عتبات نوروزی

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام ۳۱ هزار و ۳۵۰ نفر برای اعزام در دوره عتبات نوروزی خبر داد.

به گزارش پیام خانواده  از سازمان حج و زیارت، حمیدرضا محمدی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که روز دوشنبه به ریاست حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، اظهار داشت: در این دوره که ۲۳ اسفند گذشته تا ۹ فروردین را شامل می‌شود ظرفیت‌سازی برای اعزام ۳۲ هزار زائر در قالب ۱۱۱ کاروان زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت صورت گرفته است.

وی افزود: اعزام کاروان‌ها ۶۱ درصد به صورت زمینی و ۳۹ درصد از طریق هوایی انجام می شود و افزایش ۳۱ درصدی را نسبت به سال قبل در تعداد زائران اعزامی شاهد هستیم.

در این دوره ۳۳ شرکت مجری از طریق ۱۱ ایستگاه پروازی در اعزام‌ها مشارکت دارند و استان تهران در اعزام زائرین بیشترین سهم را داشته استمعاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه بسته‌های متنوعی برای این ایام پیش بینی شده، اظهار داشت: در این دوره ۳۳ شرکت مجری از طریق ۱۱ ایستگاه پروازی در اعزام‌ها مشارکت دارند و استان تهران در اعزام زائرین بیشترین سهم را داشته است.

در ادامه این جلسه، حجج‌الاسلام حسین بهجتی و حسین کاردان مسوولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و نجف از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی های انجام شده برای ارائه خدمات فرهنگی در دوره عتبات نوروزی، مراسم سال تحویل و مسایل و مشکلات زائران در سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه در عراق گزارشی ارائه کردند.

حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در حوزه عتبات تصریح کرد: با اولویت‌بندی باید گام به گام در مسیر حل مشکلات حرکت کرده و اقدامات بیشتری در این حوزه انجام شود تا شرایط بهتری برای زائران فراهم آید.

وی در عین حال با اشاره به اهمیت فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، از معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خواست ضمن هماهنگی با معاونین ذی‌ربط در سازمان حج و زیارت زمینه فعالیت هرچه بهتر رابطین فرهنگی فراهم شود.

تکمیل ۹۹ درصد ظرفیت استان‌ها

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت هم درباره اقدامات در حال پیگیری در داخل کشور و عربستان مرتبط با حج ۱۴۰۳، از تکمیل شدن حدود ۹۹ درصد از کل ظرفیت اعلام شده در استان‌ها خبر داد.

وی همچنین به اقدامات انجام شده برای معرفی مدیران مجموعه‌ها، تعیین تکلیف وضعیت آشپزخانه‌ها در کشور میزبان، تامین مواد غذایی مورد نیاز آشپزخانه‌ها، حمل و نقل بین شهری و تامین قربانی در حج پیش رو اشاره کرد و گفت: جداول پروازی برگشت زائران از عربستان نیز در حال پیگیری و نهایی شدن است.
جداول پروازی برگشت زائران از عربستان در حال پیگیری و نهایی شدن است
این جلسه با گزارش طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر درباره آغاز و ادامه معاینات پزشکی زائران حج پیش رو و برنامه ریزی انجام شده برای ارائه خدمات به حجاج کشورمان پایان یافت و سرپرست حجاج ایرانی ضمن بیان توصیه‌هایی در خصوص روند معاینات، بر ضرورت اطلاع‌رسانی به زائران درباره همراه داشتن داروهای تخصصی مورد نیاز با نسخه پزشک تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =