کد خبر: 13233
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
بانوی طلایی پارالمپیک ایران

بانوی طلایی پارالمپیک ایران افزون بر قدرتنمایی در آوردگاه‌های بزرگ جهانی و المپیک، اکنون به یکی از مروجان فرهنگ ایرانی - اسلامی در جهان تبدیل شده است.

به گزارش پیام خانواده ساره جوانمردی از بانوان توانمند ورزش ایران به شمار می‌رود بانویی که ضمن ضرب مدال‌های پرتعداد طلا در بزرگترین آوردگاه‌های جهان به یکی از مروجان فرهنگ ایرانی اسلامی در میدان بزرگ ورزش تبدیل شده است. جوانمردی سه مدال طلای و یک برنز پارالمپیک را در کارنامه دارد و بعد از زهرا نعمتی دومین زن پرافتخار ورزش ایران به شمار می‌رود. نعمتی سه مدال طلا و یک نقره پارالمپیک را در کارنامه دارد.
جوانمردی در چند آوردگاه بزرگ پرچمدار کاروان ایران بوده است. نخستین آوردگاه وی به عنوان پرچمدار بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا بود که دختر ایرانی با حجاب کامل اسلامی پیش چشم تمام رسانه های دنیا رژه رفت. جوانمردی در آن آوردگاه بزرگ ضمن ترویج ارزش‌های اسلامی موفق به کسب 2 نشان طلا شد. جوانمردی با کسب آن مدال ها شمار مدال های طلای خود را به عدد چهار رساند.

جوانمردی همچنین در سال 2021 و در ژاپن پرچمدار ایران در مراسم اختتامیه بازی‌های پارالمپیک 2020 بود. عکس وی با حجاب اسلامی در سرزمین آفتاب یکی از زیباترین کارهای فرهنگی کاروان ایران بود که مورد تقدیر بسیاری از بزرگان و نهادهای انقلابی قرار گرفت. جوانمردی در توکیو موفق شد سومین طلای پارالمپیک خود را ضرب و اکنون به دنبال حضور مقتدرانه در پارالمپیک پاریس است. البته جوانمردی بعد از بازی های پارالمپیک کمتر در مسابقات جهانی و آسیایی حضور پیدا کرد و برخی این مدال را پایانی بر ورزش قهرمانی او می دانستند.

جوانمردی یک‌ماه پیش از آغاز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اعلام کرد که در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا می کند و این حضور کاملا متفاوت از دوره‌های پیشین بود. وی به عنوان مادر قهرمان به همراه کودک چند ماهه خود به چین رفت تا ضمن پرچمداری کاروان ایران بتواند ار دیگر در سکوی مدالی این بازی ها حضور پیدا کند.
جوانمردی به همراه وحید نوری دیگر قهرمان پارالمپیک در هانگژو پرچمدار کاروان ایران بودند. ساره ورزش کشور در هانگژو نیز به مانند چند دوره پیش با حجاب کامل اسلامی حضور پیدا کرد. البته وی نتوانست مدال طلای این دوره از بازی‌ها را کسب کند اما با نشان نقره به سکو رسید. وی در سکوی مسابقات نیز با کودک چند ماهه خود حضور پیدا کرد حضوری که با استقبال تمام رسانه های حاضر در بازی ها همراه و در ایران نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

مقام معظم رهبری در دیدار با مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو در تقدیر از این مادر قهرمان گفتند: از آن بانویی که با کودک خود روی سکوی مدال‌آوری رفت و با حرکت نمادین خود، احترام به خانواده و مادر را در دنیا برجسته کرد، صمیمانه تشکر می‌کنم.
معظم‌له اینگونه رفتارها را دارای ارزشی معادل خود ورزش خواندند و افزودند: سجده کردن، دست به دعا برداشتن، بوسه بر پرچم و کارهای دیگری که تشخص ورزشکار ایرانی – اسلامی و چهره «شاخص دارای منطق و اعتماد به نفس» ملت ایران را به جهانیان نشان می‌دهد، شایسته قدردانی حقیقی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =