای خانواده ، پرهیز از سوء ظن، آفت حسد، رازداری و وفاداری، مشی با آرامش و بی‌تکبّر، حلم و بردباری، ترس از کیفر الهی، دوری از افراط و تفریط، تواضع، دوری از سختگیری و اسراف و نیز احسان به پدر و مادر، همگی از عوامل تحکیم خانواده‌اند که با ارائه راهکارها و تکنیکهای لازم نقش مهم این عوامل در تحکیم خانواده عملی خواهد شد.
دین مبین اسلام بعنوان آخرین و کامل ترین نسخه نجات بشری برای تمامی شئون خانواده دستورالعمل و راهکار ارائه داده است. در علم مشاوره و روانشناسی مهم ترین بحث مباحث مربوط به انسان بما هو انسان است و اگر بدون غرض و با دید علمی سلیم و دقیق در آیات الهی تعمق کنیم کاربردی ترین اصول مشاوره و راهنمایی خانوادگی از این آیات کشف و استخراج می‌شود.
اقبال خانواده ها در رجوع به روانشناسان و مشاوران قرآن بنیان بر این حقیقت صحه می‌گذارد که دست یازیدن به خل المتین الهی تکیه گاه امنی برای خانواده هاست و انتهای علم هر چه باشد و از دهان هر که خارج شود اگر بدون هوای نفس باشد الهی است و این قاعده در علم روانشناسی نیز جاری است.

محسن کریمی کارشناس بخش مشاوره‌های قرآن بنیان سی امین نمایشگاه قرآن کریم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =