کد خبر: 13204
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
مراسم مذهبی

با وجود تبلیغات رسانه‌های ضدانقلاب برای کم رنگ نشان دادن اعتقادات مذهبی ایرانیان، مردم در مراسم شب‌های قدر امسال حضوری پرشورتر از سال‌های گذشته را رقم زدند.

به گزارش پیام خانواده  ایران سیاهپوش شد. مردم بار دیگر در شب‌های قدر دور هم جمع شدند و دست‌های نیاز را رو به آسمان بلند کردند. زن، مرد، پیر و جوان با پوشش‌های مختلف در هر گوشه از ایران اسلامی در حالی که رخت عزا به تن داشتند، در مراسم احیا شرکت کردند. در حالی که بسیاری از رسانه‌های بیگانه تلاش دارند تا با توجه به هم‌زمانی شب‌های قدر با تعطیلات نوروز مردم را «بی‌توجه به مراسم‌های مذهبی» نشان دهند.
سال گذشته نیز مراسم شب‌های قدر و حتی عزاداری امام حسین علیه‌السلام در محرم و صفر با وجود تبلیغات ضدانقلاب پرشور برگزار شد. سال ۱۴۰۱ نیز با وجود تداوم همه‌گیری کرونا و تبلیغات گسترده برای کاهش مشارکت مردم در برنامه مذهبی از سوی بیگانگان، براساس نتایج نظرسنجی ایسپا، ۸۳.۷ درصد مردم ایران اعلام کرده بودند که در ماه رمضان، اعمال شب‌های قدر را انجام می‌دهند.
اما امسال در شب‌های قدر، مردم در گوشه و کنار این سرزمین حال و هوای دیگری داشتند. در هیأت‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در شهرهای مختلف ایران اسلامی بامداد امروز بیست و یکم ماه رمضان نوای «الهی العفو» شنیده می‌شد و مردم دعای جوشن کبیر را زمزمه و با توسل به مولا، از خداوند طلب مغفرت می‌کردند.
علاوه بر این بسیاری از مردم شب‌های قدر را در کنار اماکن مقدس برگزار کردند؛ تا جایی که حرم امام رضا علیه‌السلام در مشهد، حرم‌ حضرت معصومه سلام الله علیها در قم و حرم شاهچراغ در شیراز مملو از جمعیت بود. جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی حجت‌‎الاسلام حجت گنابادی‌نژاد با اشاره به تشرف بیش از ۹ میلیون زائر به مشهد از نیمه اسفند سال گذشته تاکنون، از «افزایش تعداد زائران حرم امام رضا علیه‌السلام در شب‌های قدر نسبت به گذشته» خبر داد.
در برخی از شهرها با وجود سرمای هوا مردم همراه با فرزندان‌شان در حالی که پتو دور خود پیچیده بودند، شب سرنوشت‌ساز قدر را احیا داشتند و خانوادگی قرآن به سر گرفتند.
تهران هم با وجود اینکه این روزها خلوت است و برخی از پایتخت‌نشین‌ها در سفر هستند، هم‌زمان با شب‌های قدر مملو از جمعیت شده و خیابان‌های منتهی به هیأت‌ها ترافیک می‌شود. در برخی از هیأت‌ها همچون حسینیه همدانی‌ها سیل جمعیت آنقدر زیاد بود که مردم در خیابان‌ها نشستند.
فردا آخرین شب قدر رمضان امسال است؛ شبی که سرنوشت یک سال افراد در آن تثبیت می‌شود. هیأت‌های مذهبی آماده حضور مردم در این شب بافضیلت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =