کد خبر: 12626
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
۱۲ بهمن

ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، سالروز بازگشت امام خمینی(ره) رهبر و مقتدای ملت ایران به وطن و یادآور استقبال میلیونی مردم از ایشان و میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است و اکنون حضور پرشور در پای صندوق‌های رای جلوگاه پایبندی به عهدی است که بسته‌ایم.

به گزارش پیام خانواده  یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ معاصر ایران ۱۲ بهمن یادآور استقبال تاریخی ملت ایران از امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷، پس از ۱۵ سال تبعید است که با حضور بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و اهتمام ملت ایران سرانجام در ۲۲ بهمن همان ماه و سال، انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و نتیجه تلاش‌ها به ثمر نشست.

۱۲ بهمن ۱۳۵۷ مردم با حضور میلیونی خود در استقبال از رهبر و حکیم فرزانه انقلاب نشان دادند که پیرو پیر جماران هستند و تا پای جای برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی می‌جنگند و حتی از نثار جان خویش در این راه ابایی ندارند و اکنون در ۴۵ سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دشمنان تاب دیدن این وحدت، همبستگی، اقتدار و عزتمندی را ندارند و به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و انقلاب اسلامی هستند تا با این راهبرد سرشکستگی ایران اسلامی را رقم بزنند و حضور پرشور مردم در جشن‌ها و برنامه‌های گرامیداشت دهه‌فجر، خلق حماسه در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات پیش‌رو صحنه‌ای است که دشمنان را باردیگر مایوس و نظام جمهوری اسلامی ایران را سرافراز می‌کند.
برای پیروزی انقلاب اسلامی خون‌ها ریخته شد، ملت ایران در شرایطی برای استقرار نظام جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی جانفشانی کردند که طاغوتیان از رهنمودهای فرزانه امام خمینی(ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی برنمی‌تابیدند و ایشان را تبعید کردند.

امام خمینی(ره) از سیزده آبان سال ۱۳۴۲ تا ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷، یعنی حدود ۱۵ سال در تبعید به سر بردند و در سال ۱۳۴۳ ابتدا به ترکیه و پس از مدتی به عراق تبعید شدند و اوقات پایانی دوری از وطن را در فرانسه و در دهکده‌ای به نام نوفل لوشاتو گذراندند. نوفل لوشاتو در روزهای اوج نهضت، به قلب تپنده انقلاب ایران تبدیل شده بود.
پس از خروج شاه در ۲۶ دی ۱۳۵۷، امام (ره) در پیامی کوتاه خطاب به خبرگزاری‌های جهان اعلام کرد: «خروج شاه از ایران، اولین مرحله پایان یافتن سلطه جنایت بار پنجاه ساله رژیم پهلوی می باشد که به دنبال مبارزات قهرمانانه ملت ایران صورت گرفته است. من این پیروزی را به ملت تبریک می گویم.» همچنین ایشان اعلام کردند که در اولین فرصت به ایران باز خواهند گشت و بالاخره زمان موعود فرا رسید و ایشان در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به وطن بازگشتند.
اکنون ۴۵ سال از لحظه تاریخی ورود امام خمینی(ره) به ایران اسلامی می گذرد و ملت ایران در جای جای این سرزمین مادری از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به وطن تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند و دولتمردان نیز با اطلاع‌رسانی تلاش‌ها و افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی بر حلاوت این روزها می‌افزایند.

طبق گفته استاندار سمنان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۴۰۲، ۷۶۹ طرح با اعتبار چهار هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان با افزایش ۱۳ درصدی در هزینه‌کرد نسبت به سال گذشته در استان سمنان و با اشتغالزایی برای یکهزار و ۷۰۲ نفر افتتاح می‌شود، که از این تعداد طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر ۹۰ طرح اقتصادی با اعتبار ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و ۶۷۹ طرح عمرانی با اعتبار ۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =