سرپرست فدراسیون بادبانی

سرپرست فدراسیون بادبانی در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر تعلیق فدراسیون به دلیل پرداخت نکردن حق عضویت فدراسیون جهانی گفت: با هماهنگی با کنفدراسیون آسیایی این مبلغ پرداخت شده و انتشار برخی اخبار مبنی بر تعلیق کذب محض است.

به گزارش پیام خانواده  وزیر وقت ورزش و جوانان در آخرین روزهای آبان‌ماه ۱۴۰۱ دستور جدایی فدراسیون بادبانی از قایقرانی را صادر و خسرو ابراهیمی را به عنوان سرپرست فدراسیون بادبانی منصوب کرد.

این فدراسیون در حالی نزدیک به بیش از یک سال از عمر خود را پشت سرمی‌گذارد که برخی حواشی هنوز اطراف این رشته وجود دارد.

سرپرست فدراسیون بادبانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پاسخگوی سئوالات و موارد مختلفی از جمله تجهیزات فرسوده، حضور مربیان خارجی، تشکیل مجمع انتخاباتی، بدهی در خصوص حق عضویت، انتقادات و حواشی و برکناری دبیرکل این فدراسیون، بود.

خسرو ابراهیمی اظهار کرد: بادبانی در جهان شامل ۱۱۰ رشته مختلف است که ۱۰ رشته آن المپیکی است و توسعه آن می‌تواند به کاروان ورزشی ایران در آسیا و المپیک کمک کند.



وی ادامه داد: بحث جدایی فدراسیون بادبانی از قایقرانی در سال‌های گذشته مطرح و در زمان چند رئیس فدراسیون نیز پیگیری شد. در سال‌های اخیر این موضوع در جریان بود تا اینکه وزیر ورزش با تفکیک آن موافقت کرد. تا پیش از این رشته‌های بادبانی زیر نظر کمیته بادبانی فعالیت می‌کرد، اما با دستور وزارت ورزش این فدراسیون دارای اساسنامه جدید و بودجه شد و می‌تواند طرح‌های مختلفی برای توسعه آن اجرایی کند.

سرپرست فدراسیون بادبانی همچنین در خصوص امکانات و تجهیزات این رشته، توضیح داد: با توجه به افزایش نرخ ارز بیش از ۱۵ سال است که تجهیزات این ورزش در نقاط مختلف از جمله بندر انزلی به‌روز نشده است. خرید این تجهیزات وارداتی ارزان نیست و حداقل یک میلیون دلار ارز نیاز است. با توجه به بودجه صفر فدراسیون، تامین چنین پولی در این برهه زمانی دور از ذهن است. بیشتر منابع مالی صرف پرداخت حقوق و خرید تجهیزات دفتری می‌شود. تاکنون وزارت ورزش و جوانان اعتباراتی را به این ورزش اختصاص داده‌ ولی با توجه به حجم و وسعت کار، این منابع کفاف نیازهای ما را نمی‌دهد.

ابراهیمی تصریح کرد: فرسودگی و خاک خوردن برخی تجهیزات، دلیلی نمی‌شود که از آن استفاده نکنیم، بلکه بنا داریم با تعمیر امکانات موجود به هیات‌های استانی کمک کنیم. در این راستا با نگاه مثبت کیومرث هاشمی وزیر ورزش، قول‌های حمایتی به این فدراسیون شده تا بتوانیم تیم ملی را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده کنیم.

وی همچنین گفت: انتخابات ۱۱ هیات استانی تاکنون برگزار شده است. با توجه به استقلال فدراسیون بادبانی از قایقرانی، هم اینک ۱۱ هیئت استانی و کمیته‌های تخصصی و فنی در این فدراسیون فعال هستند. بنا بود که مجمع عمومی ۲۳ مهر ماه تشکیل شود ولی به دلایلی این جلسه از سوی وزارت ورزش تشکیل نشد و قرار است تاریخ دیگری از سوی وزارت ورزش اعلام شود.


پرداخت ۲ هزار دلار برای حق عضویت جهانی بادبانی

گزارش مالی مجمع عمومی سال ۲۰۲۳ فدراسیون جهانی بادبانی نشان می‌دهد که ایران حق عضویت خود را به مبلغ ۲ هزار و ۴۸۰ پوند پرداخت نکرده است؛ طی این گزارش در حالی فدراسیون بادبانی ایران در صدر بدهکارترین فدراسیون‌ در بین کشورهای جهان معرفی شد.

ابراهیمی در این‌باره گفت: با توجه به اینکه بادبانی پیشتر در فدراسیون قایقرانی فعالیت داشت این بدهی به دلیل پرداخت نشدن حق عضویت فدراسیون قایق‌رانی صورت گرفت. البته با هماهنگی با فدراسیون بادبانی آسیا مقرر شد تا این رقم به حضور نماینده این فدراسیون در ایران پرداخت شود و با هماهنگی خزانه‌دار فدراسیون این مبلغ به داور بین‌المللی پرداخت شد تا در نخستین رویداد بین‌المللی به فدراسیون جهانی تحویل دهد. پس در این خصوص موضوع تعلیق وجود ندارد و مطرح شدن آن کذب محض است.

کسی را برکنار نکردیم

جزیره «کیش» درهمان روزهای نخست تشکیل این فدراسیون، مقر آن اعلام شد. اما مقر آن درجزیزه کیش تعطیل شد و ضمن آنکه حمید شمالی دبیر کل این فدراسیون نیز برکنار شد.

ابراهیمی در این خصوص اظهار کرد: طبق اساسنامه فدراسیون باید دفتر این ورزش در تهران فعال باشد پس مطرح شدن نام کیش هیچ توجیه خاصی نداشت. کیش و بوشهر منطقه بکری برای تمرینات این ورزش به حساب می‌آید و ما نیز تمرینات خود را در این مناطق پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حمید شمالی از همه چیز آگاه و حتی اتوماسیون فدراسیون نیز در اختیارش بود. با توجه به نیاز ورزشکاران، حضور در جلسات و پیگیری کارهای هیات‌ها بهتر بودی فردی مستقر در تهران پیگیر این کارها باشد و به همین دلیل من کسی را برکنار نکردم.

وی بیان کرد: برخی با مطرح کردن برخی انتقادات از اینکه نحوه مدیریت من مشکلاتی دارد باید بگویم که شب و روز و بدون منت و وقفه کار می‌کنم تا بادبانی به روزهای رشد خود برسد، من هیچ وقت برای این ورزش ترک فعلی نداشتم.

ابراهیمی همچنین در پاسخ به این سوال که دبیرکل مبالغی برای رونق این ورزش هزینه کرده است را نادرست دانست و اظهار کرد: اگر او ریالی بدون هماهنگی با خزانه‌دار هزینه کرده، باید سند خود را ارائه کند چراکه مطرح شدن این موضوع به بیراهه بردن افکار جامعه ورزشی است.


سرپرست فدراسیون بادبانی همچنین از برگزاری مسابقات لیگ و حضور ۲ مربی خارجی برای پیشبرد و توسعه این ورزش خبر داد و گفت: رویکرد ما برای توسعه این رشته، برگزاری لیگ برتر و اردوهای مشترک با برخی کشورهای خارجی از جمله ترکیه، امارات، عراق و قطر است تا بتوانیم شرایط مخاطب پذیری و حرفه‌ای این ورزش را تقویت کنیم. همچنین بنا داریم ۲ مربی خارجی را برای پیشرفت این ورزش جذب کنیم البته مذاکرات آن به نظر مثبت شورای برون مرزی باز می‌گردد. این مربیان از کشورهای مالزی و پاکستان بنا دارند تا آموزش لازم را در رشته‌های مختلف لیزر، کایت بردینگ و... فراهم کنند تا در کوتاه و بلند مدت همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین از برنامه‌های مهم دیگر ما در این فدراسیون مذاکره با چند کارخانه داخلی برای تولید قایق‌ آبتیمیس در بخش پایه است. همچنین با همکاری کارخانجات داخلی نیز در بخش تولید بدنه و مهندسی معکوس بنا داریم برخی قایق‌های که چند سال پیش وارد کشور شده و در انبار آسیب دیدند را دوباره به چرخه بازگردانیم. با تولید و به روز کردن قایق آبتیمس، این ورزش را در بخش پایه (رده سنی ۸ تا ۱۴ سال) فعال خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =