اردوی آزادکاران

در فاصله کمتر از ۲ ماه مانده به المپیک ۲۰۲۴ پاریس محسن کاوه به همراه گلادیاتورهای المپیکی‌اش در گفت‌وگویی خواندنی با ایرنا از لذت یوگا و مدیتیشن صحبت کرد و کری ریزی هم برای بروکس خواند. فراری بودن عموزاد از تمرینات یوگا، خونسردی آذرپیرا از حضور تانک روس در پاریس، کوچ یونس با زبان لری، انتظار ادامه‌دار کامران قاسمپور و امیدواری سرلک به کسب سهمیه از بخش‌های جذاب این مصاحبه است.

به گزارش پیام خانواده  محسن کاوه این روزها درحال آماده کردن ۵ گلادیاتورش برای حضوری موفق در پاریس رویاهاست؛ سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران اما پیش از المپیک ۲۰۲۴، مسئولیت سنگینی به دوش دارد؛ تکمیل پازل ۶ تایی سهمیه‌های المپیک در خوان آخر. این بار اما در گزینشی جهانی ترکیه که ۲۰ اردیبهشت ماه به میزبانی استانبول برگزار می‌شود. جایی که علیرضا سرلک وظیفه دارد کار سهمیه ۵۷ کیلوگرم را یکسره کند؛ کاری که احمد جوان در بیشکک قزاقستان از پس آن برنیامد تا تکلیف این وزن به اما و اگر کشیده شود.

کاوه حالا درحالی شاگردانش را در اردوی هشتم به خط کرده که حدود ۲ ماهی هست که یوگا هم به تمرینات گوش‌شکسته‌ها اضافه شده. اقدام تحسین‌برانگیز فدراسیون کشتی برای استفاده از تمرینات یوگا در کنار تمرینات تکنیکی و تاکتیکی دقیقا همگامی المپین‌های کشتی با تمرینات روز دنیاست چراکه بسیاری از تیم‌های موفق ورزشی در سراسر جهان امروز استفاده از تمرینات یوگا را به جد در دستور کار خود قرار داده‌اند.

اضافه شدن یوگا به تمرینات سخت کشتی به همان اندازه که برای برخی چهره‌ها چالش برانگیز شده اما به همان اندازه هم شور و نشاط را در اردو بالا برده است. تا جایی که چالش رحمان بی‌رحم با تمرینات به ظاهر آسان یوگا دست‌مایه شوخی با او شده است.

رحمان عموزاده که هنوز نتوانسته با یوگا کنار بیاید، در زمان‌هایی از تمرین به قدری سردرگم می‌شود که حتی چپ و راست را هم اشتباه می‌کند و این مسئله باعث می‌شود تا محسن کاوه برای کمک به رحمان وارد گود شود.

به همان اندازه که رحمان با یوگا مشکل دارد، یونس و سایر المپین‌ها از یوگا لذت می‌برند. البته آقا کاوه هم از این قاعده مستثنا نیست؛ به‌خصوص آن‌جا که تمرینات به بخش مدیتیشن می‌رسد. کاوه در زمان مدیتیشن به‌قدری حس می‌گیرد که وقتی از او می‌پرسیم انگار روی زمین نبودید، پاسخ جالبی می‌دهد.

عموزاد: یوگا و آهنگ مازنی باید مکمل هم باشند!

وقتی به عموزاد می‌گوییم چرا تا این حد با یوگا مشکل داری، با خنده غافل‌گیرکننده او و سایر المپین‌ها مواجه می‌شویم و او چالش‌اش را به تمرینات یوگا این‌طور تشریح می‌کند: بدنم خشک است، زیاد کش نمی‌آید. انعطاف‌پذیری‌ام کم است و هیچ‌کاری نمی‌توانم انجام بدهم ولی آقا محسن به زور من را به جلو هل می‌دهد و کمکم می‌کند. اما یونس خوب یوگا می‌رود(می‌خندد.)

به همان اندازه که رحمان از یوگا فراری است اما از طناب‌زدن با آهنگ مازنی نهایت لذت را می‌برد. خودش که معتقد است یوگا باید با طناب‌زدن با آهنگ مازنی باید تلفیق شود: آهنگ مازنی خیلی هیجان می‌دهد و لذت‌بخش است. یوگا و آهنگ مازنی باید مکمل هم باشند.

یونس امامی هم می‌گوید: یوگا که نمی‌کردم ولی از سنین پایه همیشه روی انعطاف‌پذیری‌ام کار می‌کردم و به همین خاطر انعطاف بدنی‌ام خوب است.

محسن کاوه و لذت بردن از مدیتیشن!

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد که از بخش مدیتیشن تمرینات یوگا بسیار لذت برده، در تشریح این بخش می‌گوید: مدیتیشن خوب بود درحدی که خوابم گرفت.» اما این که چه شد که یوگا به تمرینات کشتی‌گیران اضافه شد، سوالی است که کاوه این‌طور به آن پاسخ داد: ما فقط از یک بخش یوگا که شامل کشش، تمرکز و آرامش است را استفاده می‌کنم و طبق تحقیقاتی که انجام دادم، حتی آمادگی جسمانی هم می تواند بخشی از تمرینات یوگا باشد.

کاوه: تیلور را ول کردید چسبیدید به بروکس؟

کاوه اما واکنش جالبی نسبت به غیبت دیوید تیلور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارد: تا تیلور بود همه صحبت او را می‌کردند الان هم که نیست باز همه حرف او را می‌زنند(می‌خندد.)

وقتی به کاوه می‌گوییم آرون بروکس پدیده نوظهور کشتی آمریکاست این‌طور واکنش نشان می‌دهد: کی؟ بروکس؟ تیلور را ول کردید چسبیدید به بروکس!

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که آیا حسن یزدانی یا کامران قاسمپور(هرکدام که نماینده ایران در المپیک بودند) از پس زیرگیری‌های بروکس برخواهند آمد، می‌گوید: او باید دنبال بچه‌های ما باشد!

کامران قاسمپور هم حرف‌های او را این طور تایید کرد: همان حرفی که آقا محسن گفت!

خونسردی آذرپیرا از حضور احتمالی تانک روس در پاریس

امیرعلی آذرپیرا که در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی بیشکک قرقیزستان موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم شد از جمله افرادی است که از تمرینات یوگا در کنار تمرینات اصلی اردوی تیم ملی لذت می‌برد: یوگا تمرین لذت‌بخشی است.

او اما درخصوص سرشاخ شدن احتمالی‌اش با تانک روس در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید: نظر خاصی ندارم. هرکسی که می‌خواهد بیاید!

واکنش یونس امامی به کوچ شدنش به زبان لری

سهمیه المپیک وزن ۷۴ کیلوگرم درحالی توسط یونس امامی در رقابت‌های قهرمانی آسیا- بیشکک اوکی شد که حالا پسر لرستانی تیم ملی، سودای درخشش در پاریس ۲۰۲۴ را در سر دارد. یونس اما خوب می‌داند کارش در میان وزن اصلا راحت نیست. شاید همین مسئله هم باعث شده تا احسان امینی برخی نکات فنی را با زبان لری به یونس گوشزد کند. امامی در واکنش به کوچ کردن امینی با زبان لری می‌گوید: آقای امینی با زبان خودمان مرا کوچ می‌کند و نکات فنی را می‌گوید.

قاسمپور: منتظرم!

وقتی از کامران قاسمپور می‌خواهیم حس‌اش را از تلفیق دو واژه المپیک و بلاتکلیفی توصیف کند، واکنش جالبی دارد: نمی‌شود من صحبت نکنم!(می‌خندد). مثل بقیه بچه‌ها در اردو هستم و مثل هر انسانی که مشغول به کاری است تمرین کردن کار من است و منتظرم ببینم نتیجه چه می‌شود.

امیدواری سرلک و کاوه به کسب سهمیه ۵۷ کیلوگرم

علیرضا سرلک دارنده مدال نقره جهان برخلاف مسئولیت سنگینی که در آخرین مرحله گزینشی المپیک به دوش دارد اما بسیار امیدوار است که سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم المپیک را مال خود کند: در وزن ۵۷ کیلوگرم سهمیه کسب نشده. ان‌شاءالله که ۲۲ اردیبهشت در وهله اول کسب سهمیه کنم و سپس در المپیک خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کنم.

وی در واکنش به گره خوردن وزن ۵۷ کیلوگرم برای المپیکی شدن می‌گوید: به کسب سهمیه المپیک بسیار امیدوارم.

محسن کاوه هم همین امیدواری را دارد: سرلک قهرمان دوم دنیاست و شاید بعد از نایب قهرمانی در جهان کیفت کارش افت کرد. ولی در حال حاضر شرایط خوبی دارد و امیدواریم که راهی المپیک شود. او در زمره افرادی است که ما امیدوارم بتواند در المپیک بدرخشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =