کشتی آزاد باشگاه‌های جهان

تیم بانک شهر با سرمربیگری رضا یزدانی با برتری برابر نماینده هند، قهرمان هشتمین دوره جام باشگاه‌های جهان شد.

به گزارش پیام خانواده   هشتمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان، از روز گذشته در خانه کشتی تنکابن آغاز شد و امروز یکشنبه با شناخت تیم‌های برتر به کار خود پایان داد. در این مسابقات ۹ تیم بانک شهر، تنکابن، روسیه، بلاروس، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و هند در دو گروه ۵ و ۴ تیمی رقابت کردند.

در دیدار فینال بانک شهر با برتری ۹ بر یک مقابل نماینده هند قدرتمندانه قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد. دیدار رده‌بندی نیز پتروشیمی شازند با برتری ۸ بر ۲ مقابل نماینده قزاقستان در رده سوم قرار گرفت.

کشتی‌های جذاب فینال به طور حتم سه مبارزه وزن ۸۶، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم بود که هر ۶ نفر آزادکاران ایرانی بودند. تیم هند که با ۷ کشتی‌گیر در این مسابقات حضور پیدا کرده بود، برای تکمیل ترکیب خود اقدام به جذب سه کشتی‌گیر ایرانی کرد. در مبارزه وزن ۸۶ کیلوگرم، سوادکوهی بعد از درخشش خیره کننده سال گذشته و پیروزی برابر بزرگانی همچون جردن باروز و سیداکوف، فروغ گذشته خود را نداشت و برابر سجاد غلامی در حالی که ۳ بر صفر پیش بود در یک دقیقه به پایان کشتی خاک شد تا شکست دیگری در کارنامه‌اش ثبت شود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، فیروزپور دارنده ۲ طلای جوانان جهان و طلا و برنز امیدهای جهان مقابل مهدی حاجیلوییان دارنده نقره جوانان جهان قرار گرفت و این فیروزپور بود که با ارائه کشتی حساب شده و زیرگیری‌های به موقع حریف خود را شکست داد. در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز احمد بذری جوان و با انگیزه برابر امیر محمدی با تجربه که سابقه حضور در میادین جهانی را دارد، قرار گرفت و برنده شد.

در مراسم اختتامیه مسابقات؛ استاندار مازندران، ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی، سایر مسئولان و پیشکسوتان کشتی حضور داشتند.

نتایج انفرادی دیدار فینال به شرح زیر است:

بانک شهر ایران ۹ - نماینده هند یک

۵۷ کیلوگرم: مهدی ویسی ۱۰ _ جاویر صفر

۶۱ کیلوگرم: رضا اطری ۱۰_ آتیش صفر

۶۵ کیلوگرم: عباس گاژی ماگمدوف (برنده با ضربه فنی) _ نیخیل

۷۰ کیلوگرم: مرتضی قیاسی ۲ (برنده) _ آبهای‌مانیو ۲

۷۴ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی ۸ _ دیپاک یک

۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (برنده) _ سگر (نماینده‌ای نداشت)

۸۶ کیلوگرم: علی سوادکوهی ۳ _ سجاد غلامی ۳ (برنده)

۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور ۸ _ مهدی حاجیلوییان صفر

۹۷کیلوگرم: احمد بذری ۵ _ امیر محمدی یک

۱۲۵ کیلوگرم: مجتبی گلیج ۱۰ _ آشیش صفر

همچنین نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم هند که با اجرای فن یک خم، دوخم، مجتبی گلیج به شدت آسیب دیده بود با برانکارد به بیمارستان منتقل شد. هدایت بانک شهر را رضا یزدانی برعهده دارد. سرمربیگری تیم هند نیز برعهده امیر توکلیان مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =