رهبر معارضان بحرینی

رهبر معارضان بحرینی در گفت‌وگو با فارس ضمن تاکید بر تحریم انتخابات پارلمانی این کشور، تاکید کرد برگزاری آن پوششی برای جرائم آل‌خلیفه است.

به گزارش پیام خانواده دکتر «راشد الراشد» از رهبران معارض بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس به پرسشی درباه دلایل تحریم انتخابات ساختگی در این کشور پاسخ داده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

رهبر معارضان بحرینی درباره صوری بودن این انتخابات گفت: «مجلسی که از دل این انتخابات بیرون می‌آید، رسماً یک دکور صرف برای رژیمی سرکوبگر، استبدادی و تمامیت‌خواه خواهد بود و به همین دلیل است که قدرت حاکمه مشروعیتی نخواهد داشت. ما به عنوان یک ملت، نه با ابزارها و روندهای شناخته شده دموکراتیک و نه با سازوکار مورد احترام مردم آن را انتخاب نمی‌کنیم؛ این دلیل اساسی و راهبردی تحریم نه تنها این انتخابات ساختگی و نتایج آن، بلکه کل نظام حاکم است».

این معارض بحرینی در پاسخ به این سوال که چرا مشارکت در انتخابات فعلی را به هموطنان خود توصیه نمی‌کنید، تاکید کرد: «دلیل آن است که شرکت در این انتخابات به معنای موافقت ضمنی با تداوم عدم مشروعیت نظام فعلی، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، دستگیری‌های سیاسی، از بین بردن تمام چهره‌های دینی و سیاسی معارض در بحرین، آسیب زدن نظام به هویت ملی بحرینی‌ها و حضور نیروهای خارجی در کشور ماست».

الراشد درباره عدم مقبولیت پارلمان تشکیل شده بعد از انتخابات خاطرنشان کرد: «مجلس ساختگی به شکل کنونی آن نهادی نخواهد بود که ما مردم برای آن جنگیدیم، شهدایمان را تقدیم کردیم و بهای سنگینی برایش پرداختیم؛ زیرا این شورا محصول قانون اساسی نامشروعی است که با اراده برتر یک جانبه ابلاغ شده است. این پارلمان برای وجود ساختگی یک شبه دموکراسی است که عملاً وجود ندارد».

وی در ادامه و درخصوص اهداف نظام دیکتاتوری بحرین از برگزاری انتخابات، افزود: «نظام می‌خواهد تا این انتخابات فقط تزئین و پوششی باشد که از طریق آن رژیم آل‌خلیفه، عدم مشروعیت و دیکتاتوری خود را با رنگ‌های دموکراسی جعلی پنهان کند؛ انتخاباتی که رنگ و بویی از اراده مردمی ندارد».

از روزهای گذشته تاکنون هزاران نفر در شهرها و روستاهای مختلف بحرین به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم آل خلیفه و برگزاری انتخابات «صوری» شعار می دهند. این اعتراضات در حالی ادامه پیدا کرده که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در حال حاضر در منامه حضور دارد؛ حاضرین در تجمع‌های اعتراضی در دست نوشته‌های خود پاپ را نیز خطاب انتقادات خود قرار می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =