کد خبر: 13298
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
پیامک‌های آلوده

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا هشدار داد: سوء استفاده مجرمان سایبری از ایام تعطیلات چند روزه کشور با افزایش ارسال لینک‌های آلوده تهدیدی بر علیه امنیت سایبری هموطنان است .

به گزارش پیام خانواده  از پلیس، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح هشدار خود توضیح داد: با تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی و تجربیات ادوار گذشته ؛ مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور ، به دلیل محدودیت های دسترسی هموطنان به خدمات قضائی، انتظامی و بانکداری اقدام به کلاهبرداری از طعمه های خود می کنند .

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد : برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوین " دریافت کالابرگ عیدانه عید فطر ، ابلاغیات قضائی و غیره مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب های مالی آنها است .

وی ارسال و دریافت این پیامک در تمامی پیام رسان های بومی ، غیر بومی ، گروه ها و کانال ها که شهروندان در آن عضویت دارند را ممکن عنوان و حتی ارسال این پیامک ها را از طریق دوستان و آشنایان نیز محتمل دانست .

این مقام سایبری در ادامه از هموطنان خواست : در صورت مواجه با اینگونه پیامک های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره های تلفن شخصی است ، توجه نکنند.

سرهنگ پاشایی خاطر نشان کرد : در صورت غفلت و گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری عموم مردم می توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند .

این مقام مسئول خبر داد : در صورت نیاز شیفت های قضائی دادگاه ها ، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارایه خدمات ُبه افراد خواهان است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =